Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '10

 
Kategori
Şiir
 

Zamanı akıtma

Zamanı akıtma
 

ZAMANI AKITMA


Bu gece çok bidar (uykusuz) oldum sabaha dek

Nedendir bilinmez ama çok fazla şey takıldı kafama

Dön bir yana, dön öbür yana tutmadı bir türlü uyku

İçimde bir yeis (ümitsizlik) titretti durdu her tarafımı

Kastı midemi acı acı, gerdi kaslarımı, adeta binlerce iğne battı her yanıma

Nedir bu her gece kafama takılan?

Nedir bu aranan?
Bir bilsem sorun yok tabi, ama bilemiyorum ki nedir?

Yeis yerini korkuya bıraktı birden, aniden kalktım yataktan!

İçimden bir kadeh şarap içmek geldi

Dolaptan en büyük peymaneyi (şarap bardağı) aldım, doldurdum

Ohh be, ne de iyi gitti serin serin bir kadeh beyaz şarap

Bir daha, bir daha, bir daha

Dur, dur dedim kendime, bu yeis şarapla dinmez

Bu mide ağrısı, kafada biter, vücuttaki alkolde değil

Durdum, evet bu yanlış, çok yanlış

Aramamak lazım çözümü peymanelerde, meyhanelerde

Aklıma takıldı, dün yan masada oturan o güzel ne de hoş baktı bana

Neden gözlerimi kaçırdım ki

Baksaydım ben de kırpmadan, kaçırmadan

Şimdi bakacağım, şimdi bakacağım derken

Kalktı gitti

Fırsat gitti

Çok hoştu, saçları, gözleri, dudakları

Fırsat gitti, uçtu kuş misali

Kaçırmamak lazım vesselam fırsatları

Tabi istiyorsan, kaçırmamak lazım

Bir boşluk varsa ve o boşluğa birini koyacaksan ve de istediysen onu

Kaçırmayacaksın!

Gelelim baştaki yeis halime

İnanın nedendir bilmiyorum

Belki de boşluktandır, belki de yokluktandır

Bilirim çoklukta yokluk çekmek nedir

İyi bilirim zordur, çok zordur

Zor bazen kişiyi yorar, bazen de direncini arttırır, daha da zor arar

Yürek ondan coşkun bir pınar gibi delidir, zorlar hayatı biteviye

Hayat! Sen yaşanmaya değersin, hele geriye az kaldıysa yaşadığından

Çok değerlisin, yitirmemek gerek kalanı

Yitirmemek gerek yeisle, savurmamak gerek zamanı

Hele geçirdiğin tecrübeler yettiyse sana

Nedir hâlâ bu zamanı boşa harcama isteği

Şimdi karar verme zamanı, şimdi zamanı boşa geçirmeme zamanı

Umarım karar verme zamanı, doğru olan kararı verme zamanı

Bu yazı sadece bana değil, sen de bir kıssadan hisse al kendine

Bu yazı herkese, hayatı boşa akıtan herkese…

Bojidar Çipof
7 Ağustos 2009 00.50

 
Toplam blog
: 336
: 625
Kayıt tarihi
: 29.01.10
 
 

Araştırmacı yazar BOJİDAR ÇİPOF: 1953 yılında İstanbul'da doğdu. Ailesi; Ege Makedonyasından İsta..