Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ocak '10

 
Kategori
Su Sporları
Okunma Sayısı
13223
 

Yüzme antrenmanlarında sıkça yapılan hatalar - 3

Yüzme antrenmanlarında sıkça yapılan hatalar - 3
 

Yorgun ve uykusuzsanız ya antrenman yapmayın, ya da kendinizi zorlamayacak rahat bir çalışma yapın.


Sıkça yapılan antrenman hatalarıyla ilgili gözlemlerimden oluşan yazılar serisinin sonuncusuna hoş geldiniz. Üçüncü sekiz maddeyle devam ediyorum: 17. Bilinçsiz yüzme aleti kullanımı Palet, el pedalı ve benzeri yüzme ekipmanlarını bilinçli olarak kullanmak hem antrenmanlarınızı daha renkli ve dinamik hale getirir, hem de belirli kaslarınızın güçlenmesine ve performansınızın artmasına yardımcı olur. Buradaki anahtar konu ‘bilinçli kullanım’. Paleti doğru kullanmazsanız ayak bileğinize, el pedalını doğru kullanmazsanız omzunuza zarar verebilirsiniz. Lütfen doğru kullanımlarını antrenörlerden öğrenin. 18. Soğuk veya sıcak suda antrenman yapmak İyi bir antrenman için, su sıcaklığının doğru olması çok önemli. 25-27 santigrad civarı su ısısı, yüzme antrenmanı için idealdir. Daha fazlası performansınızı olumsuz etkiler, soğukta ise üşümekten çarpıntı olur ve gereği gibi tempo ayarlayamazsınız. Size tavsiyem, eğer su ısısı fazla yüksek veya düşükse havuz yönetimini uyarmanız, eğer aksiyon almıyorlarsa su ısısının doğru ayarlandığı havuzları tercih etmenizdir. 19. Oksijensiz ortamda antrenman yapmak Havalandırma sisteminin iyi çalışmadığı kapalı havuzlarda içerideki oksijen seviyesi düşer ve yüzerken normal performansınızı gösteremez, hemen nefes nefese kalırsınız. Bu durumlarda havuz yönetimini uyarmanızı ve ortamın yeterince havalandırılmasını sağlamanızı öneririm. 20. Yorgun veya az uykuyla kendini fazla zorlamak Yeterince uyumak ve dinlenmek, iyi bir antrenman için olmazsa olmazlardandır. Yeterince uyumamışsanız veya fiziksel olarak çok yorgunsanız performansınızdaki düşmeyi hemen hissedersiniz. Bu durumlarda size tavsiyem, çok zorlayıcı olmayan, hafif tempolu ve kısa bir seans yapmanızdır. 21. Çok erken veya çok geç saatte yüzmek Çalışanların bu konuda yapabileceği fazla şey olmadığını biliyorum ama bilin ki sabah çok erken ve gece geç saatte yüksek tempolu antrenman yapmak çok tercih edilebilir bir şey değildir. Vücudunuzu fazla zorlamış olursunuz. Mümkünse vücudun en üst peformansa ulaştığı ikindi saatleri antrenman için tercih edilmelidir. 22. Kulvarı kimseyle paylaşmayı istememek Ne yazık ki en sık rastladığım rahatsızlıklardan biri de bu. İçinde yüzdüğü kulvarı adeta soyunma kabini zannedip kimsenin girmesini istememek ciddi bir rahatsızlıktır. 25 metrelik bir havuzda tek kulvarda rahatlıkla 5-6 kişi aynı anda antrenman yapabilir. Burada dikkat etmemiz gereken konu, herkesin kulvarın sağına yakın yüzmesi. Böylece trafik gibi bir akış sağlanır. Bir diğer konu da aynı kulvarda yüzen kişilerin birbirine yakın tempoda yüzmesi. Siz de tüm kulvarlar dolu bir havuzda yüzecekseniz, kendi temponuza yakın kişilerle aynı kulvara girmeye dikkat edin. Önce havuzdan aşağı ayaklarınızı sarkıtıp yüzenlerin sizi fark etmesini sağlayın, sonra girip yüzün. 23. Daha hızlı yüzene yol vermemek ve duvarı işgal edip dönüşleri engellemek Aynı kulvarda yüzdüğünüz kişi sizden tempolu yüzüyorsa, kulvarın sağına iyice yanaşın ve biraz yavaşlayıp geçmesini kolaylaştırın veya dönüş sırasında duraklayıp yol verin. Dinlenme sırasında duvarın ortasında kıpırtısız beklemek yerine, gelenlerin dönüşünü engellemeyecek şekilde kenarda beklemeniz nezaket gereğidir. 24. Aç karnına veya tok karnına antrenman yapmak Çok açken, tamamen boş mideyle antrenman yapmanızı tavsiye etmem. Yüzmeden 1-2 saat önce yağlı olmayan, hafif ve az miktarda bir şeyler yemenizi tavsiye ederim. Kan şekerinizi aniden yükselten çok şekerli besinler yerine meyve, kurutulmuş meyve, şekersiz bisküvi, bol miktarda su (yarı yarıya su ve soda karışımını tavsiye ederim) gibi midenizi rahatsız etmeyecek besinleri tavsiye ederim. Dolu mideyle ise sadece yüzme değil, hiçbir performans sporunu yapmanızı önermem. Bilinçli antrenman yapmak hem bedenen, hem de ruhen kendinizi daha iyi hissetmenize yarayacaktır. Birlikte antrenman yaptığınız kişiler de sizin bu yararlı alışkanlıklarınızı öğrenecek ve örnek alacaklardır. Hepinize bilinçli antrenmanlar ve sağlıklı bir yaşam dilerim.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 103
Toplam yorum
: 83
Toplam mesaj
: 44
Ort. okunma sayısı
: 11354
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Yüzme aşkımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Yüzme öğrenmek isteyenlerden düzenli yüzenlere tüm yüzme ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster