Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Yürümek uzun ve sağlıklı yaşamanın anahtarı mı?

Yürümek uzun ve sağlıklı yaşamanın anahtarı mı?
 

Uzun yaşamak mı?

Yoksa iyi, kaliteli ve sağlıklı yaşamak mı?

Bu soruya verilebilecek en güzel cevap sizce ne olur?

Bence;  hem uzun, hem kaliteli ve sağlıklı yaşamak en güzeli olurdu…

Benim aktivitelerim bu amaçla yapılan bir aktivite değil.

Her gün sabah 8-10km. yürümek, yaz aylarında her gün iki saat yüzmek benim hobim ve zevklerim arasında…

Eğer bir gün yürümez veya denize girmezsem, o gün mutlaka bir rahatsızlık hissederim.

Bu aktivitelerde bulunurken, bunların bilimsel olarak yaşamıma kalite getireceğine emindim. Ancak yaşamımı uzatacağını hiç düşünmemiştim.

Bundan böyle daha bilinçli ve daha uzun yürümek, daha iyi yüzmek için çaba harcamaya değer buluyorum.

Neyse;  bu yazıyı kaleme alma nedenimiz, kendi yaptığımız aktiviteleri aktarmak için değil. Yaptığım aktivitelerin ne kadar faydalı olduğunu anlatmak hiç değil. Ancak bu aktivitelerde bulunmak gerekiyormuş.

İngiliz Tıp Dergisi'nde yayımlanan araştırma, günde 3 saatten az oturmanın yaşam süresini yaklaşık 2 yıl uzatabileceğini göstermiş.

Bilim adamları, ABD Kanser Birliği tarafından yapılan, 123 bin 216 kişinin katıldığı, 2010 yılında yayımlanan araştırmalardan birinin, günde 6 saatten fazla hareketsiz kalanların ölüm riskinin, günde 3 saatten az hareketsiz kalanlardan yüzde 20 daha yüksek olduğunu tespit etmişler.

Bu veriler ışığında, erkeklerde ölüm riskinin yüzde 17, kadınlarda ise yüzde 37 olduğu yine bilim adamları tarafından hatırlatılıyor.

Lozan Üniversitesi'nden Peter Katzmarzyk ve ekibi, bazı araştırmaların fazla oturmanın bacak kaslarını hareketsiz bıraktığını ve dolayısıyla kandaki şeker ve yağ oranını kötü etkilediğini gösterdiğini belirterek, bu araştırmada ise uzun süre hareketsiz kalmanın ya da televizyon izlemenin yaşam süresini kısaltabileceğini belirlendiklerini ifade ediyor.

Dünya Sağlık Örgütü, sağlık için yetişkinlere haftada en az 150 dakikalık fiziksel aktivite öneriyor.

Onlar önerecek, bizler yapacağız…

Eğer önerileri yaparsak, daha sağlıklı, kaliteli ve uzun bir yaşamın bizi beklediğini bilerek, aktivitede bulunmak gerektiğine inanıyorum.

Herkese, sağlıklı, mutlu, kaliteli bir yaşam diliyorum.

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..