Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '10

 
Kategori
İzmir
 

Yüzme havuzuna sümküren adam İzmir'de!

Yüzme havuzuna sümküren adam İzmir'de!
 

Çok “havuz magandası” gördüm de, ne yalan söyleyeyim, bunun gibisine, daha önce; ne şahit olmuşluğum vaki, ne de duymuşluğum.

Yazımın başlığı, tek kelimeyle “iğrenç” oldu biliyorum. Bu nedenle midesini kaldırdığım ne kadar dostum varsa beni affetsinler ne olur. Hani şu meşhur “Atlara Fısıldayan Adam” var ya… Biraz da ona benzedi. Ama itiraf ediyorum, burada yazdığım bin küsur yazı içerisinde en berbat başlık budur, biliyorum. Tekrar özür dilerim.

Gelelim asıl mevzua. Geçen sene, yaz sonuna doğru İzmir Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi içerisinde bir yüzme havuzu açıldı. Bölge yönetimi, aslında bir yangın söndürme merkezi hizmete sokmuştu ama orada tutulacak olan suyu aynı zamanda farklı ve sosyal bir kullanımla da değerlendirmek düşüncesiyle bir de yüzme havuzu açmayı uygun buldu.

Birkaç gün önce tesise gittim. Kişi başı cüz’i bir ücret karşılığında içeri girebiliyorsunuz. Tahminimden daha kalabalıktı. Tamamına yakını doluydu şezlongların.

Fiziksel olarak gayet hoş olduğunu söyleyebilirim. Bir kere oldukça büyük bir alana yayılmış iki adet havuz var. Benim gibi derin sevenler için 1.50 metrelik havuz derinliği pek cazip değil. En azından kademeli yapılabilirdi. Rahat şezlonglar ve geniş güneşlikler konulmuş. Çok zengin bir çeşitliliği olmasa da kantini idare eder. Soyunma odaları, tuvaletleri, dolap ve duşları temizdi.

Çevre düzenlemesini de gayet güzel yapmışlar. Çepeçevre saran palmiyeler, işte burası İzmir ve siz İzmir’desiniz dedirten cinsten. Müzik yayını sistemi, geniş havuz alanının her yerine ulaşabilecek şekilde dizayn edilmiş.

Buraya kadar her şey hoş, hoş olmasına da… Sağlık ve hijyen kurallarına bakan yok. Bir kere, ciddi işletilen havuzların pek çoğunda istenen doktor raporu istenmiyor. Hadi bunu geçtim; havuza girmeden önce duş zorunluluğu yok, havuza girmeden ayak dezenfektanı uygulaması mevcut değil, bone takma mecburiyeti yok. Tek yasak olan şey, havuza atlamak.

Havuz kenarındaki şezlonglardan birinde uzanmış; bir taraftan tesisi incelerken, diğer taraftan da bunları düşünmekteydim ki üç kişilik bir yontulmamış maganda grubu, modern tesislere giriş yaptılar. Evet, eğlencenin kralı şimdi başlıyor dedim kendi kendime ve sosyal gözlem gözlüklerimi çıkarmadan devam ettim seyretmeye.

Yurdum magandası, termometrelerin kırk dereceyi gösterdiği bir İzmir öğleden sonrası sıcağında ter üstüne ter atmaktan yapış yapış olmuş ekşimsi vücudunu balıklama daldırdı havuza. Öğürdü, geğirdi, tıksırdı… Ve sıkı durun. Sıkı bir sümkürme eylemi sonrası çıkartmış olduğu ifrazatı, onlarca kişinin yüzdüğü havuzun suyunda bertaraf etti. Allah bilir alt taraftan da başka şeyler yaptı. Neyse bu kadar gerçek iğrençlik yeter. Ben de kaldıramayacağım.

Şimdi buradan Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi yetkililerine ve özellikle de haberdar olursa Sayın Başkan Hilmi Uğurtaş Bey’e seslenmek istiyorum. Düşünceniz, projeniz ve ortaya koymuş olduğunuz eser bence çok yerinde, anlamlı ve gerekli. Sizleri tebrik ediyorum. Ancak bir tesisi yapıp, faaliyete geçirmek kadar; onu gerektiği gibi işletmek de çok önemlidir takdir edersiniz.

Ben, o gördüğüm manzaralar karşısında, o gün havuzunuza giremedim. Üstelik çok istedim girip yüzmeyi. Çünkü fiziksel olarak her şey çok hoş ve cazipti. Ama bunca özenilmiş ve modern bir şekilde hizmete sokulmuş, böylesine imrenilesi bir tesisin, sanıyorum çok daha bilinçli bir şekilde işletilmesi gerekli değil mi?

@Geçen sene bugün: İzmirli Blog Yazarları ile Sanal Söyleşi

@İki sene önce bugün: Bodrum Bitez Koyu

@Üç sene önce bugün: Çağdaş Manisa Tarzanı Bir Doktor

tüm İZMİR yazılarım için tıklayınız

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..