Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '09

 
Kategori
Müzik
 

Yükselen müzik değerimiz; Rap

Yükselen müzik değerimiz; Rap
 

Aynı ritimde bir müzik, üzerine konuş konuşabildiğin kadar al sana Rap müzik. Kişilik olarak emek verilen her şeye saygı duyarım; Rap yapan insanlarda bu işle ilgili kuşkusuz bayağı bir emek harcıyorlar, ilginç sözler bulmaya çalışıyorlar felan. Benim bu Rap müzikde kabullenmediğim durum özellikle son yıllarda tvde gençlere "İşte müzik budur" diye sunulması. Bir kaç defa tahammül sınırlarımı zorlayarak; "Dur bakalım, bu kadar insanın beğendiği bir müziğin içinde mutlaka senin görmediğin bir şeyler vardır" diyerek dinlemeye çalıştım; yok arkadaş, bu müzikle uğraşan veya bu müziği sevenler kusura bakmasın ama bir fon müziği eşliğinde birilerinin hızlı hızlı konuşması bana pek müzik gibi gelmiyor ve bu nedenle bu müziğe kulaklarımı kapatmış durumdayım (Bu arada her türlü müziği dinlemeye çalışan biri olduğumu da belirtmek istiyorum.)

Bakıyorum bir programa, bu müziği yapan sanatçılardan birini çıkarmış ve soruyor; hangi parçanızı daha çok seviyorsunuz? Adam da şaşırıyor tabii, çünkü eminim ki kendi de pek ayıramıyordur şarkılarını birbirinden, bu kadar benzerlik söz konusu olunca. Şapka yana yatırılacak, baş parmak ve işaret parmakları açılacak, bir fon verilecek ve hızlı hızlı konuşulacak olay budur. Bazı yerel kanallar ve TRT' yi hariç tutarsak diğer kanallar maalesef Türk sanat müziği, Türk halk müziği ve kaliteli pop veya Jazz müziklerini ve müzisyenlerini unuttular. Kanallarda artık geçmişte eleştirdiğimiz Arabeski dahi mumla arıyoruz.

Ben şahsen bir ülkenin karşı karşıya olacağı en büyük tehlikenin kültür yozlaşması olduğuna inanırım çünkü bir ülkeyi sapa sağlam ayakta tutabilecek en önemli kavram insanının tarihler boyunca bir kar kütlesi gibi büyüterek getirdiği kültürdür. Genç nesile;"Bak ben buna önem veriyorum, senin içinde en iyisi budur." denirse ve bu toplumun en önemli eğlence aracı olan Tv'lerde bunu üstüne üstüne basa basa yaparsa yazık derim başka bir şey de demem. Saygılarımla...

Diğer Blog yazılarım için

 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..