Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '09

 
Kategori
Kitap
 

Yüzyıllık yalnızlık - Gabrıel Garcîa Mârquez - Can yayınları

Yüzyıllık yalnızlık - Gabrıel Garcîa Mârquez - Can yayınları
 

Yüzyıllık Yalnızlık - Gabrıel Garcîa Mârquez - Can Yayınları


Merhabalar,
Şimdiki incelemiş olduğum kitap can yayınları tarafından neşredilen yapıtlardan biridir. İtalyan edebiyat kategorisine giren bir kitaptır. Ayrıca ödüllü bir kitap olması nedeni ile sizlere tanıtmak istedim.

ürünün ismi :

Yüzyıllık Yalnızlık - Gabrıel Garcîa Mârquez - Can Yayınları

1982 Nobel Edebiyat ödülü alan bir başyapıttır.Kitabın çevirisini ise "Seçkin Selvi" tarafından basılmıştır.Kitabın 1. baskısı 1984 yılında basılmış olup, 36. basımı Temmuz 2008 tarihinde basımı yapılmıştır.

Yayına Hazırlayan: Selçkin Selvi

Kitabın ilk sayfasında, 1928 de kolombiya'da doğan yazar "Gabrıel Garcîa Mârquez" in diğer yapıtlarına ve kısa biyografisine de yer verilmiştir.Yayına hazırlayan Seçkin Selvi'nin de kısa biyografisini de esere dahil edilmiştir.

Yazarın kendi kaleminden;

Yüzyıllık Yalnızlık'ı yazmaya başladığımda, çocukluğumda beni etkilemiş olan her şeyi edebiyat aracılığıyla aktarabileceğim bir yol bulmak istiyordum. Çok kasvetli, kocaman bir evde, toprak yiyen bir kızkardeş, geleceği sezen bir büyükanne ve mutlulukla çılgınlık arasında ayrım gözetmeyen, adları birörnek bir yığın akraba arasında geçen çocukluk günlerimi sanatsal bir dille ardımda bırakmaktı amacım. Yüzyıllık Yalnızlık'ı iki yıldan daha az bir sürede yazdım. Ama yazı makinemin başına oturmadan önce bu kitap hakkında düşünmek on beş, on altı yılımı aldı... Büyükannem, en acımasız şeyleri, kılını bile kıpırdatmadan, sanki yalnızca gördüğü şeylermiş gibi anlatırdı bana. Anlattığı öyküleri bu kadar değerli kılan şeyin, onun duygusuz tavrı ve imgelerindeki zenginlik olduğunu kavradım. Yüzyıllık Yalnızlık'ı büyükannemin işte bu yöntemini kullanarak yazdım... Bu romanı büyük bir dikkatle ve keyifle okuyan ve hiç şaşırmayan sıradan insanlar tanıdım. Şaşırmadılar, çünkü ben onlara hayatlarında yeni olan hiçbir şey anlatmamıştım. Kitaplarımda gerçekliğe dayanmayan tek satır bulamazsınız . Gabrıel Garcîa Mârquez

İtyalyan edebiyatı ve çeviri eserlerden hoşlanıyorsanız, kesinlikle bu eseri okumanızı tavsiye ederim...

Yeni bir kitap incelemesinde daha sizlerle birlikte oluncaya kadar, sağlıcakla kalın.

Sevgilerimle...
Selman Güleç
Konya

 
Toplam blog
: 17
: 1283
Kayıt tarihi
: 05.11.08
 
 

Aslında kendimden nasıl bahsediyim , çok mütevazi bir insanım; kolay kolay hiç sinirlenmem. Bu durum..