Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '17

 
Kategori
Anılar
 

Yücel Çetinkaya ile bir hatıram

Bugün sizlere Kayseri amatör sporunun isimsiz kahramanlarından Yücel Çetinkaya ile aramızda geçen ama güncelliğinden hiçbir şey kaybetmeyen kulüplerimize ders olarak anlatılacak bir hatıramı dile getirecek  bu arada geçirdiği bir kalp krizi neticesinde yıllar önce aramızdan ayrılıp ebedi aleme   göç eden Felahiye Spor’un  Başkanı, her şeyi  kardeşimiz Yücel Çetinkaya’yı (Köfteci Yücel) bir kere daha rahmetle anacağım. Onu tanıyan, tanımayan spor adamlarımızdan da  bu değerli spor adamına birer fatiha yollamalarını istirham edeceğim.

Büyük bir ihtimalle 1987/1988 sezonuydu.  Ben Argıncıkspor’un  Rahmetli  Yücel ‘de o zamanlar Kayseri’de faaliyet gösteren  Felahiye Spor’un  başkanıydı. Kayseri 1.amatör kümesinin  son haftalarına yaklaşıldığında Argıncıkspor olarak  sıkıntımız yoktu, ne düşme tehlikemiz nede şampiyonluk iddiamız yoktu o günlerin deyimi ile çayına kahvesine maç yapıyorduk. Bu nedenle de İl dışında okuyan, ya da görev yapan futbolcu kardeşlerimizi maçlarımıza çağırmıyorduk. Böyle bir ortamda bir gün iş yerime  Yücel Çetinkaya geldi.  Gelişinin nedeni o hafta kendileri ile oynayacağımız maça dışardaki futbolcularımızı çağırmamızı rica etti.  Takımının küme düşme potasında olduğunu  ful kadro ile karşılarına çıktığımız takdirde işlerinin zor olacağını söyledi, ben de kendisine bu hususta ki kararın bize ait olduğunu , kimsenin telkini ile hareket etmeyeceğimizi  futbolcularımızı  çağırıp –çağırmayacağımıza  bizim karar vereceğimizi söyleyip başarılar dileyerek yolcu ettim.

Ona söylememiştim ama biz zaten iddiamızın olmadığı müsabakalarda maddi külfeti yanın  da gelip gitmenin yorucu olmasından dolayı dışarıdan arkadaşlarımızı  davet etmiyorduk. Nitekim de öyle oldu.  Felahiye spor karşısına  Kayseri deki arkadaşlarımızdan müteşekkil  bir kadro ile çıktık. Arkadaşlarımız ellerinden geleni ortaya koyup mücadele etmişlerse de Müsabakayı kazanan puana daha çok ihtiyacı olan Felahiye spor olmuştu.

Buraya kadar her şey gayet normal seyrini takip etmişse  de   İşin garip tarafı bir hafta sonrada bir başka küme düşme adayı olan Yeni Mahalle ile maçımızın  olmasıydı.

Biz Felahiye spor müsabakasına nasıl hazırlanmışsak Yeni Mahalleye  karşıda da  aynı şekilde hazırlanmış maç saatini bekliyorduk . Bu arada Allah Rahmet eylesin Yücel Çetinkaya bizim yönetimden bazı arkadaşlara rica edip ;  Yeni Mahalleye karşı dışardaki oyuncularımızdan birkaç kişiyi getirmelerini istemiş. Bu durumu benim karşı çıkacağımı düşünen yönetici arkadaşlarımdan ikisi benim bilgim dışında Muş’da Öğretmenlik yapan takımımızın  bel kemiği oyuncularımızdan Sezai’yi  Kayseri’ye davet etmişler .  

Bana da söylememişlerdi .  Maç günü bir de baktım ki Sezai gelmiş, hayrola sezai nasıl oldu da geldin dedim. O da Ağabeyciğim Ankara’daydım Muşa dönerken bir de  eve uğrayayım dedim bu nedenle buradayım  dedi. Sezaiyi gören takım arkadaşları sevinmişler Sezai ile daha güçlü olacaklarını düşünmüşlerse de ben sezaiyi kenara çağırıp bak kardeşim: sen sakatsın oynayacak durumda değilsin ben bu durumu kadroyu açıklarken söylerim dedim. Nitekim de bir hafta önce düşme potasındaki bir takıma karşı çıkardığım kadronun aynısını açıkladım. Aksini yapmanın etik olmayacağını düşündüm. Nitekim Yeni Mahalleye karşıda maçı kaybetmiştik ama gol averajı ile Felahiye ligde kalmış, Yeni Mahalle küme düşmüştü.   Biz kimseye kıyak yapmamıştık sportmence oynamıştık.

Ben de yıllar sonra  Sezainin maça özellikle  çağrıldığını öğrenmiştim.   Hele ki de oynatmamıştım. Oynatsaydım  denge bozulabilirdi.   Bu hususu kulüplerimizin dikkate alacaklarını düşünüyor   bil vesile Köfteci Yücel kardeşime Rabbimden Rahmet diliyorum

 
Toplam blog
: 47
: 695
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

Övünmek gibi olmasın amma hem pür amatörüm ve de Kayseri'liyim. Amatörüm çünkü hayatım boyunca paray..