Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '08

 
Kategori
Deneme
 

Yürüyorum

Yürüyorum
 

Dalgaların Türküsü


Zamansız yağmurları düşünüyorum yürürken bu kentin orta yerinde. Milyonlarca insanın yaşadığı ıssız sokaklardan geçiyorum. Ne yana baksam zifiri bir karanlık. Sokak lambaların gücü bile yetmiyor karanlığı aydınlatmaya. Güneş çoktan küsmüş. Sokaktan bir çocuk geçiyor, bir eli annesinin ellerinde, diğer elinde bir elmalı şeker, bütün dünya onunmuş gibi yalıyor elmalı şekeri, umarsızca. Gözlerinden süzülen saflık kente yayılıyor ama yetmiyor saflığın gücü karanlığa. Anne ve çocuk uzaklarda yitip giderken, benim aklıma uzaklarda kayıp olan herkes geliyor. Tarifsiz kaderler kaplıyor içimi, ne yana dönsem hüzne boğulmuş bir kent çarpıyor yüzüme. Boşluğa düşmüş insan yığınları her yanımdan durmaksızın her yöne gidip geliyor, gidip geliyor. Kimse kimsenin farkında değil. Görmüyorlar, duymuyorlar ve bilmiyorlar. Kimse benim farkımda değil. Oysa ben her şeyi ve herkesi görüyorum. Belki de acı veren budur. Yürüyorum bütün acıları ve hüzünleri peşime takarak, aykırı olmanın getirdiği dinginlikle. Aklımda sevdiğim şairlerden mısralarla yürüyorum. Yürümeyi unutmuş ve yeniden öğrenen bir çocuk gibi, yeniden doğar gibi. Yürüyorum, gözlerim bir şeyler, birini arıyor dönüp duran boşlukta. Ne yana dönsem görmüyorum, boşluktan ve beton yığınlarından başka hiç bir şeyi. Nereler gittiniz, nereye saklandın. Anlamadınız demi, anlamanızı beklemiyorum, bulamıyorum beni anlatacak bir alfabeyi. Ben beni bildim, kendini bilen anlar beni ancak. Kendini bilmeyen aşk da bilmez, bittiğini de anlamaz. Aşk biter mi hiç. Belki doğadaki her şey gibi aşk da doğar, büyür, yaşlanır ve ölür. Belki ölümsüz olan sadece ve sadece sevgidir. Ya da yaşadığımız anlardır her şey ve hayat. Ey hayat, aydınlık yarınları arıyoruz, tarihin tozlu raflarında. Oysa tarih hep yanlış yazılmıştır ve yanlış anlaşılmıştır. Çünkü kazanan hep kendine göre yazmıştır tarihi. Her şey sevginin ellerinde yeniden yazılmalıdır; Aşk, Tarih, İnsan, Ben, Sen ve Dünya. Yine anlamdınız demi. Anlamanızı beklemiyorum ki. Belki 200 yıl sonra anlarsınız. Oysa biz daha Nazımı bile anlamayı başaramadık. Nazım kim mi?. Sen kimsin ?...
17.08.2008..............

 
Toplam blog
: 137
: 1141
Kayıt tarihi
: 14.12.07
 
 

Aklımda sevdiğim şairlerden mısralarla yürüyorum. Yürümeyi unutmuş ve yeniden öğrenen bir çocuk gibi..