Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '10

 
Kategori
Deneme
 

Yürekte sevgi olmayınca...

Yürekte sevgi olmayınca...
 

Bizler ne düşünürsek, dilimizden o çıkıyor.

Bir yerlerde okumuştum; İnsanın kişiliği dilinin altındaymış.. Düşündüm de, ne kadar doğru söylenmiş bir söz dedim.. Bazılarımız konuşurken kılı kırk yarıyor, bazılarımız da acımasızca her aklına geleni sarf ediyor. Bunun tek nedeni, kişinin yüreğindeki sevgi eksikliği..

Yüreğinde sevgi olmadığı için, acımıyor, merhamet etmiyor.... Söylediği çirkin sözleri, karşısındakinin hak ettiğini düşünüyor.

Şimdi bunları anlatıyorum da sevgiyi bilmeyenlere tuhaf gelir sözümüz…

Sevgi yürek işdir… Eğer o varsa, ne dilden kötü söz çıkar, ne de kimsenin hak ettiğini düşünürsün..

Sevgi bazısına var, bazısına yok olmaz. Sevgi varsa yüreğinde o herkese karşı olur.

Kimseyi incitemezsin, yüreğin acır, kanar, için içini yer..

Daha önceki bir yazımda da anlatmıştım; sevginin özünde korku vardır diye.. ‘’sevdiğini kaybetme korkusu’’ .

Sevgisini kaybetmekten korkmadığımız kişiler için ne diyoruz; aman o hak etti zaten ya da o beni sevse ne olur sevmese ne olur..

Ama sevdiğimiz insanlar için öyle diyebiliyor muyuz? Mesela annemiz, babamız ya da çok değer verdiğimiz can dostumuz için. Onların yüreklerini acıtabiliyor muyuz? Hayır dediğinizi duyar gibiyim. Neden? Çünkü kırarsak hem kaybedeceğimizden korkuyoruz, hem de en ufak acı bir sözümüzle, yüreğimiz acıyor. İçimiz içimizi yiyor.

Yüreğinde sevgi olmayan bir insanın merhametli olduğunu söylemek doğru olmaz. Sevgi merhamettir aynı zamanda..

Allah sevgisi, sevgilerin en yücesidir. Bu sevgi olmadan, birbirimize duyulan sevgi gerçek sevgi olamaz.

Çok açık yüreklilikle söylemeliyim ki; yüreğinde Allah sevgisi olmayan bir insanın sevgisine, asla içten bakmıyorum.. Aynı zamanda, bilerek kalp kırıp sevgiden bahsedenlerin sevgisini de gerçekçi bulmuyorum.

Akıp giden zamanı durmamız imkansız. Ancak kısa hayatımızı kendimize zehir etmenin de anlamı yok. Hepimizin yolcu olduğu, az sonra son nefesimizi verip vermeyeceğimizi bilmediğimiz yalan dünyada, neyi paylaşamıyoruz ki..

Sevmek için, sevilmeyi

Dostunun kıymetini anlamak için, yalnız kalmayı

Duanın gücüne inanmak için, acıyı yaşamayı

Özür dilemek için, karşındakine acı çektirmeyi… beklemeyelim. Çünkü ne kadar zamanımız var, hiçbirimizi bilmiyoruz.

Sözün özü '' Her şeyin başı sevgi '', anahtar cümlemiz olsun yaşamda..

Yüreğinizdeki sevgi daim olsun efendim.

Hep sevgiyle kalın olur mu..

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..