Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '18

 
Kategori
Kültür - Sanat
Okunma Sayısı
170
 

Yunus Dilinden Konseri / Pastel Sanatı Sergisi / Geleceğe Çağrı Heykel Sergisi

Yunus Dilinden Konseri / Pastel Sanatı Sergisi / Geleceğe Çağrı Heykel Sergisi
 

“YUNUS DİLİNDEN" KONSERİ
Konserin olduğu gün kafamda sadece alışveriş yapmak vardı. Alışveriş için Cevahir'e gelmiştim hatta. Sabah evden çıkmadan önce Elif Abla'nın hikâyesinde konseri görmüştüm. Ama gitmek gram aklıma yoktu. Beni konsere götüren asıl sebep Cemal Reşit Rey'e yakın oluşum ve İstanbul Strings ekibinde Elif Abla’nın da yer alması oldu. Ben mekana gittiğimde konser başlamıştı. Yarım saat falan geç kaldım ama bakiyim ilk defa gidiyordum. Bahadır aklımdaydı Cemal Reşit Rey Konser Salonu'na gitmek, kısmet İstanbul Strings ekibineymiş.
 
Giderken kafamda düşünceler de geçmiyor değildi. Tasavvuf konserinde senin ne işin var falan diyordum kendime. İyiki gitmişim. İmkanım olsa yine giderim! Tamam ben bir gencim, günümüz popüler müziği de dinliyorum, yeri geliyor alaturka da dinliyorum ama insanın tasavvufa ney sesine de ihtiyacı var. Bu sadece bir konser değildi. Müzikal gibiydi. Çünkü içinde müzik vardı, oyuncu vardı, dansçılar vardı ee arkada bir de hat gösterisi vardı. Buradan hat sanatçısı selam olsun. Görüntüler gerçekten harikaydı. İstanbul Strings o kadar iyi çaldı ki zaten konsere gidip te hayran olmamak im-kan-sız!
 
Hoşuma giden bir diğer şey Yunus Emre gibi bir insanın öğretileri, sözleri ve o sözlerin altında yatan felsefe. Ben felsefe seven ve okuyan bir insan olarak çok zevk aldım. Konserde duyduğum sözleri de vardı ilk defa şahit olduklarımda. İnsan herkesten bir şey öğrenebilir ve bizim Yunus Emre’ye öğrenecek çok şeyimiz var. İyi ki onun gibi bir değere sahibiz. Gurur duymalıyız.
 
Bu özel projeyi hayata geçirdikleri için Prof. Dr. Erol Parlak'a, şefimiz Prof. Dr. Turan Sağer'e ve İstanbul Strings ekibine çok teşekkürler...
 
“ULUSLARARASI PASTEL SANATI SERGİSİ”
Çin’de kutlanan 2018 Türkiye Turizm Yılı dolayısıyla İstanbul’a taşınan ve Cemal Reşit Rey’de gösterime açılan, “Uluslararası Pastel Sanatı Sergisi”ne gittim. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kültür Daire Başkanlığı ve Tüm Çinliler Dayanışma Derneği işbirliğiyle düzenlenen serginin açılışına katılamadım ama gezme fırsatı bulduğum için kendimi şanslı hissediyorum. Çin’in en önemli Pastel sanatçılarının yanı sıra farklı ülkelerdeki sanatçıların da eserleri sergilendi. Bu isimler arasında Vicente Romero Redondo(İspanya), Olga Abramova(Rusya) ve Javad Soleimanpour(Azerbaycan) vardı.
 
Yunus Emre konserinden sonra sergiyi gezme fırsatı buldum. Bir nevi bir taşla iki kuş vurmuş oldum. Sağlı ve sollu olarak duvarlara asılmıştı eserler. Çoğu eser, Çinliler'e aitti ve onların kültürlerini yansıtıyordu. Pek telaffuz edemesem de eserlerin altında yazanları tek tek okudum. Hoşuma giden şey eserlerin Çin kültürü hakkında bize ipuçları vermesiydi.
 
Tablolara çizilen kadınlar, kadınlarının üzerindeki kıyafetler, eserlere konu olan tapınaklar, manzara resimleri gerçekten görülmeye değerdi. Tablolardan birinde İstanbul bile vardı.
 
Eserleri gezerken ne kadar yetenekliler diye düşündüm. Bu sergiyi bir uzakdoğu delisi olan sınıf arkadaşım Seray'la gezmek isterdim ama nasip değilmiş. Tabii Tuba'yı da unutmamak gerek. Aman Tuba’yla da ne gezilir ya! Sürekli uzakdoğu ülkelerinden konuşuyorlar diye onlara laf ederken farkında olmadan ben de bağımlısı olmuşum. İyi ki İstanbul’da olduğum bir zamana  denk geldi.
 
Sizi de unutmadım tabloları çektim. Ayrı bir galeri oluşturup paylaşacağım. İlgilileri bakabilir.
 
Emeği geçen herkese şükranla!
 
“GELECEĞE ÇAĞRI” HEYKEL SERGİSİ
Genco Gülan'ın Geleceğe Çağrı adlı heykel sergisi Kadıköy Barış Manço Kültür Merkezi'nde sergileniyor. Mutlaka görmenizi istiyorum eminim ki çok güzel yorumlar yapacaksınız. Heykeller, baktığı kişiyi düşündürmeden bırakmıyor. Teknoloji bağımlılığı yüzünden makineleşen, tek düzeleşen, plastikleşen insanlara şahit olacağınız sergi, bir nevi gerçekleri yüzümüze vuruyor.  Android, Temiz Artemis, Zenne, Kral Çıplak gibi eserlerin bulunduğu sergi 7 Aralık’a kadar gezilebilir.
 
"İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER" KİTABI
Kitap Fuarı'ndan aldığım ve Doç. Dr. İlker Bıçakçı tarafından yazılan İletişim ve Halkla İlişkiler, meraklılarının başucu kitabı olmasının yanı sıra ders kitabı olma özelliğini de taşıyor. Birçok Halkla İlişkiler bölümünde ders kitabı olarak istenmesini kitabı okumaya başlayınca hatta içindekilerden bile anlayabilirsiniz. İletişim ve Halkla İlişkileri iki ayrı başlık altında ele alan kitap, okulda öğrendiğimiz çoğu bilginin tazelenmesine sebep oldu. İnsanın öğrendiği şeyleri kitapta okuması güzel ama üzerine yeni bilgiler katması paha biçilemez.
 
Biz iletişim ve halkla ilişkiler öğrencileri için böyle değerli bir esere hayat veren İlker Bıçakçı'ya teşekkürü borç bilirim.(Keşke daha uzun daha detaylı bir kitap olsaydı hiç bitmeseydi de olurdu:)
 
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 211
Kayıt tarihi
: 21.07.17
 
 

"Ünlülerle röportaj yapan, röportajları yerel gazetelerde ve dergilerde yayınlanan, gazeteci olma..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster