Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '21

 
Kategori
Kitap
 

YUNUS' ÇA SEVGİLER PINAR'A

 

 

YUNUS' ÇA SEVGİLER PINAR’A

 

             MERHABA                                                     

 

Kitabın adı: Yunus' ça Sevgiler Pınar’a

Yazarı:         Emekli Öğretmen Birsel Oğuz

Kapak:         Rüştü Kürşad Günaydın

Dizgi:           Remziye Yüzüak Yelegen

Baskı:          Cemre Ofset Matbaası-Aydın

Basım Tarihi: 29 Ekim 2020

Kitabın adedi:  1000 adet

Sayfa Sayısı:  300

 

Yukarıda kimliğini verdiğim kitap Aydınlı E. Öğretmen yazar  Birsel Oğuz tarafından yazılmış ve  23 .11.  2020 tarihinde bana imzalı olarak armağan etmişlerdir.  Aradan yaklaşık üç dört ay gibi zaman geçti. Bu gecikmeden dolayı sevgili öğretmenim Birsel Oğuz Hanım efendiden Oğuz’dan özür diliyorum. Özür erdemliktir bir erdemliktir. Kitap elime ulaştığı günlerde bir gözümden ameliyat olmuştum. Onun için yazamadım.

 

E. Öğretmen Birsel Oğuz, eski Aydın Milletvekili Mustafa Kemal Yılmaz’ın öz yeğenidir. Hani bir söz vardır: Kır atın yanında duran ya huyundan,  ya suyundan “ diye. M. Kemal Yılmaz bir eğitimci şair ve yazardı, Birsel Oğuz ondan çok şeyler öğrendiğini öğrenmek olasıdır. Onun dizinde ve izin yürüyor diyebilirim. Bir Cumhuriyet kadınıdır, Gazi Mustafa Kemal Atatürk‘e bağlı, Vatanını, milletini seven bir idealist öğretmendir. Yazmayı ve okumayı bir öğretmendir.

 

Bu kitabın içinde neler var, onlara bir göz atalım. Adı geçen kitabını sevgili torunlarına “Yağmur ve Çınar’a armağan etmiştir.  Bu sevimli torunlarına sağlıklı ve uzun ömürler diliyorum. Kitabın giriş bölümünde Atatürk’ün bir fotoğraf ve bir sözüne yer verdikten sonra M. Kemal Yılmaz’ın tüm kitaplarının giriş bölümünde yazdığı bir sözüne yer vermişlerdir. Aynen şöyledir:

 

Kimi çoktan yitmiş,

Kimi eğik, kimi yan yatmış

Kiminin kırılmış başı…

Kitaplar ise dimdik hep ayakta

En dayanıklı

Mezar

Taşı.

 

Mustafa Kemal YILMAZ

 

Kadim dostum ve bir ağabey olarak tanıdığım, sevdiğim M. Kemal YILMAZ’I rahmetle ve saygıyla anmadan geçemeyeceğim. Sevgili M. Kemal Yılmaz 10 Mart 2013 de aramızdan ayrılmıştı.  Mekânı cennet olsun… Daha sonra kısa bir önsözden sonra bu satırların yazanına yer vermişlerdir. SUNUŞ yazımda “ YUNUS' ÇA SEVGİLER ÇINAR’A “ diye bir yazım vardır.  Bir vefa bağlamında beni unutmadıkları için bir kez daha teşekkür ediyorum. Ellerine yüreklerine sağlık diyorum. Kitabın başka bölümlerinde de yazı ve bir şiirime de yer vermişlerdir.

 

Adı geçen eser 5 bölüm halinde hazırlanmıştır.

1-Bölüm: Atatürk – Tarih,

2-Bölüm: Eğitim,

3-Bölüm: Yaşama Dair,

4-Bölüm: Hatıralar,

5-Bölüm: Okuyucuların, Yazarın“ Bir Birikiminden Esintiler Kitabı Hakkında Düşüncelere yer yer vermişlerdir.

 

V. Bölümde öğretmen yazar Birsel Oğuz hakkında yazı yazanlar:  Salim SAVCI, Abdülkadir GÜLER, Kemal TÜMERKAN,  Mehmet ORAL, Ali Osman MOLA, E, Hilal KORUCU ve Yağmur GÜNAYDIN’ ı görüyoruz.

