Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '16

 
Kategori
Anılar
 

Yüz beş ödüllü mülkiyeli: Turan Eren

Yüz beş ödüllü mülkiyeli: Turan Eren
 

Büyüklük odur ki, hiç kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın, memleket için gerçek ülkü neyse onu görecek, o hedefe yürüyeceksin. Herkes senin aleyhin de bulunacaktır. Herkes seni yolundan çevirmeye çalışacaktır. İşte sen bunda karşı koyuşları yok eden olacaksın. Önüne sayılamayacak güçlükler yığacaklardır. Kendini büyük değil küçük, zayıf, araçsız, hiç sayarak, kimseden yardım gelmeyeceğine inanarak bu güçlükleri aşacaksın. Ondan sonra sana büyüksün derlerse, bunu diyenlere de güleceksin.” (Atatürk’ün S.D.V, s. 112)

Görevim gereği kimi kaymakamlarla çalıştım. Onları ziyaretlerim oldu. Makamlarındaki o yazı, her zaman dikkatimi çekti ve her görüşte içselleştirerek okudum. Kaliteli ve başarılı yönetici Turan Eren’i ve saygın eşleri Hâkim Semra Eren’i tanımak, mutluluğuna eriştim!

Turan Eren’le iletişimimiz sürdü.Üç Dilek, adlı özyaşamsal romanında değinilen devasa ve başarılı çalışmalarını duymak ve alkışlamak, benim için kaliteye tanık olmanın onurunu oluşturdu!

Bacon’un belirttiğince: "Okumak insana olgunluk, konuşmak canlılık, yazmak açıklık verir."Derken, emekürünü, özenle kaleme alınmış başarı öyküsü yüklü kitabı sakın çabuk okumayınız. Uygarlığın bu nimetini yudum yudum içiniz ki, tadına varasınız. Böylesi nitelikli bir kitabı çabuk çabuk okumak, ünlü bir müzeyi koşar adım gezmeye benzer. Siz de katılır mısınız? Dediğimde:  "Elbette! "sözcüğünüzü duyar gibi oluyorum.

               http://blog.milliyet.com.tr/uc-dilek-ve-turan-eren/Blog/?BlogNo=288531

İletişimimiz sürdü, dedim. Eşimle Antalya’ya yolumuz düştü. Önceden tembihleri doğrultusunda kendisine Alooo demeden edemedim. Eren, o pratik ve dakik yaklaşımlarını göstererek konuk olduğumuz eve araç gönderdi. Kısa süre sonra Döşemealtı "Pal City Yapı Kooperatifi"nin ofisine adım attığımızda bizi güler yüzle ve içten karşıladı!  Eşi Semra Hanımla  telefonla görüşme olanağını da sağladı!

Gösterilen yere konuşlandık. Var mı böylesi? / Yüz beş ödüllü mülkiyeli: Turan Erengibisi… Onunla dünden bugüne konuştuk. Neler konuşulmaz ki… Başarılı ve dik duruşlu kaymakamlık ve vali yardımcılığı görevinde kimlerle ve nasıl çalıştığı; Malkara’ya kazandırdığı eğitim hizmetleri yanı sıra Kültür Sarayı, Süt ve Yem Fabrikası yapımı… Türk İdareciler Derneği’nce 1991’de yılın en başarılı yöneticisi seçilmesi…İzmir’de gerçekleştirdiği görkemli yapılar ve Antalya Döşemealtı’na uzanan başarılı kooperatif başkanlığı…

Teneke romanına ve oyununa konu olan kaymakam Mehmet Can örneği, gerçekleştirdiği yatırımları ve hizmetleri, hiçbir zaman unutulmaz! Hatta sayılan alanlarda Can’dan da çok kalıcı ya da adını unutturamayacak eserler ortaya koyduğu bir gerçektir!

Evet…Cumhuriyet tarihinde mülki idare amirleri arasında 105 rekorun sahibi olan ve görev yaptığı yerlerde "Atom Vali" nitelemesiyle anılan, Emekli Antalya Vali Yardımcısı Turan Eren; geliştirdiği "garantili kooperatifçilik" modeliyle dev bir konut projesini yönetim kurulu üyeleri ve ekibiyle zaman ve yer tanımadan, geceli gündüzlü, tatil günlerinde bile çalışarak olanca performanslarıyla hayata geçirme çabasını sürdürüyorlar. Örnek bir davranış ve coşkuyla kutlanacak bir durum değil mi?

