Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yüreğim ağzıma geldi.

Buranın saati ile 10:00 civarında bilgisayarın başına geçtim . Gazeteye bir göz atayım dedim . Ve beynimden vurulmuşa döndüm tren kazası haberini okuyunca bir de yaralılar arasında kardeşimin soyadına rastlayınca ...

Meslegi geregi yurt disi konferansa giden kardesimin Istanbuldan yasadigi sehre trenle yolculuk etme olasigi vardi ve tarih ayni gune rastliyordu . Hemen evine telefon ettim . Oglu sakindi annesi ile gorustugunu bugun yola cikacagini soyledi ama inanamadim bir turlu . Cep telefonundan aradim . telefona cikan yok . Birden bir oldu o nedenle telefona cikmiyor diye dusundum . Rahatsizlgim nedeni ile benden sakliyorlar diye dusundum . diger kardeslerimi aradim kimseye ulasamadim . Yari aglar vaziyette tekrar kardesimin evini aradim . Teyze ben annemi ararim o seni arasin dedi . Bir dakika sonra telefon geldi . Icime su serpildi . Ucagi zamaninda Istanbul'a ulasmadigi icin kazaya ugrayan trene binememis . Canini yitirenler icin uzgunum . Yaralilara acil sifalar diliyorum . Kardesim eve bugun trenle donecegini soyleyince yalvardim BINME diye . Ucaktan korkar benim koca kardesim . Buraya gelirken uyumak icin ilac almisti. Beni ara sira aramasini istedim evine sagsalim varana kadar .

Aslinda insanin kaderinin onune gecilmiyor . 30 yili gecti ocak ayinin sonunda annnemizi trafik kazasinda kaybetmistik . Kardesim Halide nisanlanmis , nisanlisinin ailesinin evine annem ve erkek kardesimle birlikte gitmeyi planladilar . Nisanlisi da birlikte . Bilet aldiklarini saniyordum ama garaja gidince almayi yeglemisler . Izmire giden otobusler dolu imis. Yola ciktik bir kere diye Bursa uzerinden gitmeye karar vermisler hangi akla hizmetse ...kader agini ormeye baslamis bile . Annem pek biz buyuk cocuklarina sarilmazdi ama o gun nedense bana sarildi kendine ve kardeslerine iyi bak dedi . Mutlumavi ve Ayse ilkokulda idi . Ben de universite ogrencisi .

Ertesi gun bir akrabamiz geldi . Onlara telefon gelmis . Kaza gecirdikleri haberi verilmis . Annenizin durumu agirmis kardesleriniz saglikli dedi . Aklimiz almadi . Bursa' dan Izmir'e yola ciktiklarinda cam tarafinda oturan kizkardesime annem "Ben disariyi seyretmek istiyorum gel yer degistirelim ." demis . Bundan sonra olan olmus . otobus onde giden araci sollamak istemis. Sofor karsidan gelen kamyonu gorunce vazgecmis ama otobusun sol kosesi karsidan gelen kamyonu carpmasindan kurtulamamis . O kosede oturan annem basindan darbe almis . Universite hastanesinde ameliyata alinmis , yasasa bile bilinci yitik olacakmis . Yani beyin olumu. Ama tamamiyle yitirdik annemizi 44 yasinda .

Kaza haberi gelince once Mutlumavi ve Ayseyi aldim karsima . Annemizin belki bir daha eve donemeyecegi olasiligindan soz ettim . O zaman ne hissettiler bilmiyorum . Annemizin cenaze toreninden sonra bitkin halde uyuyakalmisim bir yakinimizin dizinde . bir ara gozumu actigimi ve kendimi cimdikledigimi hatirliyorum . Bu bir ruya uyandigimda her sey eskisi gibi olacak . Annem mekinenin basinda elbise dikmeye devam edecek ..Ama nerede . Korkunc gercek acilar yillar boyunca etkiledi beni ve kardeslerimi . Halide ve erkek kardesim evlenip kendi yuvalarini kurunca babam da is nedeni ile bazan disarida calisinca uc kiz kardes birlikte iyi kotu gunler gecirdik . Aramizda bir bag olustu . Onlar benim tum varligim olmustu . Etraftan bu cocuklar buyuyene kadar sana evlenmek yok gibi laflar da geliyordu . 30 lu yaslarda evlenmemin bu sozlerle ilgisi yok . Sadece beni Japonya ya getirecek kismetimi beklemisim galiba .

O iki kardesim evli kendi aileleri var ama benim icin hala kucuk kardeslerim onlara bir zarar gelirse bana yasamak haram . Cunku onlari canimdan cok seviyorum . Kendi ailem kadar degerliler benim icin .

Olacakla olecegin onune gecilmez denir ama korktuklarimizin basimiza gelmemesi dilegiyle bir kez daha yasamini yitirenlere rahmet diliyorum yaralananlara da acil sifalar .

Gece yarisini ettim burada ama uyuyamam bugun ben . Ta ki kardesim sagsalim evine ulasana kadar . Hayirli yolculuklar kardesim .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..