Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '08

 
Kategori
Eğitim
 

Zamanla derdimiz

Arkadaşım ve meslektaşım Michel De Kemmeter'in "Zaman Yönetimi " kitabı modern dünyada yaşayan insana çözümler üreten anlayışla yazılmış.

İyi bir kitabın, eski bilgilerimi yeni kelimelerle dile getirme katkısı harika bir duygudur benim için. Yeni kavramlar ve fikirler öğretmesi de hediyesi.

Michel'e bu kitabı Türkçeye çevirtmek iyi olurdu dedim. Michel'in eşi Türk ve daha önce İnsan Kaynakları zirvesinde konferanslar verdi. Burada daha fazla projeler yapmayı diliyor. Yeni bir kitap üzerine çalışıyor ama bunu da zaman bulursa çevirtecek.

Modern Zamanlar kelimesi sıkça kullanılıyor. Bana bu kavram bir açıdan garip geliyor. Çünkü dünya üzerinde yaşayan yaklaşık yedi milyar insanın bir çoğu farklı algılıyor moderni ve zamanı.

Haydi diyelim modern deyince batı disiplini içinde çalışan insanı kastediyoruz.

Peki zaman deyince neyi anlıyoruz?

Zamanın ne olduğunu bilmeden onu yönetmek olası mı?

Bu yüzden de olanlar oluyor. Yanlış yönetimle nesiller heba oluyor.

Olacak elbet, dünyanın düzeni bu, böyle gelmiş böyle de gider diyenlerdenseniz, ne mutlu size diyemem ama en azından şunu söyleyebilirim; zaman yönetmeye dair bir kaygınız yoktur, ya da şikayet edip dolaşıyorsunuzdur.

Michel de bu yüzden kitabının adını "The Values Of Time" koymuş. Türkçeye çevirdiğimizde "Zamanın Değerleri" oluyor. Ben "Zaman Değerleri " diye çevirirdim?

Zamana yüklediğimiz değerler ile evrensel zamanın hesabı birbirini tutuyor mu?

İki türlü zamandan söz ediyorlar Michel ve kitabı birlikte yazdığı meslektaşı Dr. Walter E. Strahm.

Kairos; spiritüel – ahir-ruhsal-evrensel zaman (ben "asıl zaman" diyorum)

Kairos'un Antik Yunan'da "fırsat tanrısı" olması ilginç değil mi? Ve Chronos; madde dünyası zamanı- günlük yaşamdaki zaman. (Ben "göreceli zaman" demek istiyorum, çünkü her insan farklı algılıyor ve duruma göre de değişiyor.)

Kişisel değerlerimizi oluştururken algıladığımız zamana, içinde bulunduğumuz zamana göre değerlendirme yaparız. Ama bu iki zaman algısını aynı anda fark ederek geliştirmiyoruz çoğunlukla kararlarımızı ve sorunu yaratan kırılma noktası burası oluyor.

Yaşamımız dediğimiz, ömrümüz dediğimiz, bize özel zamanda, günlük hayat kabuğunu, umutlar, projeler, eylemler ve ilişkiler üzerinden inşa ediyor.

Esas yazılması gereken yere yazılsın umuduyla, kitaplara, köşelere yazmayı sürdürüyoruz.

Belki de bu yüzden Michel kitabını büyük – küçük tüm çocuklara adamış. Şimdi yapıyor olduğum işe- tüm zamanlar için de en hayırlısı bu- diyerek adım atmak ancak olgun bir insanın yapabileceği kadar zor bir durum mu? Günümüz değerleri, modern zamanın değerleri, kairos değerleriyle uyumlu mu? Değilse sorun çıkması kaçınılmaz. Peki bunu değiştirmek mümkün mü? Evet bir yerden işe başlanabilir… "Ben"den.

Eğer farklı iki zaman kriteri, iki gerçeklik, iki bakış açısı, iki ajanda varsa; Comportment yani davranışsal uyum açısından en kısa zaman biriminde yani AN'da farkındalığı nasıl oluşturabiliriz:

-Korkularını, travmalarını tanımla!

-Yaşamındaki en iyi, en muhteşem, en güçlü dönemleri, eylemleri tanımla!

-Zamanı doğrusal olarak tanımlamak yerine -geçmiş şimdi ve gelecek gibi yani-

" O zaman" şeklinde tanımla!

Kendi kendinize yapamıyorsanız profesyonel yardım almanızı öneriyorum.

(Zaman yönetimi keşke okullarda ders olarak da böyle öğretilse)

İngilizce ya da Fransızca bilenler kitabı internetten alıp okuyabilirler. Ben İngilizcesini okudum. Kitapla birlikte, kitaptaki alıştırmalarda kullanmak üzere tasarlanmış bir cd ve çalışmak için çok iyi tasarlanmış cd şeklinde bir çember var. www.amazon.com da ya da Fransızca bilenler için kitabın orijinali www.racine.com dan online alınabiliyor.

Tüm zaman değerlerinizin hem chronosunuzla hem de kairosunuzla barışık olmasını dilerim.

21- 01 – 2008

Ayşegül Denizci

www.fortune.com.tr
 
Toplam blog
: 9
: 509
Kayıt tarihi
: 15.08.07
 
 

Fortune Danışmanlık'ta eğitmenim. Toplumun tek tek bireylerden oluştuğuna, herkesin mutlu ve başarıl..