Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '06

 
Kategori
Eğitim
 

Yurtdışında okumak hayal mi ?

Yurtdışında okumak hayal mi ?
 

Merhaba, bundan böyle sizinle düzenli olarak yurt dışında eğitim konusunda bu köşede buluşacağım. Amerika'nın en popüler lisans ve lisans üstü programlarından, çocuk bakarak dil eğitimi almaya kadar bir çok konuda sizlerle bilgilerimi paylaşacak, hatta sorularınıza yanıtlar veremeye, yurtdışında iseniz ve sorunlarınız varsa yardımcı olmaya çalışacağım.

Bu haftaki yazımı, en çok ihtiyaç duyulan eğitim programı olan dil eğitimine ayırdım. Neden yurtdışında dil öğrenmeli sorusu sıkça sorulan, oysa cevabı gayet iyi bilinen bir sorudur. Orta okuldan beri İngilizce öğrenmeye çalışmış ve 10 yıllık bir eğitimin sonunda hala iki kelimeyi bir araya getiremeyen bir çoğumuz gibi ben de, okul bitip iş hayatına atılınca ve gerçeklerle yüzleşmek durumunda kaldığımda, iş hayatında sadece Mr. And Mrs. Brown'ların olmadığını gördüm. Hatta okulda bana öğretilen aktif cümleleri pasiflere çevirmenin hiç gerekmediğini günlük İngilizcede kimsenin aktifleri pasifleri kullanmadığını gördüm. Benim kurduğum ‘he said that' diye başlayan uzun cümleleri onlar He'd diye kuruyor devam ediyorlardı. Tamamen ayrı dilden konuşuyorduk yani.

Bunun üzerine yurtdışına gitmeye karar verdim ve başladım araştırmaya! 80'li yılların sonu. Türkiye'de yurt dışında eğitim ile ilgili pek az kaynak var. Ne internet, ne özel televizyonlar. Tabi baş kaynak yine tecrübeli komşular, abiler oldu. ‘Kızım Nejla Teyzen de bi ara yurt dışına çıkmıştı ona bir sor istersen' diyenler mi, yurt dışında farklı ne öğreneceksin ki diyenler mi isteriniz. İçinde olduğumuz yılllara bakınca, bir çok uzman eğitim danışmanı ve internet gibi müthiş bir kaynak sayesinde araştırmak ve doğruyu bulmak ne kadar da kolay. Bende Nejla Teyze gibi bir kaç kişiye sorarak ve en doğru seçimi yaptığıma inanarak gittiğim İngiltere'de epey zorluklarla karşılaştım. Havaalanından inince gümrük yazan kapıya girmek mi dersiniz, yoksa elinizeki faks kağıdından, heyecandan ellerimin terlediğinden gideceğim yerin adresinin silinmesine mi. Bütün bunlara rağmen hayatımın en güzel öğrencilik dönemini geçirdim İngiltere'de. Eğitim aldığım 11 ayın sonunda ileri düzeyde bir İngilizce ve unutulmaz anılarla döndüm ülkeme. Herkes 7'den 70'e mutlaka bir kez denemeli. Bir yada birkaç ülke görmeden hatta bir dil öğrenmeden ölmemeli.

Şimdi artık yurtdışında eğitim imkanlarını öğrenmenin bir çok kolay yolu var. Bir çok internet sitesi, bir çok yayın var. En iyi şekilde eğitim almanız için, hatta havalanından çıkarken neler yapacağınızla ilgili size detaylı belge ve bilgi veren bir çok uzman danışman var.

Yurt dışında eğitimin çok pahalı olduğunu düşünenler yavaş yavaş ne kadar yanıldıklarını anlıyorlar. Yıllar içinde çıkan İngiltere'de ve Amerika'da çocuk bakarak dil eğitimi, yine bu ülkelerdeki paralı stajlar... Artık herşey gerçekten eğitim görmek isteyenlerin ayakları altında serili. Size kalan şey sadece araştırmak ve uzmanına danışmak.

 
Toplam blog
: 35
: 5855
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

1970 doğumluyum, 4,5 yaşında ilkokula başladım ve 14 yaşında Üniversite sınavına girdim. KTÜ Sınıf Ö..