Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Yunus ile..

Memleketime gittiğimde her karşılaşmamızda "Memet abi maaş olduğunda, 'ilk maaş aldığım için veriyorum' diyerek bana para vermiştin hiç unutmuyorum" diye hatırlatır benden yaşça çok küçük akrabam Akif..

İşte o ilk dediği yer, Lise 1'nci sınıfın yaz tatilinde amcaoğlu Yunus ile birlikte harçlığımızı çıkarmak için çalıştığımız Rize Selimiye Çay Fabrikası..

Merkezden hayli uzak ve rakımı oldukça yüksek olan bu yerleşkede merhum Rıfkı ağbiden torpilli olduğumuzdan dolayı lojmanda kalıyor ve sosyal etkinlik olarak sadece bir adet kıraathane bulunuyordu o dönemde fabrika giriş kapısının hemen karşısında.

Öğle paydoslarında ve mesai saatleri dışında Yunus ile birlikte tek yaptığımız şey o kahvehanede sadece tavla oyunu oynamak'tı.

Tavla'da yenildiğim de olurdu yendiğim de ama en çok benim yendiğim olurdu Yunus'u ve yenildiğinde öyle bir halet-i ruhiye içine girerdi ki tanıyamazdınız.

Kabüllenmek ne mümkün yenilmeyi. Çok sinirlenir konuşamaz olurdunuz Yunus'la. Mutlaka o kazanmalıydı, aksi halde bir daha tavla oyunu oynamaya zor ikna edebilirdiniz.

Başka bir sosyal aktivitesi olmayan yerleşkede sıkılıyor ve tavla oyunu oynamak istediğimde yenilmek üzere oturmaya başlamıştım Yunus'u oyuna çekmek için ve artık sürekli yeniliyordum çünkü başka türlüsü olmuyordu çok kızıyordu Yunus çok ve kabüllenemiyordu yenilgileri..

Kabülleneceksiniz..

Siyasette yenilgiyi kabülleneceksiniz azizim!

Siyaset her ne kadar da tıpkı satranç tıpkı tavla oyuna benzer taktikleri olsa da sonuçta milletin iradesiyle seçimler yapılıyor ve siyasetçi olarak milletin iradesine saygı göstermek zorundasınız..

'Sonuç ne çıkarsa çıksın, seçmen öyle istedi' diyebilmektir doğru olan..

Yunus gibi kabüllenmemek olmaz azizim! Karşınızdaki seçmen de Mehmet gibi olmadıklarına göre 'eyvallah' demek zorundasınız..

Aksi halde demokrasi treni istasyona uğramadan önce raydan çıkma tehlikesi ile karşı karşıya kalabilir.

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..