Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '12

 
Kategori
Eğitim
 

Yurdumda öğretmenin düştüğü durum.

Yurdumda öğretmenin düştüğü durum.
 

NE HALE GELDİK ÖĞRETMENİM

Öğretmenim. Ben bir öğretmen.

Evet 18. yılını çalışan bir öğretmenim. Sadece 18 yIlda bile ne kadar çok değişti mesleğimiz, saygınlığımız ne hallere geldi? Böyle olmamalıydı kesinlikle. Yine yaklaştı öğretmenler günü. Haberlere çıkacağız gazetelere haber olacağız, bir günlükte olsa el üstünde tutulacağız. Eğlenceler, hediyeler vs... Oysa nerden nerelere geldik. Bir meslek nasıl ayaklar altına alınır?

Göreve ilk başladığım okulum küçük bir belde de yer alıyor. Yol üstünde ama ilçe merkezine ve il merkezine çok uzak. Lojmanında kalıyorum okulumun. Çok heyecanla ve istekle her sabah büyük bir aşkla okula gidip geliyorum. Kaldığım lojmanımla okulumu bir duvar ayırıyor. Hatta bir defasında uyuyakalmışım da zil çalınca hizmetlimiz Kemal Amca uyandırmıştı beni camımı tıklatarak; ''Hoca hanım uyan zil çaldı, uyan''. Kulakların çınlasın Kemal Amca. Ne güzel ne kıymetli günlerdi. Mesleğimizin bir anlamı vardı. Velilerin gözünde bir saygınlığımız vardı. Öğrencilerin gözünde örnek alınan bir mesleğimiz vardı. Çocuklarımız bizleri örnek alıyordu. Oysa şimdilerde çoook farklı bir hale hale geldik.

Artık ne velinin gözünde ne de öğrencilerin gözünde bir önemimiz kalmadı. Veliler gelip karşımıza çocuğuma niye şeker, çikolata vermedin? Neden bağırdın, neden yüksek sesle konuştun sınıfta, neden kızımı merdivenden ittiler? Siz neden teneffüste kızımla ilgilenmediniz? Evet aynen bu sorunlarla uğraşır olduk. Bıktırdılar bizi. Bir zamanlar herbir sözümüz emir iken şimdilerde çocuklara milyonlarca kez söylediğimiz şeyleri bile yerine getirmiyorlar. Çünkü mesleğimizin saygınlığını yok ettiler elbirliğiyle. Oysa ne çok seviyorum ben hala mesleğimi. Akşamdan düşünüyorum hala plan yapıyorum yarın için, okul için, herşey daha planlı ve güzel olsun, eğitim-öğretim işlerim aksamasın diye. Herşeye rağmen çok seviyorum çocuklarımı ve mesleğimi.

Öyle bir meslekki sevgi ile iç içe. Sevgi olmazsa bizim işimizde başarı olmaz. Sevgili öğrencilerim herşeye rağmen sizi seviyorum.Canım çocuklarım...

 
Toplam blog
: 16
: 400
Kayıt tarihi
: 05.05.09
 
 

Öğretmenim, Mersin'in varoşlarında öğretmenlik yapıyorum...İlgi alanlarım kitap okumak türküler, res..