Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yumurtanın hayranları ile buluşması

Yumurtanın hayranları ile buluşması
 

Yumurta istiyor mu acaba bulamaç olarak pişmeyi? Belki sahanda yenmekti en büyük arzusu? Ama ben menemen olarak yemek istiyorum seni yumurta. Karma karışık yaparak, sebzeler ve yumurta harmonisi. Seni tavuğun altından almasalar, sen de bir tavuk ya da horoz olacaktın. Fakat şimdi benim damağımın tadı, midemin şenliği olacaksın. Üzgünüm sevgili yumurta ama o kutucuğun içinde çok albenili duruyordun.

Karnım zil çalıyor, daha fazla senden özür dileyemeyeceğim yumurta kardeş. Şu meşhur hayranlarınla buluşma saatin geldi. Sen ne yakışıklı şeysin öyle, herşey senin yanına yakışıyor. Domates ile birleşimin iç çektirici, peynirle uyuşumun ise parmak ısırtıyor. Ya süt ile karışımından çıkan sonuç hımmm ağızıma layik. Ama aklım, benim bütünleşmeni istediklerimle çıkacak lezzette.

Hayranlarını akan suda güzelce yıkıyorum önce. Sezonun son bahçe mahsulü olarak aldığım domateslerin ince kabuklarını soyup, adını bilmediğim alette, püre haline getiriyorum. Bu domatesler halen toprak kokuyor, ne hoş. Halis Edremit zeytin yağını bolca koyuyorum tavaya ve pureyi de ilave ediyorum. Sivri biberler, domatesler kadar canlı olmasa da, sen yumurta ile yapacağım abluka için gayet iyiler. Saplarını kesip, çekirdeklerini çıkardıktan sonra tekrar sudan geçiriyorum ki hiç çekirdek kalmasın. Kalın, ama üzeri kullanmaktan iç kavis oluşmuş, dedemin et kesmek, dövmek için kullandığı tahtanın üzerinde iki santim kalınlığında dilimliyorum biberleri. Sıra maydanoza geldi. Nasıl kıyacağım ben seni ince ince? Yok mu bunun bir makinası? Eminim mutfakta ki “Elektrikli Ev Aletleri” nden biri bu işi yapıyordur ama hangisi? Çok açım, uğraşamayacağım onu bulmak için. Mutfak tahtasının biraz daha düz olan yüzünü çevirip, bu yemyeşil püskül demetini yapabildiğimce ince kıyarak, domates biber karışımına katıyorum.

Zeytin yağının kayganlığı ile hepsinin içiçe girmesi için karıştırıyorum. Evet soğan nerede diye soruyorsunuz değil mi? Yok, hayır ben sevmiyorum menemende soğanı, seven koysun. Birer çay kaşığı tuz ve karabiber de ilave ederek yakıyorum ocağı. Orta ateşte karıştırarak suyunu salmasını bekleyeceğim. Bu topluluğun birbirine karışması için, tahta kaşığı tavanın içinde saat yönüne sıkça çevireceğim. Kolay yemektir menemen on dakikada olur.

Başrol oyuncumuzun sahne vakti! Gelin bakalım büründüğünüz her kılığı sevdiğim yumurtalar. İlk önce ikinizi birbirinize tokuşturup, sadece birinizin kırıldığı ve içinden çıkan sıvıyı büyücek bir kasaye akıtacağım. Daha sonra kırılmamış olanınız kafayı tezgahın kenarına vurmak zorunda kalacaksın. Senin içindeki de diğerinin yanına gidecek. İki sari top çatalımın ucunda aklaşarak, tavanın içindeki hayran topluluğuna karışacaksınız şimdi.

Tavadaki bileşenlerin sulanmışlığı kıvamında. Hadi bakalım kabuklarını kırmış, cıvık cıvık olmuş yumurta dostlarım. Sarılın hepiniz birbirinize, açın kucaklarınızı. Altınızdan gelen ateş bölünmenize engel artık. Hayranların bu buluşmayı uzun süredir kavurucu sıcakta bekliyordu.

Menemenimiz servise hazır

Tahta kaşığımın yardımı ile bu bulamacı büyücek bir tabağa boşaltıyorum. Üzerine bol kırmızı pul biber. Birbirini kemiren mide duvarlarımın savaşı, masaya oturup, ilk çatalı almamla hafifliyor. Bir tavuğun içinde kabuğu ile oluşumundan başlayan yolculuk, kabuksuz ve katkı maddeleri ile benim içimde son buluyor. Şimdi bir tokluk sigarası yakabilirim…

 
Toplam blog
: 17
: 531
Kayıt tarihi
: 20.10.06
 
 

Yazı yazmayı yaptığım işten çok daha fazla seviyorum. Lakin; bana para kazandıran işe, yazmaktan faz..