Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '18

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Yurtdışına Gitmeyi İşe Almada Tercih Sebebi Yapanlar Ülkesine Değer Vermiyor Demektir

Yurtdışına Gitmeyi İşe Almada Tercih Sebebi Yapanlar Ülkesine Değer Vermiyor Demektir
 

Bu saçmalığın bir bedeli olmalıydı, Allah’a şükür hepsi batıyor!

Mazereti yok bu işin, çok özel durumlarda elbette olur ama Mozambik’e gittim geldim dese adam “Tamam seni işe aldım diyor”

Böyle bir tercih olmaz ki… Biri Boğaziçi Üniversitesini bitirmiş, diğeri Fırat’ın Cinleri üniversitesinde okuyup bir yıl Harvard’da mastır yapmış, yurtdışına gitti diye onu işe alıyor.

Ekonomi batıyor diye hükümeti suçluyoruz, ekonomiyi bunlar batırıyor! Allah’ın akılsız insanlara para vermesini anlamıyorum!

Ya arkadaş sen ne yapacaksın nere gittiğini, demek ki yeterli kapasitesi yok, Türkiye’de kendini yetiştirememiş, zengin çocuğu, parayı basacak oradan gidip bir etiket alacak, uzmanım şuyum buyum diye seni kandıracak…

Bunlara sorsan bir de ülkemi seviyorum der, belli oluyor!

Belki yabancı dil, belki ülkemizde olmayan sistem/teknik/yazılım, anlaşılır ama yani her durumda her zaman her yerde yurtdışında okumuş olmayı tercih nedeni yapmak bilgisizlik, geri kalmış ülkelere özgü bir durum.

Ve işe yaramadığını da görüyoruz, şirketlerin batma nedenlerinden biri de bu. Biz bunu Tanzimat’tan bu yana yapıyoruz, geldiğimiz yer ortada. Ne yaptılar bu Harward’lılar Mars’a mı götürdüler bizi.

Çalıştığım kurum bana da Harvard’da mastır imkânı sağladı ama gitmedim. Ne yapılacaksa bu ülkede bu ülkenin insanı başarmalı. Ona buna hayran olmaktan bıktım! Böyle tipler var “Ay geçen yaz İngiltere’ye gittim” Ne olmuş ben de Çemişgezek’e gittim, yemişim İngiltere’sini!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..