Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '13

 
Kategori
Tiyatro
 

Yüksek

Yüksek
 

Tiyatro DOT'un yeni oyunu "Yüksek"


Tiyatro DOT’un yeni oyunu Yükseki seyretmek için Arnavutköy’den arabama binip yola çıktığımda bir Cumartesi akşamı olmasına rağmen trafik boş görünüyordu.          Bu akşam önemli bir maç mı var acaba, diye geçirdim aklımdan.  Uzun zamandır maçları takip etmeyi bırakmıştım.  Kuruçeşme’ye geldiğimde çok yoğun bir trafik beni karşıladı. Bu akşam geç kalamazdım.  Maçka’ya gitmek için sahilden gitmek yerine Akmerkez’e çıkmaya ve yukarıdan, Barbaros Bulvarı’ndan gitmeye karar verdim. İyi ki de öyle yapmışım. 15 dakika içinde Yıldız’daydım.  Geç kalmayacaktım.

Barbaros Bulvarı’nda Beşiktaş’a inerken ofisimi biraz geçtikten sonra trafik ağır ağır ilerlerken uzun zamandan beri ilk defa bir oyuna giderken heyecanlandığımı fark ettim. Ve ne zamandan beri heyecanlanmadığımı düşündüm.

Dolmabahçe’de İnönü Stadı’na yaklaşmaya başladığımda sanki düşüncelerimin dünyasından tekrar dünyaya dönüyordum.  Beşiktaş formalı taraftarlar ve turistler dikkatimi çekmişti.  Stadın ışıkları yanıyordu.  Bu akşam maç vardı.  Oyunun başlamasına yarım saat kadar vardı. Geç kalmayacaktım.  Geç kalmamam önemliydi, çünkü bu akşam oyunculardan birinin davetlisi olarak gidiyordum.  Sayın Aykut Akdere’nin. 

Oyununu bir süredir merak ediyor ve son bir iki haftadır farklı nedenlerle İstanbul, Adana, Ankara’ya seyahat ederken seyredebilecek bir fırsatım olmasını diliyordum.  Haftabaşı iş programım komple değişince ve İzmir’e seyahatim mecburen iptal olunca Cumartesi akşamı oyunu seyretmek için bir fırsat doğmuştu. 

G-Mall’a yaklaştığımda telefonum çaldı.  Arayan Aykut Bey’di.  Gelip gelmediğimi soruyordu ve yaklaşmakta olduğumu söyleyince kapıda beni karşıladı.  Ne kadar güzel bir şey bir oyuna bu şekilde karşılanmak.  Kucaklaştık ve bana hoş geldiniz dedikten sonra hazırlanmak için içeri geçeceğini söyledi.  Oyun 25-30 dakika sonra başlayacaktı.

G-Mall’ın hemen girişinde kısa bir süre oturdum.  Bir an kahve içmeyi düşündüm ama oyunu bekleme hissinde kalmayı istedim; içeri girdim.  Beklerken en az onbeş yıldır görmediğim birkaç arkadaşa rastladım. Evlendiğim ilk yıllardan sonra görmediğim bazı arkadaşlarıma.  Çok kısa merhabalaşmaların dışında konuşmaya zamanımız olmadı. Dot’un diğer oyununa gelmişlerdi.

Yüksek’i seyretmeye gelen seyircilerin çoğu benden genç olmakla birlikte yaşları ileri birkaç hanım da vardı.  Oyunu seyretmeye gelenler arasında arkadaş grupları ve çiftler ağırlıktaydı. 

60 dakikalık oyunun bu kadar enerjik ve tempolu olacağını oyun hakkında Tiyatro Dot’un internet sitesinde yazanları okumuş olsam da beklemiyordum.  Böyle bir tempoyu muazzam bir enerji ile yaşatan Mehmetcan Mincinozlu’ya, Onur Öztay’a ve Aykut Akdere’ye yürekten tebrikler.

Üç yakın arkadaşın safça başlayan ortak hikayeleri her birinin dünyasında ve bakışıyla, saflıklarını bir yandan koruyan karmaşık bir şekil alıyor.  Birbirlerinden ayrılmayan çocukluk arkadaşları Baron, Pıt ve Çakı anlattıkları ortak hikayelerinin hikayecisi olmayı dönüşümlü olarak paylaşırken birbirlerinden kopmama mücadelesi içinde bireyliklerine de dokunuyorlar.

Oyunun o inanılmaz temposu içinde kendi düşüncelerime döndüğüm ve belki de oyuncularının seslerinin biraz silikleştiği ve iç sesimi dinlediğim 15-20 saniye oldu. Kendimi yaşama ihtiyacım kadar aynılığa olan ihtiyacımı beklenmedik bir şekilde hissettiğim kısa saniyeler.  Beni büyüten yaşama karşı bırakmamakta direnmek istediğim çocukluğumu düşündüğüm. Ve sonra yine sesler eski güçlerini buldular.  Yine hemen yanımdaydılar, önümde, sağımda solumdaydılar.  Yüksek’te olduğu gibi oyunun içinde olmanın ötesinde, oyuncular ile seyirciler arasındaki korunmasız ama o tam doğru sınırdaki yakınlığı, sahneyi bir nevi paylaşma halini seviyorum.

Ali Taylor tarafından yazılan “Overspill” Tuğrul Tülek tarafından uyarlanmış ve çevrilmiş. Türkçe adı “Yüksek.” Oyunun yönetmeni de Tuğrul Tülek.

Yüksek Maçka G-Mall’da Dotmarsta sahnesinde Mayıs ayında Çarşamba, Perşembe, Cuma ve Cumartesi günleri Saat 21:00’de izlenebilir. Tam program ve tiyatro Dot ve oyunları hakkında daha detaylı bilgiyi http://www.go-dot.org/ adresinden alabilirsiniz.

Haydi Yüksek’i keşfetmeye...

 
Toplam blog
: 132
: 1125
Kayıt tarihi
: 04.11.07
 
 

Üsküdar Amerikan Kız Lisesi'ni birincilikle bitirdi. Amerika Birleşik Devletleri'nde Cornell Üniv..