Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '09

 
Kategori
İlişkiler
 

Yüksek ökçelerimi çok seviyorum!!!

Yüksek ökçelerimi çok seviyorum!!!
 

Sanırım ilk okul yıllarımdı;

Ömer Seyfettin 'in "Yüksek Ökçeler" adlı öyküsünü okumuştum.

Bu gün dün gibi aklımda satır satır hepiniz bilirsiniz;

Konağın hanımı vardır ve dillere destan yüksek ökçeli terlikleri; hizmetkarlar ve ailesi topuk sesinden bilirler evin hanımının geldiğini. Bir gün rahatsız olur doktora gider mutlu ve huzurlu Köşkün Hanımı, doktor bir an önce ayaklarına düz terlikler giymesini böylelikle ayaklarında ki rahatsızlıklardan kurtulacağını söyler kadıncağıza. Kadın hemen doktorun sözünü uygular yüksek ökçeli terliklerini bir kenara fırlatır ve ayağına düz, yürürken ses çıkarmayan yeni terliklerini giyer. Ayakları rahattır rahat olmasına ama bu kez kendisinin geldiğini anlamayan ev çalışanları ve aile bireylerinin kendisinden sakladıkları türlü türlü dedikodu ve çirkin ilişkileri kazara duyarken bulur kendisini. Nedeni basittir daha önce topuk seslerinden geldiğini anlayan herkes bir şeyleri yarım bırakırken bu kez geldiğini duyamadıkları için konuşmalarına ya da yaptıkları her ne ise ona devam ederler ve kadıncağızda her gün yeni bir üzüntü ve huzursuzlukla baş başa bulur kendisini. Neticede fazlada düşünmeden hemen gider eski yüksek ökçeli terliklerini koyduğu yerden çıkartır ve eski huzurlu mutlu günlerine geri döner çekeceği ayak ağrısına razıdır çünkü...

Şimdi nerden çıktı bu eski hikaye diyebilirsiniz bana.. Eski olmasına eski ama ne kadar derin bir felsefeyi ne kadar sade bir dille anlattığını henüz keşfettim. Ve ayıp ettim açıkçası...

Bir zamanlar biri vardı benimle ilgili duyduğu her şeyi anlatırdı bana, ne kadar moral bozucu olursa olsun. Bilirdim kim ne demiş nasıl anlatmış vs...

Bir süre sonra huzursuz etti bu beni. Konuştum, derdimi anlattım ama ne derler bilirsiniz "huylu huyundan vazgeçmezmiş" neticede duymaya devam ettim duymak istemediklerimi...

Aradan geçen zaman içerisinde çoğu yüzler gibi eskidi yollar ayrıldı...

Düşündüm; bir sırıtış kapladı yüzümü ve aklıma bu hikaye geldi;

Demek ki dedim herkesin bir yüksek ökçeli terliğe ihtiyacı varmış...

Ben benim düz terliklerimi hayatımdan çıkaralı yüzyıl oluyor...

Huzurum yerinde...

Sevgilerimle

 
Toplam blog
: 200
: 959
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum . Maalesef bir tak..