Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '09

 
Kategori
Müzik
 

Zamanda yolculuk mu? Geriye gitmek kolay! Seçin parçanızı ve sizin olsun zamanda yolculuk.....

Zamanda yolculuk mu? Geriye gitmek kolay! Seçin parçanızı ve sizin olsun zamanda yolculuk.....
 

Bazı müzikler var hayatımda ;

Ama öyle böyle değil iyice yer etmiş belleğimde. Hani bazen duyduğunuzda "o" alır sizi başka bir zamana ve yere götürür ya sanki bir film karesindeymişsiniz gibi. Sanki bir filmin fonu sizin için özel olarak oluşturulmuştur. Ya da şartlanmışsınızdır o parçayı her duyduğunuzda başka bir yere gitmeye ve hatta zamanda yolculuk yapmaya ....

Bu yazım o özel, bazen neşeli ama çoğunlukla hüzünlü bestelerden birisinin yaratıcısına ithaf olunmuştur. İyi ki var muhteşem ENNıO MORRICONE ve diğerleri......
Ve iyiki müziklerini hayatıma sokmuşlar ve hatta benim olmuş bu şarkılar .....

Ennio Morricone ; 1928 Roma doğumlu bestecinin bir çok "klasik" eseri var...
Benimse favorim Bir Zamanlar Amerika'nın film müziklerinden olan "Childhood Memories" .....
Onu ne zaman ve nerede duyarsam duyayım beni yıllar öncesine götürüyor. Filmin teması bunda etkili mi ? bilmiyorum ama etkili ise inanılmaz bir iş çıkarmış filmin yönetmeni başka bir dahi, Sergio Leone !!!

Bu albümü dinlediğim ilk zamanlar sanırım 1990 ların başıydı; o yıllarda tabi CD, MP3 gibi şeyler yok sadece kasetlerimiz var. Benimde bir kasetim vardı "Bir Zamanlar Amerika" film müziklerinin olduğu ve sanırım o kasedi yüzlerce kez dinlemiştim 1990-1992 yılları arasında. Sonra bir gün kasetim yok oldu !!!
...........
Üç yıl öncesi bir gece ansızın TRT4 'de dinleyene kadar beni bu kadar derinden etkilediğini ve hatta etkilemeye devam edeceğini hiç ummamıştım "o parçanın" . Bir gece ki hayatımda beni en çok mutlu ve nihayetinde de üzen bir gece tekrar dinledim bu parçayı tesadüf eseri gözlerimi kapatarak ...
Sonra CD'sini aldım albümün ama içim o kadar çok acıyordu ki özdeşleşmişti o gecenin anıları ile bu parça dinleyemez oldum. Pavlov'un köpeği gibi şartlanmıştım çünkü ne zaman çalsa gözlerimden akacak olan yaşlara ...........
Sonra yaralar iyileşmedi, izi kaldı ama o ilk kanırtan acı geçince müzik sevgim baskın çıktı ve tekrar dinleyebilmeyi başardım bu parçayı .
..............
Aradan zaman geçti bu yıla geldik geçen kışa, blog yazımda da yazmış olduğum "geçmişten bir kişi çıktı geldi" hayatıma ansızın. Benim Ankara yıllarım, binalar, tarihler eski siluetler ....
Kulağımdaki MP3 de çalan "Childhood Memories" bu kadar yakışamazdı içimdeki duygulara ve dışarda ki mekanlara...
Hayal gücümü zorladığım o anlarda tıpkı filmdeki gibi müziğin ritminin değişmesi ile geçmiş ve bu gün iç içe giriyordu çevremde. Ve tabi hüzün ....

Ve bir süre yine dinleyemedim...........................................

Şimdi sanıyorum tedavi sürecini geçtim ....

Bu satırları yazarken sevgili dostlarım sürekli aynı parçayı dinliyorum Ennio Morricone 'den inanılmaz bir klasik olan "Childhood Memories" .....

Ve hayatımda ki renklere şükrediyorum....
Ve tabi parçaları yaratacak yetenekteki insanlara sahip olduğumuz için dünyaya !!!

not: hani blogda yazmıştım dedim ya işte o; http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=171458

 
Toplam blog
: 200
: 959
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum . Maalesef bir tak..