Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '14

 
Kategori
Seçim
 

Yuh yuh çevreyi kirletenlere

Yuh yuh çevreyi kirletenlere
 

Görsel alıntı


Bu ülke insanlarının seçimlerden çektiğini bir başka ülke insanları çekmemiştir. Hiçbir ülke seçim nedeniyle çevresini bu kadar kirletmez, Adaylar belirlenen yollara, sokaklara, caddelere, meydanlara parti afişlerini söz ve söylemlerini asmış buralar yeterince kirlenmiş.

Ancak, belirlenen yerler yetmiyor, Adaylar sahte bakışlı resimlerini, imkânsız vaat ve sözlerini içeren afişleri belirlenen yerlerin dışında, mahalle aralarında kapı önlerine, elektrik direklerine, ağaçlara, trafolara, duvarlara, yollara, betonlara, çöp konteynerlerine, iş yerleri camlarına, sökülmesi imkânsız bir şekilde yapıştırmışlar.

Muhtar adaylarının, belediye meclis üyelerinin ve belediye başkan adaylarının el ilanları gökten yağmur misali yerleri saçılmış durumda. Bütün bunlar büyük bir kirliliğe neden oluyor, çevreyi kirletiyor. Seçmenlerin yüreklerine, beyinlerine, gönüllerine hitap etmeyi bilmeyenler çevreyi kirletmekle bir yerlere gelmek istiyorlar.

Sözde çevre ve şehircilik Bakanlığına ait Alo 181 telefonu varmış. Şayet çevreyi kirletenleri bu telefona şikayet ederseniz. 5326 sayılı kanunun kabahatler  maddesi uyarınca çevreyi kirletenlere ve çevreyi rahatsız edenlere idari para cezası uygulanacakmış. Güldürmeyin insanları çevreyi kirleten zaten kendileri kim, kime ceza yazacak. Yine onların kirliliğini biz çevre ve temizlik vergisi paramızla temizleyeceğiz.  

Bilmem ki seçmen karakaşlara, mavi gözlere sahte bakışlara mı oy veriyor? Kendisinin ve partisinin afişlerini çöp konteynerlere yapıştıran bir adaydan nasıl bir hizmet beklenir. Bir türlü temiz toplum olamıyoruz, temiz siyaset ve temiz seçim yapamıyoruz. Başka ülkelerde seçim nasıl yapılır onu bile bilmiyoruz.

Sesle rahatsız etseler de etrafı kirletmeden, sanatçıların şarkılarını, türkülerini dinleten parti adayları da var. Bunlar da çevreyi kirletiyor rahatsız ediyor ancak diğerleri gibi duvarları, yolları, betonları, elektrik direklerini, ağaçları, çöp konteynerlerini kirletmiyorlar.

Bunların içinde Mahsuni Şerif’in Yuh, yuh ben böyleysem, Yuh, yuh sen öyleysen yuh, Türküsü bir haftadan beri bizim sokaktan günde en az on kez geçer. Diğer şarkıların, türkülerin sözlerini hiç anlamıyorum. Ancak, Mahsuni’nin sözleri hem hoşuma gidiyor, hem de söylediklerini çok iyi anlıyorum.

Ey, Mahsuni, sende esas dünyadan duyuyor musun, haberin var mı? senin söylediklerin paha biçilmez oldu. Senin sağlığında kadir kıymetini bilemediler. Sen doğruyu söylemiştin hak vermediler. Sen gittikten sonra söylediklerine, yazdıklarına değer verdiler. 

Bakın Mahsuni sağlığında neler söylemiş:  

 

Bu kadar milletin hakkın alanlar,

Onları kandırıp zevke dalanlar,

Diplomayla olmaz hâkim olanlar,

Suçsuzun başına çöktüm ise yuh,

Yuh, yuh soyanlara, soyup doyup kaçanlara,

Nefsine uyanlara, yuh, yuh,

Yuh, yuh ben öyleysem,

Yuh, yuh sen öyleysen.....

*****

Ne demek efendi, bey ve bu köle,

Fakir soymak yakışır mı kâmile,

Her dakka başında bin bir hile yapıp,

Kafa çektim ise yuh. yuh,

Yuh, yuh soyanlara, soyup, doyup kaçanlara,  

Nefsine uyanlara, yuh, yuh.

Yuh, yuh ben öyleysem,

Yuh, yuh sen öyleysen.....

*****

Ben hoca değilim, muska yazmadım,

Boşu  boşuna, Arap halkı gezmedim,

Kuvvetliyi sevip, zayıf ezmedim,

Namussuzca boyun büktüm ise yuh.

Yuh, yuh soyanlara, soyup doyup kaçanlara, 

Nefsine uyanlara, yuh, yuh,

Yuh , yuh ben öyleysem,

Yuh, yuh sen öyleysen.....  

Bence, Mahsuni her gün söylesin çünkü diğerleri gibi etrafı kirletmiyor. Sonuç olarak şunu söylemek istiyorum. Elektrik direklerine, ağaçlara, duvarlara, trafolara, duraklara, yollara, betonlara çöp konteynerlerine resim, afiş, pankart asmakla olmuyor.  

Kirlilik üstüne kirlilik meydana geliyor. Seçimlerde hiç bir ülke çevresi, bizim ülke çevremiz kadar kirlenmiyor. En iyisi, en doğrusu, adaylar seçmenlerin gönüllerine, yüreklerine, beyinlerine inandırıcı söz, vaat ve söylemlerde bulunsunlar. Mahsuni Şerif'in söylediklerini de hiç unutmasınlar... 

 

Kıymetli okurlarımıza saygılar sunuyorum.

Mehmet BURAKGAZİ / MERSİN                                                                      

 

 
Toplam blog
: 608
: 2204
Kayıt tarihi
: 12.04.12
 
 

Bingöl'de, Baharın son ayında, ikindi üzeri un ambarı (kiler) arkasında, ebesiz, hemşiresiz, Emin..