Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '09

 
Kategori
Deneme
 

Zamanın Tanıkları

Zamanın Tanıkları
 

Eski bir fotoğrafdır geçmişten bize kalan


Zamanın tanıklarıdır fotoğraflar. İnsanları, çevreyi, doğayı çekeriz. Sonra bakmak için bir kenara koydğumuz resimlerdir. Albümlerde saklarız yılda birkaç kez bakmak için. Geçmişe dair özlemlerimizi giderir albümlerimiz. Unuttuğumuz dost yüzleri hatırlatan, geçmiş zamanı yüzümüze vuran fotoğraflar.

Evet diyorum, şu resimde burada idim, şu yanımdaki arkadaşımı kaç yıl oldu görmedim. Bu düğünde birlikte oturduğumuzdostlarımız, küçükken büyüyen çocukların büyüme hallerinden kesitler. Yitirdiğin akrabaların ve arkadaşlarının resimlerinde burulan yürek. Herkesin çektirmekten hoşnut olduğu, flaş patlamadan önce kendimize çeki düzen verişimiz. Bu resimde bu yaştaydım, bu elbisemi hatırlıyorum demek geçmişe tanıklık eden fotğraflara bakarken. İnsanların ifadelerini izlersin, bazen ağzı açık, bazen suratı asık veya resim için esas duruşta.

Yıllar geçer ve geçen zamanı en iyi onlar anlatır.Unuttuklarını ve gençliğin ilk baharını tek tek anımsarsın. Bazen de istenmedik zamanlara şahitlik ederler. Bir an Okan Bayülgen'in ünlülerin yüzlerini çektiği fotoğraflar geldi aklıma. Ne aradı acaba o yüzlerde bizim dikkatimizi çekmek için.

Dönüp baktkça oradadır, zamana tanıklık eden fotoğraflar. Geçmişe bağlı olanlar için fotoğrafların yeri daha da başkadır. Fotoğraflar geçmişi bugüne taşır, tıpkı şarkıları yinelemek gibi. Bu gece baktığım fotoğraflarımda gördüğüm yüzlerde kendime ait zamanları gördüm. Özlediğim zamanlar oldu, özlemediğim anlar oldu. Sevdiklerime duyduğum hasreti yineleyen her flaş patlaması geçmişe dairdir.

 
Toplam blog
: 259
: 442
Kayıt tarihi
: 23.04.09
 
 

Merhaba ben Manolya. Edirne doğumluyum. Eğitim'e hizmet ediyorum ve bu yolun gönüllüsüyüm.Şiir yazma..