Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '06

 
Kategori
Çocuklar ve ilkler
 

Zamanın neresindeyiz?

Fakültede okurken ikinci sınıfta Ceza Hukuku dersi vardı. Eğitim yılının bu ilk dersinde hocamız kürsüdeki yerini aldı? Biraz ters ve “sevilmeyen” bir adamdı. Bu sıfatına uygun olarak hiç selam melam demeden sınıfa bakarak hala unutamadığım bir soru sordu. Zamanın neresindeyiz? Tabi herkes gibi bende bir şaşkınlık geçirdim. Hoppala şimdi bu da nerden çıktı? Bu sorunun hukukla, hele de ceza hukukuyla ne ilgisi vardı? “Zaman” kelimesini çok kullanmama rağmen anlamı üzerinde fazla veya hiç düşünmemiştim. Tabi bazı cevaplar geldi ama doğru dürüst bir tanımlama yapan çıkmadı. Hoca da soruyu ortada bırakarak derse Ceza Hukukunun tarihinden başlayarak devam etti. Tabi soru hep aklımda ama cevabı hala yok. Ancak bugün dönüp düşündüğümde aslında hocanın sorunun cevabını bulmaktan çok kafamıza bir soru işareti bırakma peşinde olduğunu anladım. Yalnız tam beni rahatlatmamakla birlikte zamanı “değişim” olarak tanımlıyorum ama yine de değişimin neresindeyiz sorusu hemen yerini alıyor.

Hayatımın filmini geri çevirip yaşadıklarımı düşününce “zamanın neresindeyiz?” sorusunun cevabını vermenin benim açımdan ne kadar zor olduğunu düşünüyorum?

Bir zamanlar annemin şalvarına tutunup mızmızlanırken ve şimdi de kızımın mızmızlanmalarını dinlerken zamanın neresindeyim? İlkokul ve ilkokul öncesi dönemde gaz lambalarının isli, zayıf ve titrek ışığı altında hangi zamandaydık? Komlarda gece koyunların geviş sesleri arasında uyurken veya yaz aylarında Dersim dağlarında, dolunayın altında, çocuk düşlerimizle sürülerin peşine takılıp giderken zamanın neresindeydik?

1982 yılı yazında Zeynel İmak’ın getirdiği siyah-beyaz 36 ekran bir televizyon; Halil Irmak’ın evinde, kamyon aküsü ile çalıştırıldığında ve o büyülü ekranda insanların belirmesiyle şaşakaldığımda zamanın neresindeydim? Peki, 1982 yılının sonbaharında Kürmeş’te, çeşme başında, Ike nenemin dönemin valisiyle birlikte elektrik trafosunun açılışını yaparak Kürmeş’e ilk elektrik verildiğinde zamanın neresindeydim? Şimdi de bilgisayarın başında; internetin sonsuz eğlence, bilgi ve iletişim deryasına bir tuş mesafede zamanın neresindeyim?

Hayatın ve tarih babanın sonsuzluğunda bir hiç olan bu saydıklarım zamanı kavramakta bana yardımcı olmuyorsa bu sorunun cevabını bulmak bana imkânsız gibi geliyor. Bu sorunun cevabını bulma çabasına zaman zaman ara veriyorsam da bugün olduğu gibi yine de takılmadan duramıyorum.

Biliyorum bu soruyu siz de kendinize sordunuz ama yine ben de sorayım: Zamanın neresindeyiz?

 
Toplam blog
: 3
: 1004
Kayıt tarihi
: 23.07.06
 
 

Kendini arayan biriyim. Bulur muyum? Bilmem. Kendini arayanlarla işim var. Maksat hayat boş geçmesin..