Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '10

 
Kategori
İlişkiler
 

Yüreğime ay doğdu...

Yüreğime ay doğdu...
 

Yandan bakan güzel kız'la birbirimizin kahve falına bakıyoruz. O, kahve falının ritüelini biliyor, sembollerini de ama ben kendimce konuşuyorum, yorum yapıyorum. Fal bizim için gelecekten haber verme, geçmişi değerlendirme değil de bir nevi terapi oluyor...

Bugün de öyle oldu.

Aşkımı ilan ettiğimde bana "evet" deseydi bu kadar sevinemeyeceğim bir cümle kurdu fincanın içine bakarken:

"yüreğine ay doğmuş"

hemen edebî açıklamalar girişelim:

Sevgili hep güneşe benzetilir, çünkü güneş parlaktır, yakar, aydınlatır... Sevgilinin yüzü aya benzetilir o da parlaklığından ve yuvarlaklığından dolayı...

Benim ona "ayışığım" demem, isminden kaynaklanıyor... İsminin Türkçe karşılğı bu...

Ey okur, gelelim sadede:

Aşk sevgili olmak değildir, sadece dedim dünkü yazımda...

Ben hep bana hayır diyen sevdiklerime dönüp gittim... Çünkü aşkta ısrar, yalvarma olmaz; aşk gönüllülük esasına dayalıdır... O, bunu biliyordu, bana hayır dediğinde çekip gideceğimi... Bana karşı duyguları sadece onu ilgilendirir, o ne hissediyorsa odur, çünkü duygular tartışılmaz, düşünceler tartışılır... Bunu da biliyor... Benimle sevgili olmak istememesini anlayışla karşılamam çok zordu; çünkü aşk bir enerji patlamasıdır, benden sessizce patlamamı istemektir bu...

O her şeyin farkındaydı, bu yüzden ilk itiraf cümlesinden itibaren "Beni bırakma." dedi... Elim kolum bağlandı, dilim damağım kurudu. Aşkın sahip olmak olmadığını biliyordum ama bunu hiç deneyimlememiştim... Bana onu da öğretti ayışığım...

İşte bu duygular içindeyken yani ben onu bırakıp gitmemişken...

Silahları elinden alınmış bir askerin beklemesi gibi...

Ben her şeye razıydım, mesele ona sahip olmak değildi, onun beni sevmesiydi... O beni seviyordu... Bu yeterdi...

O beni seviyordu ve sevgiye sınırlar koymak yemek tarifi yapmak gibiydi...

Ey ay ışığım sessizce doğ geceme... Hem gündüzümü aydınlat hem rüyalarımı...

 
Toplam blog
: 114
: 1620
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

1964'te Ankara'da doğdum. Meslek lisesinin elektrik bölümünü bitirip fabrikada ve şantiyede çalıştım..