Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '19

 
Kategori
Resim
 

Zahit Büyükişliyen Sergisi

 

“Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. 

Mustafa Kemal ATATÜRK

“Sanatlar, hürriyet tarafından emzirilince büyürler.”

Schiller

 

Zahit Büyükişleyen Kimdir?

Zahit Büyükişleyen, 1946 yılında Adana'da doğdu. 1967'de Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü-Resim Bölümü'nü bitirdi.1972-1976 yılları arasında Kassel Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nde eğitim gördü.

Zahit Büyükişleyen, 1983 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde doktora yaptı. 1986’da doçent, 1992’de profesör oldu. Sanatçının resimlerinde çok anlamlılık oluşturmayı amaçlayan bir eğilim, daha serbest, spontan ve dışavurum öğelerine ağırlık veren bir anlayış düzeyi görülmektedir. Yaşamını İstanbul’da sürdürmekte olup Yeditepe Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak göre yapmaktadır. 10 ödülü olan Büyükişleyen yurtiçi ve yurt dışında grup sergilerine katılmıştır.

Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Plastik Sanatlar ve Resim Bölümü öğretim üyelerinden sanatçı Prof. Zahit Büyükişliyen'in "Vivaldi Dört Mevsim" adını verdiği sergisi, Mine Sanat Galerisi organizasyonuyla Antonina Sanat Galerisi'nde sanatseverlerin görüşüne sunuldu.

Sergide, sanatçının Vivaldi'nin 1725 yılında bestelediği, her biri bir mevsimi temsil eden ve dört konçertodan oluşan "Dört Mevsim" adlı yapıtından yola çıkarak oluşturduğu çalışmaların yer aldığı gözlendi.

Serginin açılış kokteyli 5 Şubat 2019, Salı günü, Saat 18.00 itibariyle Antonina Sanat Galerisi'nde sanatçımızın da katılımıyla gerçekleşti. Açılışa kalabalık katılım oldu.

Büyükişliyen,  gelenlerle kısa söyleşilerde bulundu ve tabloları önünde resim çektirdi. Bir ara ‘merhaba!’ dedim. Kırşehir Erkek Öğretmen Okulunda Resim Öğretmenimiz Mehmet Özet olduğunu belirttim. İki ay kadar önce rahmetli olduğu duyumunu aldığını söyledi! Ben de internet ortamında duymuştum!

Sergi yeri Antonina Sanat Galerisi’nde güzel insan muhasebeci Ömer Çavdar ile tanıştım. Gülen yüzünü ve ilgisini gördüm. Ayrıca Antonina Turizm görevlileri, turları ve gezileri ile ilgili bilgi verdiler.

Berfin Basım Yayım Kurucu ve Genel Yayın Yönetmeni İsmet Arslan ve   gazeteci Necati Mumay, merhabalaştığım adlardan oldu.

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..