Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '11

 
Kategori
Felsefe
 

Zamanı akıtmak 26

26-] Her kaostuk lük kendi kesikli (düzenli) sürekli (dalga) yapısı itibarı ile girişmesini yapar genel bir ilişki uyumlaşması ortaya konarak düzenli sistemler, ortaya çıkar. Düzenli sistemler de yeni düzenin yepyeni girişmelerine sahip yeni yüzünün, kaoslarının türbülans ve Per türbülanslarından hiçbir zaman kurtulamayacaktır. 

Söz gelimi özdeğin, girişen (dış zaman), olgu ve olayların; birden belirmesi, kesikli, tanımlı halinin görünümü (idraki) bize, bir zamanın geçtiği algısını (olayın görünen ilişki yüzünü) verirler. Zaman özdeğin (aynı olayın) görünen bir bağıntı yüzüdür. Yine bu görünen zamanın içinde, aşama aşama konumlanışların topaklanmış seyredişlerin meydana gelip yer kaplayan konumları vardır. Ki, olayın bu yüzüne de devinim (hareket) diyoruz. 

Her bir aşama, topak hareketin, kendi çek imleyen girişme ilişkisi, o aşamanın elektrostatik yükler girişmesidirler. Elektrostatik girişme de, bir olayın başka bir ilişki biçimine göre de; elektrostatik belirme ya da çek imlenme, idrak etme, yönelme vs. Bunların tüm girişilmiş sonucu; zamanın harekete, hareketin zamana ve her birinin elektrostatiğe, elektrostatiğin de; zamana ve devinime, uzaya dönüşmesi biçimli kuant, girişmeli görünümüdürler. Kaos buradan doğar. 

Bir ağacın çiçekli görünümü bize bir zaman geçtiği anlaması idrakini verir. Çiçeğin, soyutlanan, anlaşılır kılınan, zaman aşamaları; gonca, tomurcuk gibi görünüşlerin, her birinin görece ayrı ayrı ve bağıntılı zaman mekân devinmesi oluşu iledir. Bu devinme en temelde fotosentezce yükler girişmesinin, elektrostatik girişmeleriyle yol alışıdırlar. Sonuçta ağaç çiçek açmış, zaman geçmiştir. Çiçek bir kendi bütünlüktü belirmeleri içinde uzam zaman devinim paketidir. 

Paket kendi topak iterasyon devinimleri (düzen ilişkisi) ile döllenme ve zaman ve uzam ve hareket çek imlemesidirler vs. Çiçek paketi döllenme bağıntı girişmesi ile sürecin meyveye doğru zaman akışını sağlayacaktır. Hiç kuşkusuz meyve sürecinin de; bin bir yüzlü kaos ilişkiler görünüşleri, bu kadar az bir olaylar dizisi değildir. Bunları saymak şu aşamada konuyu anlaşılır kılmaktan çok, dikkat yorulması nedeni ile sıkıcı ve anlaşılmaz olmayı tetikler. 

Zamanın, kuantik, boşluklu ve tanecikli kurt delikli yapısına, insanın hayalleri işler. Bunun mantıki somut anlaşılmasını şöyle örnekleyeyim. Bir bardağa leblebi doldurun. Bardağın içi, içine konulan leblebinin zaman ve mekânınca, leblebinin olgu ve olaylarınca doldurulmuş olacaktır. 

Aynı leblebiyle dolu bardağa ince kum koyunuz. Göreceksiniz ki bir miktar kum, bardak, leblebi uzay zaman boyutu içine sıkışacaktır. Ta ki diğer kumlar, bardağın dış uzayına dökülene değin. Görülmektedir ki bardak uzay boyutu, leblebi uzay zaman olay boyutları ile tam da, dolmamıştır. Dolmayan bu boşluğu, kum doldurmuştur. 

Şimdi siz bardak, leblebi ve kumdan oluşan, birim uzay zaman, olay ve olgular boyutuna bu kez de su ekleyiniz. Yine göreceksiniz ki bir miktar su, bu birim hacim olaylarıyla girişecektir. Yani birim uzayımızda suyun da girişeceği bir mekân, zaman, devinim ve alan boyutu (bu boşluklu tanecikli, kesikli, sürekli yapı içinde) daima kalmış olacaktır. Yine bu yapı içine, bir miktar da, ispirto ilave edebileceğinizden de emin olabilirsiniz... 

Her olay ve uzam, zaman, devinim; boşluklu ve tanecikli; kesikli ve sürekli (leblebi ve leblebiler olayı gibi) bir yapıya sahiptir. Bu boşluk başka bir kesikli sürekli ve boşluklu tanecikli yapı ile doldurulur. Ha keza, o bile, bir başka olayla; boşluklu, tanecikli; kesikli sürekli olan süreçle doldurulur, olacaktır. Bu süreç bir dalga boyu uzamına eşlene dek sürecektir. 

Bunlar evrensel olayların kurt delikleridir. Hayallerimiz buraları doldurur. Zaten hayallerimiz de, bunlardan; içimizdeki geçmiş zamanların yansımasından referansla, hayallerimiz tekrar buralara nüfuz sondajı ederek, sonuçlar çıkarmamızı da sağlayabilirler. 

Şimdilik bu alanın en çok kullanıcısı edebiyattır ve edebiyatın da, şiir koludur. Özelliklede düşünsel sevda, sanal uzay, uzam, zaman boyuttur. Çünkü düşünmede bir enerji tüketen, sizi yoran, kuantları pratiğe somutlaşan; olay ve olguların zaman devinim alan ilişkisidirler. 

İşte şiirin sevda konulu bir teması, aynı zaman zemin olay düzlemini düşünce ve hayaller içinde, alabildiğine şişirirler. Sevda uzay ufku şişirildikçe, boşluklu tanecikli kısımları sıkışır, boşlukları da şişer. Bu alan nüfuzunuz oranında bitimsiz, üretme alanı olur. İşte bu evren içi, göreli sanal evrendir. 

Çünkü siz, yukarıda değinildiği gibi olay ufkuna, durum (olgu olay) koymuyorsunuz. Sadece ilişkin düşünsel girişme yapıyorsunuz. Düşünmeniz gerisin geriye tersindiği için, olay ufkunda kalan bir şey olmuyor. Tersinme girişmeniz, zihninizde tekrarlanabilir olduğundan, bu alanı siz eşleşen bir yansıma ile kopyalıyorsunuz. 

Yansıma varlığın, sürekli, etkin bir etki durumudur. Çoklu algının, bir enerji, bir fiziki durumlu girişmesi olarak gölge durum gibi sabit durallıktı imgesidirler. Bu yansıma içimizdeki zaman süredurumların ve bunların işlev olmuş hallerinin yansımasıdırlar. Şimdiki iç dış durumun iç içe geçenli dediğim yansıma girişimleriyle, dalgalanmalarla, çalkantılarla, farkında oluşların, bilinç düzeyi yaratılmaktadır. 

Geçmiş ve şimdiniz sizde; iç ve dış zamanlar süredurum olacakla yansır. İşte bu yansıma bilinçlilik ve hayal kurmanız gibi, plan yapma, tahmin etmek, ilhamı gelmek gibi birden bire bilme gibi zaman süredurum fazını oluşturan bir temel yansı durumdurlar. Bunlar işlevledir. Sizi etkilerler, yine bunlar kullanılır ve dönüştürülebilirler. 

Sürecek 

 
Toplam blog
: 418
: 104
Kayıt tarihi
: 26.11.10
 
 

26 yıllık sınıf öğretmenliğinden sonra emekli oldu. Şiir çalışmaları ve deneme türü olan, toplum ..