Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '17

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Yunanistan Girit Rehberi: Kandiye (Heraklion)

Yunanistan Girit Rehberi: Kandiye (Heraklion)
 

Yunanistan Girit Kandiye (Heraklion) Venedik Kalesi


 
Henüz çok küçük yaşlarda bile dünya haritasına baktığım zaman dikkatimi en çok çeken tek bir yer vardı: Yunanistan'ın Akdeniz'deki en büyük adası Girit! Romalılar'dan Abbasiler'e, Venedikliler'den Osmanlılar'a kadar çok sayıda medeniyete ev sahipliği yapmış olan Girit Adası'nın başkenti ve Yunanistan'ın 4. büyük kenti Kandiye'ye (Heraklion) doğru Atina'dan 17 Mayıs 2015 günü yola çıktım. 
 
Kandiye Uluslararası Havalimanı'na indiğim ilk anda bir broşür dikkatimi çekiyor ve broşür sayesinde Girit'in Avrupa Birliği'nin siber güvenlik merkezi olduğunu öğreniyorum. 
 
İnternet üzerinden Kandiye merkezine yakın bir yerde geceliği 30 Euro'ya 4 yıldızlı kahvaltı dahil bir otel ayarlamıştım. Otele gitmek için havalimanından Kandiye merkeze giden otobüse biniyorum. Merkez için ücret yanlış hatırlamıyorsam sadece 1 Euro!
 
Otelime yerleştikten sonra dört bir yani Venedik surları ile çevrili Kandiye kentini keşfe çıkıyorum. Pazar günü olduğu için her yer kapalı.
 
İlk olarak Aslanlar Meydanı'nda tarihi bir çeşme beni karşılıyor ve hemen sağ tarafında 1856 yılında Osmanlılar tarafından cami olarak inşa edilen Osmanlı Vezir Camisi gözüme ilişiyor. Osmanlı Vezir Camisi günümüzde St. Titus Kilisesi olarak geçiyor.
 
Caddeden yürüyerek sahile doğru inerken İzmir Döner adında bir Türk restoranı da bulunuyor. Sahile inince limanın hemen bitişinde Venedik Kalesi yer alıyor. Venedik Kalesi'nin yanından uzunca bir dalgakıran uzanıyor. Çok sayıda insan bu yol boyunca yürüyüş ve koşu yapıyor ve bisiklet sürüyor.
 
1895 yılıda tamamlanan Agios Minas Katedrali, Kandiye kentinin koruyucu azizi Saint Menas anısına inşa edilmiş.
 
Ertesi gün Knossos Antik Kenti'ni ziyaret etmek ve denize girmek için erkenden kahvaltımı yapıyor ve yola koyuluyorum. Kandiye merkezindeki otobüs istasyonundan Knossos'a giden otobüse biniyorum. Minos Uygarlığı'na başkentlik yapmış olan antik şehir Knossos giriş ücreti normalde 6 Euro fakat gider gitmez Knossos'ta beni bir sürpriz karşılıyor. Pazartesi günleri Knossos Antik Kent girişi ücretsiz!
 
5.000 yıllık bir kent olduğu tahmin edilen Knossos, ünlü arkeolog Arthur Evans'ın kazı çalışması ile ortaya çıakrdığı Minoan Sarayı'na da ev sahipliği yapıyor.Knossos Antik Kenti turumu bitirdikten sonra tekrar merkeze dönüyorum ve Kandiye kentine en yakın plaj olan Ammoudara Plajı'na gitmek için tekrar bir başka otobüse biniyorum. 
 
Mayıs ayında gittiğim için henüz sezon tam başlamamıştı fakat deniz suyu sıcaklığı ve hava sıcaklığı Mayıs ayı normalleri için oldukça iyi sayılırdı. Ammourada Plajı oldukça geniş ve uzunca bir plaj. İsterseniz tesislerde şezlong kiralayabilir isterseniz kumsalda havlunuzu sererek denizin ve güneşin keyfini çıkarabilirsiniz. Tesislerde yiyecek ve içeceklerin fiyatları oldukça ucuz.
 
Kandiye'de yaklaşık 4 günümü geçiriyorum ve buradan Girit'in Sitia kentine gitmek için yola koyuluyorum. Kandiye Girit'in en ucuz yeri. Bu sebeple Girit'ten alacağınız her türlü hediyelik eşyayı mutlaka Kandiye'den alın. Örneğin buzdolabı magnetleri Kandiye'de 1, diğer kentlerde 2-3 Euro'ya kadar çıkabiliyor.
 
Girit, Yunanistan'ın geneline göre oldukça ucuz bir tatil rotası. Yüksek rakımlı dağları sayesinde Girit'te kış ve kayak turizmi de yapılabiliyor. Gittiğim dönemde dağların yükseklerinde kar bile vardı. Girit bir ada olmasına rağmen sunduğu tatil seçenekleri oldukça fazla.
 
Yunanistan ve Girit çevresinde otobüsler için KTEL'in internet sitesinden bilgi alabilirsiniz.
 
Kandiye'den Yunanistan'ın Santorini, Mykonos, Paros gibi adalarına günübirlik seyahatler düzenleyen acenteler bulunuyor. Bu turlarla ilgili detaylı bilgileri bir sonraki yazımda vereceğim.
 
Girit'i seyahat etmek isteyenlere araba kiralamalarını ve seyahatlerine Hanya'dan başlayarak Sitia'da bitirmelerini öneriyorum. Bir sonraki Girit yazımda görüşmek dileğiyle...
 
Mehmet Can Kömürcü
 
 
 
 
Toplam blog
: 5
: 172
Kayıt tarihi
: 26.04.15
 
 

Milliyet Tatil Editörü ..