Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Zamana dur diyen yok ki...

Zamana dur diyen yok ki...
 

Zaman ne kadar da çabuk geçiyor. 19 yaşımı kutladığım doğum günümde bir yakınım bana "19 önemli bir yaş" demişti. 19'dan sonra zamanın nasıl geçtiğini anlayamazsın, artık zaman sana az gelecek demişti. Şimdi düşünüyorum 19'un üzerinden 5 sene geçmiş. Sanki dün gibi... Lise mezuniyet, ÖSS sancıları, üniversiteye giriş, mezuniyet heyecanı, iş arama süreci, kariyer planları... Bugüne bakıyorum 2007 gelmiş.

İnsanın uğraşları çok olunca vakit daha mı çabuk geçiyor ne. Yoksa hayat koşuşturmadan mı ibaret? Gerçi düşünüyorum da insanları memnun etmekte zor. Kendime bakıyorum zaman zaman, şimdi çalışıyorum, bazen oluyor ki işe gitmek, çalışmak zor geliyor bana ama evde oturmakta sıkıyor. İşte memnuniyet ve memnuniyetsizlik cümlelerinin ardı arkası kesilmiyor, nihayetinde insanız... Ama biz bunları düşünürken, zaman bize düşünme fırsatı vermiyor, verse de bizi beklemiyor.

Kısa ömrümüzde çok işlerde yapabiliriz aslında. Herkes üzerine düşeni yapsa, sorumluluk alsa, hayat yaşamaya değer olabilir. Örneğin bir anne çocuğunu yetiştirirken, bir baba ekmek parası kazanabilirken, evlatta başarılı bir öğrenci olabilir. Bazen olur ki başka hayatlarda bu denge yoktur bile, belki bu kadar şanslı da değillerdir... Çocuk hem okuyup hem çalışmak zorunda kalabilir, çünkü babası yoktur. Ya da bir kız çocuğu hem okuyup hem kardeşlerine bakabilir, çünkü annesi yoktur. Hayat mazeretleri kabul etmiyor mu ne? Hayatta bişeyler eksik olsada her şeye rağmen vakit geçiyor işte. Ne diyorlar; Hayat herşeye rağmen devam ediyor... Kısa zamanda hayırlı işler yapmalı, hayatımızı dolu dolu yaşamalıyız. Bir otobüs kaçar diğeri gelir, diğeri kaçar diğeri gelir düşüncesiyle hareket edersek, kendimizi yolda yürür halde bulabiliriz. Zaman akıp gidiyor, hayat yaşamaya değer, anı yaşamayı deneyelim. Elimizdeki fırsatları iyi değerlendirelim, çünkü elimizdeki son fırsat olabilir.

 
Toplam blog
: 3
: 468
Kayıt tarihi
: 28.12.06
 
 

1982 doğumluyum ve İstanbul'da yaşıyorum. İçinden geldiği gibi yazmayı, paylaşmayı, fotoğraf çekmeyi..