Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '20

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Yüz Yıllık Cumhuriyetimiz

Evet

Sevgili kardeşlerim

Evet

Matematiksel ifadeyle

Yaklaşık

Yüz yıllık cumhuriyet yaşamımız var

 

Beni konuşturansa şu

Cumhuriyet

Türk Halkınca

Tanımsal olarak içselleştirilmedi

Cumhuriyet ve erdemleri anlaşılmadı

 

Oysa

Cumhuriyet Yönetimi

Halka sunulan bir nimettir

Bu arada

Cumhuriyeti bize armağan eden

Sevgili Atatürk’ümüze

Sonsuz saygı ve

Rahmet dileklerimi sunuyorum

Cumhuriyet

Türk Halkına Atatürk armağanıdır

 

Gelelim konumuza

Türk halkı

Öncelikle Cumhuriyetin tanımını öğrenecek

Sonra içeriğini tanıyacak

Ve bundan sonra da

Vay be ben bunu daha önceleri neden

Ele almadım diyecek

 

Cumhuriyet

Halkın kendi kendisini yönetme şeklidir

Bu noktada

Halk görevlendirdiği vekilleri aracılığıyla

Halk için gerekli yasa ve yönetmelikleri

Çıkarır

Gerektiğinde daha da çıkaracağını bilerek

Bunları uygulamaya koyar

Kendine güzel modern yaşam kurar

Herkes

Normal yaşam sürecek gelir edinir

İşbirliği kolayca kurulur

Devlet de bu işbirliğine katılır gerektiğinde

 

Halk

Bütün olarak barış dayanışma yaşar

Dış ülkelerle ilişkiler “Pamuk ipliğine” bağlı olmaz

Barış dostluk üzerine kurulur

Halkta

Dış ilişkiler bilinci gelişir

Emperyalist oyunlara gelinip “kül yutulmaz”

 

Halk

Gerçek ve samimi ilişkileri iyi bilir

Bunların yokluğunu hemen fark eder

Gerçek ve samimi ilişkileri gerçekleştirir

 

Dış ilişkilerin gerçekleştireceği

Alım satım işlerinin karşılıklı olması sağlanır

 

Bütün bunlar

Toplumsal bilinçlenmedir

Türk Halkı toplumsal bilinçlenmeye geçmelidir

 

Ben Türk Halkını çok seven bir öğretmen olarak

Bu konunun üzerinde fazlaca duruyorum

İstiyorum ki

Türk Halkı bilinçli halk olsun

 

Bunun için de öğrenen olmalıdır

Halkın öğrenen olması da okumayla olur

Türk halkı

Ebediyen bağımsız ve güçlü kalmak için

Mutlaka okuyan olacak

 

Olanı biteni gelişmeleri takip edecek

Öğrenecek anlamlandıracak

Gerekli tutum ve davranışları yaşayacak

Değilse boş canlarım

Gelecek karanlık kalır

Hiçbir ulus karanlıkta doğru yol alamaz

 

Gelin

Sevgili kardeşlerim

Okuyalım anlayalım anlamlandıralım

Ona göre yol alalım

Türk halkı olarak karanlıkta değil aydınlıkta yol alalım

Yedi göbek neslimiz de böyle davranarak

Soyumuzu kalıcı kılsın

 

Yüzünüz hep güleç olsun canlarım

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..