 

Bu güzelim kitabın içinde yer alan konulardan bazıları:   Atatürk ve Tarih ‘(1,)  Çanakkale’deki Mezarlar(3), Askerleri Selamlayınız( 6), Mustafa Kemal’in Önerisi: Ülkeyi Birlikte Kurtaralım (8),Geldikleri Gibi Giderler (12),Bilim Doğu’da Başlar(16),Yanmış Bir Öykü Anzaklı Asker(25), Cumhuriyet Olgusu (32), Ulusal İrade “ Egemenlik Kayıtsız, Şartsız Ulusundur – 1923 (35), Vatan Bir Bütündür (39),Atatürk ve Gençlik (51),İstiklal Savaşının En Büyük Kahramanından Mektup (71), Canım Dayım M. Kemal Yılmaz’dan Bir Anı( 93),Gül Bahçesi Isparta (184),Yalılar Şehri İstanbul (187),Bir Cumhuriyet Öğretmeni Sıdıka Avar (206), Köroğlu Destanı ve Unesco’nun Kültür Mirası (222), Mustafa Kemal Yılmaz’ın 84 Yaş Şiiri (252) ve Söke’de İz Bırakanlar (282),  gibi  yazılar ilgimi çeken başlıklardan bazıları.

 

Birsel Oğuz’un değerli evladı Bumin Kağan Oğuz’un 257 ‘den kaleme aldığı yazıları da severek okuduğumu  belirtmek isterim. Bumin Kağan Oğuz halen İstanbul’da tahsiline devam ediyor. Bu açıdan çok şanslıdır. Yazı konusunda geleceğini parlak görüyorum. Çünkü İstanbul Fatih Sultan Mehmet Hanın armağanıdır. Bu koca ve ünlü tarihi şehirde yaşıyor. Dünyanın en güzel kentlerinden biri olan İstanbul şairlerin, yazarların ve sanatçıların harman olduğu yerdir.

 

E. öğretmen yazar Birsel Oğuz, yılında Aydın’da doğdu.

İlkokul, Ortaokulu Aydın’da bitirdikten sonra 1967-1968 öğretim yılında Denizli İlk öğretmen Okulu’ndan mezun oldu.1987 yılında Eskişehir Anadolu Üniversitesinden Açık Öğretim Fakültesindesin mezun oldu.  

 

Birsel Oğuz, durmadan, usanmadan Aydın’da yerel bir gazete olan Yeni Kıroba’ da yazıyor.  İşte bu duygu ve düşüncelerini tarih, deneme, edebi makaleler ve unutulmayan anılar bağlamında yazıyor. Bu yazdıklarını bir kenara atmıyor. Kendi kıt imkânlarıyla kitaplarda topluyor. Bu kitaplardan bazıları: Büyük Taşlar (2004),Yaşam Sizi Beklemez (2006),Güneşi Görebilmek (2008),Yağmur O ( 2011), Bir Birikimden Esintiler (2015) gibi eserleri vardır. Birsel Oğuz Aydın ve değişik ilçelerinde öğretmenlik yaptı, 33 yıl onurla görev yaptıktan sonra 2000- 2001 öğretim yılı sonunda emekliye ayrıldı. Halen Aydın’da oturuyor ve Yeni Kıroba gazetesinde yazmayı sürdürüyor. İki evlat ve iki torun sahibidir.

Unutmadan  yazayım Birsel OĞUZ'un  torunu   küçük , sevimli  PINAR'A  sağlıklı ömürler ve geleceğinin   başarılı  olmasını  diliyorum... 

 

Son söz olarak Eğitimci yazar Birsel Oğuz çalışkan ve üretken bir öğretmendir. Dili, Türkçe arı ve duru olup yaşayan Türkçeden yanadır. Öyle ağdalı ve yakası kirli,  yıpranmış sözcüklere asla iltifat etmiyor. Türk kültürüne hizmet veriyor, Türk edebiyatına ve Türk kütüphanelerine kayda değer, kalıcı ve yapıcı eserler kazandırıyor. Ben bir yetkili olsaydım, bu kitaptan Aydın’ın tüm ilçe kütüphanelerine ve okullarına en az beşer adet armağan ederdim. Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz okusunlar diye…

 

Saygıdeğer öğretmenimiz Birsel Oğuz’u yürekten kutlar, başarılarının devamını diliyorum. Sözlerimi 13.Yüz yılda yaşamış bir halk şairi olan Hadimi’ inin iki dizesiyle bitirmek istiyorum:

 

      Kişi odur ki,  her yere koymaya bir eser,

      Eseri olmayanın yerinde yeller eser.

 

                                               Hadimi ( 13. YY)

 

 

        Abdülkadir GÜLER 

       14 Şubat  2021-  SÖKE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..