Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '06

 
Kategori
Eğitim
 

Yurtdışında üniversite nasıl okunur?

Biliyorum sonuçlar açıklanınca inanılmaz bir stres içine girdiniz. Puanlar belli oldu, herkesin tek düşüncesi var; istediğim bölüme giremedim, eyvah ben hayatım buyunca bu meslekte mi çalışacağım, yada ben kazanamadım oysa arkadaşlarım şu, bu bölüme girdi v.s. Üzülmeye ne hacet, yurtdışında okuma alternatifiniz var.

İngiltere’den bahsedelim biraz. İngilizceniz yoksa 1 yıl hazırlık sonrasında üniversitenize giriyorsunuz. Ortada kalma riskiniz de yok, nasıl olsa bir okula mutlaka gireceksiniz. Bu üniversiteler devlet üniversitesi yani Türkiye’ye döndüğünüzde diploma denkliğinizle ilgili sorun olmuyor. Ayrıca erkek öğrenciler için okulların YÖK tarafından tanınmasından dolayı askerlik problemi de ortaya çıkmıyor. Fiyatlara gelince; hazırlık okulları yıllık 7.000 sterlin civarında 9 aylık okul fiyatına konaklama ve yarım pansiyon da yemek dahil. Üniversitelere ise yıllık 6.000- 10.000 sterlin arasında değişiyor. Konaklama ücretleri yıllık kaldığınız bölgeye göre 2.500 – 4.000 arasında değişen fiyatlarda, tabi bir de harcayana bağlı.

Amerika içinse alternatif çok, yıllık 15.000 USD’ye konaklama + yemek + ders bedeli dahil okuyabiliyorsunuz. Üstelik bu üniversitelerden bir tanesi ABD’nin en iyi 40. devlet üniversitesi olan Murray State. Bazı okullar var ki okuduğunuz bölüme göre masrafınız yıllık 45.000 USD’ye varıyor. Giriş şartlarına gelince; iyi derecede İngilizce bilginiz yoksa hazırlık okumalısınız. Bazı üniversitelerin hazırlık programları var. Olmayanların da anlaşmalı oldukları dil okulları mutlaka bulunuyor. Dilediğiniz yerde dilediğiniz anda başlayabileceğiniz yüzlerce alternatifiniz oluşuyor. Birde ortalamanız iyi bir etken. Ancak her okulun belli kriterleri var. Kimisi geçer notu kabul ederken kimi sadece okul birincilerini alıyor ama mutlaka bir okul bulunuyor size. Amerika ‘da, İngiltere’de de olduğu gibi haftada 20 saat kampus içerisinde çalışarak cep harçlığınızı da çıkarıp ailenize destek olabilirsiniz. Aşk hikayesi filmini seyredenler bilir. Harvard öğrencisi zengin çocukla kütüphanede çalışan burslu okuyan kızın hikayesini.

Diğer ülkelere gelince, Malta son yılların popüler ülkesi olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca Malta’da üniversite okumak ta diğer ülkelere göre daha ekonomik. Yıllık 10.000 USD’den başlayan fiyatlar Malta’nın cazibesini daha da arttırıyor. Üstelik AB üyesi bir ülkede ve İngilizce okuyorsunuz. Malta’da iki dil konuşuluyor. İngilizce ve Matlaca dilleri hakim. Üniversite’de ise yalnız İngilizce eğitim veriliyor.

Yurtdışında okumak yalnız ÖSS kazanamayanların düşünecekleri bir alternatif tabi ki değil. Mezun olduktan sonra daha iyi şartlarda çalışmak isteyen herkesin atabileceği bir adım.

Şimdi harekete geçme zamanı. Kazanamayanlar üzülmesin, her şeyin nasılsa çözümü var, hatta daha iyisi, yalnız biraz araştırmayla neler elde ediyor insan.

Sevgiyle kalın

 
Toplam blog
: 35
: 5855
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

1970 doğumluyum, 4,5 yaşında ilkokula başladım ve 14 yaşında Üniversite sınavına girdim. KTÜ Sınıf Ö..