Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '11

 
Kategori
Deneme
 

Yüreğimde hissetmediğim bir hüzün var

Yüreğimde hissetmediğim bir hüzün var
 

Yüreğimde hissetmediğim bir hüzün var


Yüreğimde hissetmediğim bir hüzün var bu gün sanki. Bu yürek beni yeniden, sevmeye zorluyor gibi bir his var içimde. Gecmiş hayatımda olan yanlışlarım olacak mı yine korkusu var içimde. Nasıl olduğunu hiç bilmediğim yeni bir hayatımda. Önceki yaşadığım; İçimden atamadığım güvesizlik, kuşku, ihanetler sarılı iken bedenimde ve ruhumda.

Öncelerde yazdığım veya yazamadığım bu günleri hiç anmak bile istemiyorum. Bana her zaman acı ve üzüntüden başka bir şey vermeyen bu insanlarla. Ne kadar yanlışlıklar yapmış ve yaşamışım. Kendimi af etmeyeceğim büyük hatalar yapmışım meğer. Geriye bakıp arkama baktığım zaman. Benimde hakkım mutlu olmak ama . Kaderim bana hep mutsuz olmamı mı yazmış. Bence her kez hataları ve sevapları ile kendi kaderleri yazarlar ve tayin ederler benim gibi.

Dün yaşadıklarım bugünümüzü, bugün yaşadıklarım da yarınımızı oluşturur. Geçmişe baktığımız zaman. Dün kötü gördüğümüz ve yaptıklarımız bu gün için bize yanlış yapmama adına örnek olabilir.
Sevgi, aşk gerçeklerle yüzleştiğimiz yerdir. Artık birlikte olduğumuz kişi hakkında yargılarımız beklentilerimiz hükümlerimiz vardır. Böyle anlatınca kötü gibi durabilir ama değil çünkü sevgi kabullenişi de içinde barındırır. Saygı duymak anlamak yerine koymak inanmak, empati yapmak onun iyiliği için kaynaklarını kullanmak düşünmek hep sevginin penceresi içindedir. Aşk güzel bir aptallık ise sevgi ise tam anlamıyla bir kabullenmektir benim için.

Yaşamın içindeki her türlü istenmeyen durum, hayallerimizin gerçekleşmesine engel teşkil etmemelimidir.Kendi içimizde yaşadığımız hatalarımız için kendi yapamadıklarımızın dışındaki hiçbir şey bize bahane olmamalıdır. Yeni bir aşk istiyorum derseniz. Aşk bana yakışır diye düşünüyorsanız. O zaman aşkı yeniden yakalamışsınızdır. Geçmişe bakıp , ben aşık olamıyorum diye düşünüyorsam da. Cesur olmadığımı hep düşünürüm. Onun için ben bir yaşlı korkağımdır.

Zaman zamanda empati yaparım. Daha dogrusu buna; Empati kurmak desek daha doğru bir tanıma gitmiş oluruz kanaatimce. Ayrıca sadece karşıdaki kişiyi anlamak şeklinde basit bir açıklamaya gidilemez. Çünkü empati kurmanın belirli evreleri vardır. Empati kuran kişi önce kendisini karşıdaki kişinin yerine koyar. Onun gibi düşünür ve tıpkı onun gibi hissetmeye çalışır. Sonrasında ise bir sonuca varır ve buna göre bir açıklama yapar. Gündelik hayatta da karşılarız böyle durumlarda ve insanları anladığımızı, onlara destek olduğumuzu zannederiz.

Şöyle empati kurmaya çalışılan kişiye; Boşver ya, ne üzülüyorsun; Aman sen de her şeyi abartıyorsun ne var bunda yani. Takma kafana salla ya yahut. Saçmalama sen ne kadar zayıf birisin. Sen hatalısın böyle olmamalı gibi daha çok suçlayıcı bir tavırla yaklaşmak doğru değil. Bunun adı zaten empati değil. Bunun yerine sadece evet, ne hissettiklerini çok iyi anlıyorum ve üzülüyorum. Şeklinde ben diliyle kurulan kısa bir cümleyi karşıdaki kişinin rahatlamasını sağlayacaktır sanıyorum. Dolayısıyla empatik becerisini geliştirmek ve kullanmak sanıldığı kadar kolay değil.

Nasrettin Hoca eşeğinden düşer ve acıyla kıvranır. Başına toplananlar:
Hemen bir doktor çağırın diye bağrışırken, Hoca Bana doktor değil, eşekten düşmüş birini bulun der.

Nasrettin Hoca bu davranışı ile eşekten düşenin çektiği acıyı ve yaşadığı duyguyu gerçek anlamda sadece eşekten düşen birinin anlayabileceğini çok açık bir şekilde ifade etmektedir.
Yine düşünüyorum her zaman. Bu güne kadar olan hayatımda. Ben nerede yanlış yaptım diye. Daha önce yaşadıklarım hatamıydı yoksa.Benmi yanlış yaptım yoksa. Seni cok seviyorum diye bana maddi olarak yaklaşanlar mı? Yoksa Nasrettin hocanın dedigi gibi. Aşk açısını yüreginde cekmiş. O duyguları yaşayıp hala ders anlamayanlar gibi mi?

Benim çok şükür geçmişimle ilgili bir sorunum yok. Kimseninde olması istemem. Harika bir eşim var ve Tüm şiir’lerimde, yazılarımda eşimin izi vardır. Bu şiirde oldugunu gibi..

Son bir sevgi son bir mutluluk yakaladım seninle,
Belki de çok kısaydı kimileri için.
Nereden bilsinler benim için bir ömre bedel olduğunu.
Senin yeşil gözlerinde yaşadığımı bu aşkın ..


Hikmet Metin Çavdar 

 
Toplam blog
: 38
: 839
Kayıt tarihi
: 02.07.11
 
 

1952 yılında Bursa'da doğdum, uzun süre yönetlcilik ve Sendika Başkanlığı yaptım. Politika Gazete..