Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '12

 
Kategori
İnternet
 

Yurtsan Atakan' ı kaybettik

Yurtsan Atakan' ı kaybettik
 

Bugün üzücü bir haber okudum, sevgili Yurtsan Atakan vefat etmiş.

Birden eski günlere döndüm. Yani ilk yazı deneyimimin başladığı "Onpunto" zamanlarına. İnternette dolaşırken " siz de yazar olmak ister misiniz? "diyen bir slogan okumuştum ve tabi hemen dikkatimi çekmiş girip siteyi incelemiştim. Aslında yazı yazmakla uzaktan yakından ilgim yoktu , hatırlıyorum o zamanlar sadece arada şiir yazardım. Her neyse  denemek istedim ve kayıt olmuştum.

Sonrasında  başladım ben de yazmaya. Şimdi hatırlıyorum da ne komikti yazılarım belki de korkunç demek daha doğru olur. Cümle düşüklükleri, imla yanlışlıkları hepsi vardı.

Sevgili Yurtsan Atakan  bloğun yönetecisiydi ve kendi de çok güzel yazılar yazardı. Yazılar yoruma açık olduğundan bütün blogdaşlarla iletişim içindeydi. Aramızda onunla arkadaşlık kuranlar bile vardı. Bir keresinde ona tarot falı bakmıştım da çok şaşırmıştı.

Bugün ölümünü öğrendim çok ama çok üzüldüm, belki blog onun değildi ama  şahsen bana yazılarım için daha doğrusu daha düzgün yazmam için katkıları olmuştur.Onu asla unutmayacağım.

Duyduğuma göre son zamanlarında Akşam gazetesinde yazıyormuş.

Sanıyorum burada da onu tanıyan blogdaşlar vardır.

Yurtsan Atakan : 1963 yılında İstanbul'da doğdu. İstanbul İngiliz Lisesi ve Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü'nden mezun oldu.

Cumhuriyet gazetesinde başladığı gazetecilik hayatını Güneş Yayınları, Bersay Yayıncılık, IDG Türkiye, Yeni Yüzyıl, Star ve Hürriyet'te sürdürdü. Adam Dergisi Yazı İşleri Müdürü, PC World Genel Yayın Yönetmeni, IDG Türkiye Genel Müdür Yardımcısı görevlerinde bulundu. 1994 yılında başladığı İnternet yazılarını, 1995 yılından itibaren Hürriyet Gazetesinde düzenli olarak yazmaya başlayarak, İnternet'in Türkiye'de geniş halk kesimleri tarafından tanınmasını sağladı. 1995 yılından beri Köşe Yazarı ve İnternet Danışmanı olarak çalışmıştır.

Türkiye Bilişim Vakfı Bilişim Medyası Ödülleri kapsamında çeşitli yıllarda En İyi Köşe Yazısı, En İyi İnternet Sitesi, En İyi Fotoğraf, Bilişime Verilen Katkı dallarında çeşitli ödüller almıştı.

En son Akşam Gazetesi'nde ve Gusto dergilerinde yazmakta, Digitalage dergisi ile naberler.com'un Yayın Yönetmenliği'ni, dijital ajans NeoBiz'in Genel Müdürlüğü'nü yapmaktaydı.

Yurtsan Atakan, 29 Ağustos 2012'de bir süredir mücadele ettiği hastalığa yenik düşerek yaşamını yitirmiştir. 

 

Allah rahmet eylesin...

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..