S.S.Antalya Pal City Konakları Arsa ve Konut Yapı Kooperatifi'nin  çalışma ofisinde Yönetim Kurulu Başkanı Turan Eren ile söyleşirken ve eşi benzeri olmayan yapılarla ilgili bilgilendirme alırken; Yönetim Kurulu Üyesi ve Kooperatif Müdürü Aylin Özerden, Şantiye Şefi Argün Arıkan ve Sekreter Duygu Gökçenil ile tanışma fırsatımız da oldu. Başarılı, kaliteli ve nitelikli bir ekip, denebilir! Kooperatifin üyeleri, çok mu çok şanslı!

İnşaat sektörüne neden girdiğini anlatan Pal City Yapı Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Turan Eren: "Kamu terbiyesi ile özel sektörü birleştirerek başarıyı yakaladık." dedi. 

Görev yaptığı bölgelerde: "Turan Eren varsa başarır." cümlesinin inşaat işine girmesindeki en önemli isteklendirme kaynağı olduğunu da belirten Eren, şunları söyledi: 

"Biz, devlet geleneğinden geliyoruz. Projeleri üretirken ve hayata geçirirken maksimum yarar sağlama amacı ile çalışırız. Malkara Kaymakamlığım döneminde Türkiye'nin en büyük süt fabrikasını kurdum. Hayatım boyunca kamu sorumluluğu ve özel sektör bakış açısı ile yatırımlarım yaptım. Malkara'ya yapmış olduğum proje, Devlet Planlama Teşkilatı tarafından kırsal kalkınmanın örnek projesi olarak kitaplara basıldı.” 

Kamu görevi sırasında gerçekleştirdiği yatırımlardan övgü ile bahsedilmesi ile kooperatifçiliğe başladığına belirten Eren, şunları da ekledi: "Yaptığım süt fabrikasından, zeytinyağı fabrikasına; ağaçlandırmadan, okullara kadar değişik proje gerçekleştirdim.  Hem devlet katında hem de halk tabanında onur verici cümleler ile anılmaya başladım. 

Devlet memuru olduğumuz için özel sektörde faaliyet gösteremiyorduk. Ancak kooperatif kurabiliyorduk.  İzmirVali Yardımcılığı dönemimde ‘İdareciler Kooperatifi'ni kurarak bu alanda faaliyetlerimize başladık. İlk olarak İzmir Karşıyaka'da 13 dönümlük bir arazide kat karşılığında projemizi gerçekleştirdik. Bu proje bölgedeki örnekleri açısından da fark yarattı! İzmir'deki projenin başarılı olması ve benim de emekli olmamla beraber yeni bir lokasyon (yer) aramaya başladık. Arkadaşlarımızla beraber yeni lokasyon araştırmalarımızda en uygun yerin Antalya Döşemealtı olduğuna karar verdik." 

Yeri gelmişken Döşemealtı’yla ilgili bilgi aktarayım istedim: 2008 yılında kurulan Antalya ilinin merkez ilçelerinden biridir. Antalya'nın kuzeyinde yer alır. El dokuması halılarıyla ünlüdür. Nüfusu 50.000'dir. 35 mahallesi vardır.

Döşemealtı’nda iklim yazları sıcak, kışları ise yağışlı ve ılıman geçen Akdeniz iklimi hüküm sürmektedir. Antalya şehir merkezine göre 4–5 derece sıcaklık farkı olması nedeniyle biraz daha serin bir hava ve düşük nem düzeyine sahiptir. Kış ve bahar aylarında yoğun yağmur olarak alan İlçede kar yağışı yüksek kesimler haricinde ortalama 10 yılda bir kez az miktarda görülmektedir.

İlçenin bitki örtüsü, dört tarafı çam ormanlarıyla çevrili ormanlık bir alana sahiptir. Bu nedenle Antalya şehir merkezinin akciğeri konumundadır. Düzlerçamı ve Termossos Bölgesindeki ormanlık alanlar Milli Park statüsündedir. Bölge, bitki ve ağaç türü zenginlikleriyle yaban hayatı yönünden İlimizin en ilginç ve en zengin ormanlık alanlarına sahiptir.

Turan Eren, yeni hazırladıkları ve Döşemealtı'nda hayata geçirdikleri projeler hakkında başkaca ve önemli bilgiler verdi. Yerinde görülmeye değer konutları, zamanında teslim edeceklerini de vurguladı. 

Kaliteli insan, başarılı yönetici Turan Eren’le ve çalışma arkadaşlarıyla vedalaşarak ayrıldık. Nasıl mı? Teşekkürlerimizi belirterek ve başarılarının sürmesini dileyerek...

*

 

NOT: Kimi görüntüleri, aşağıda slayt göjrünümünde izleyebilirsiniz.

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..