Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yulaflı şekersiz kurabiye

Yulaflı şekersiz kurabiye
 

Merhabalar,
 
Sizlere Avustralya’dan yazıyorum. Kendimden kısaca bahsedecek olursam; profesyonel iş hayatındaki yöneticilik kariyerimi kızımın doğumu ile noktalayıp onu kendim büyütmeye, o büyürken de  kendimi çok farklı alanlarda geliştirmeye,  hobilerimi zenginlestirmeye karar verdim. 
 
Farklı ülkelere seyahat ederek, yaşayarak, deneyimleyerek çeşitli eğitimlere, kurslara ve workshoplara katılarak çok lezzetli tarifler öğrendim ve bunları kendi test mutfağımda geliştirdim. Bu mutfak da neler mi var? Diyet, detoks, şekersiz, unsuz, glutensiz, smoothie, salata  vb pek çok sağlıklı tarif var. 
 
Öncelikle sizlerle buluşmamı sağlayan Milliyet Gazetesi ve ilgili bölüm çalışanlarına bana bu şansı verdikleri icin teşekkür ederim. Umarım benimle çıkacağınız  sağlıklı ve lezzetli yolculukdan sizlerde en az benim kadar keyif alırsınız.
 
Tatlı bir başlangıç yapmak için ilk tarifimde tercihimi tatlıdan yana kullandım:) Bugüne kadar deneyenlerden olumlu geri dönüşler aldığım bu kurabiyeler ara öğün için sağlıklı bir alternatif olacak, beş çaylarınıza eşlik edecek ve sizi uzun süre tok tutacak. 
 
 Yulaflı şekersiz kurabiye 
 
Malzemeler: 
 
1 ölçek yulaf 
1 yumurta
1/4 ölçek hindistan cevizi yağı (bulamayanlar tereyağ kullanabilir)
1 çay k kabartma tozu ve vanilya
2 tatlı k agave şurubu (bulamayan bal yada pekmez kullanabilir)
1 avuç doğranmış ceviz içi
1 avuç cranberry (kızılcık kurusu)
1/4 ölcekden az  kepek yada tam buğday unu
 
 
Method:
 
Yumurta iyice çırpılır sonra un hariç diğer malzemeler sırasıyla eklenirken bir yandan karıştırılır. Hindistan cevizi yağı kullanıyorsanız önce eritmeniz sonra oda sıcaklığına getirip kullanmanız gerekiyor. Hamuru toparlayacak kadar un en son eklenir. Yine de çok sert bir hamur olmayacak bu sebeple şekil vermeden önce biraz dinlendirilebilir, kaşık yada dondurma kaşığı ile toplar halinde pişirme kağıdı üzerine dizebilirsiniz. 140 C de ortalama 20 dk. pişiriniz.
 
 
Sağlıklı fit günler dilerim
 
Jülide Şimsek A.
 
 
instagram @julis.kitchen
 
 
Toplam blog
: 9
: 166
Kayıt tarihi
: 09.06.17
 
 

 Avustralya'da yaşayan  Izmir'li Sağlıklı Fit  Farklı Lezzetli   ..