Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '12

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
1260
 

Zamlanan elektrik ve doğalgaz'dan tasarruf etmenin yolları...

Zamlanan elektrik ve doğalgaz'dan tasarruf etmenin yolları...
 

LÜZUMSUZ İSE SÖNDÜR!


Bildiğiniz gibi ‘İleri demokrasi’ye geçip, “Usta”lar kabinesi tarafından yönetilmeye başlayınca, hayat gittikçe daha zorlaşmaya başladı.

Örneğin; Memur ve emeklileri 2012 zammını alamadılar… Dış Ticaret Açığı ve Cari Açık arttıkça, üretmeden tüketmeye alışan ve devamlı olarak borç yiyen bir toplum olarak yapılacak en kolay yolu seçip, vergiyi tabana yayma savsatası kapsamında, toplumun ortak kullandığı tüketim mallarına acımasızcı zamlar yapılmaya başlandı.

Bu zamlar karşısında vatandaşın yapabileceği bir şey var mı?

Örneğin; zamlara karşı çıkma gibi…

Onu bir kalem geçeceksin, vatandaşın kendi eli ile seçtiği bir iktidara karşı  çıktığı nerde görülmüş?!..

İktidarın en göze hoş gelen görüntülerinden birisi olan, toplumun geleneksel değerlerine önem vermesi!.. Şöyle ki; toplumumuz her 1 Nisan’da çeşitli ağır şakalar yapar. Bu sefer iktidar da buna uyup, yönettiği topluma, yani milli iradeye öyle bir şaka yaptı ki; bu şaka vatandaşa çok ağır geldi! Bu şaka nedeniyle vatandaşın cebinden ekstradan 95 lira daha fazla para çıktı.

Aylık 95 lira gideri artan vatandaşın, geliri artmadığı için bu gideri nasıl karşılayacağı merak konusu. Her halde 4+4+4 kuralını uygulayıp, giderlerin bir kısmını kısabilir. Bu şöyle oluyor: bildiğiniz gibi kesintili eğitim ilk dört yıldan sonra dışarıdan okul bitirmeye müsaade ediyor. Çocuğunuzu okula göndermeyip, ya kuran kursuna, ya da çıraklığa göndererek, hem masraftan kurtulur, hem de aile bütçesine katkı sağlayabilirsiniz. Çıraklıkta haftalık alır, Kura-n Kursunda da tarikatların yaptığı yardım sayesinde eliniz avucunuz para görür(!)

Neyse… Biliyorsunuz son birkaç günde ülkemizi bir zam furyası sardı ve hayatı daha da zorlaştırdı. Son bir ayda benzine yüzde 20 civarında, doğalgaza yüzde 19, elektriğe de yüzde 9.2 zam yapıldı…

Böylece devletimiz bütçe açığını kapatabilecek!..

Yoksa; milletvekillerinin her birinin 23 bin liralık telefon faturaları nasıl ödenir?!:.

Gelin bu zamlardan daha az nasıl zarar görürüz onu tartışalım.

İşte zamlardan az etkilenmenin yolları:

Elektrikten tasarruf etmenin yolları:

*Çay kahve yaparken içeceğimiz kadar su kaynatalım.

* Çamaşırları yüksek ısıda yıkamayalım.

* Buzdolabındaki sıvı yiyeceklerin üzerini kapatalım. Bilmiyorsanız öğrenin! Sıvı yiyecekler dolabın içindeki nem oranını artırarak kompresörün daha fazla çalışmasına neden olur.

* Dondurulmuş gıdaları derin dondurucudan 1 gün önce çıkarıp buzdolabımıza koyarak, daha az enerji kullanımına katkı yapabiliriz.

* Buzdolabınız fırın ve diğer ısı kaynaklarından uzakta olsun ki, serin kalmak için çok fazla çaba sarf etmek zorunda kalmasın değil mi?

* Buzdolabınız duvardan biraz uzak olsun

* Buzdolabının çevresi, hava sirkülâsyonunu etkileyen maddelerden de uzakta olsun.

* Elektrikli cihazları düğmesinden kapatmalıyız. Eğer kapatmazsak cihazlar enerji harcamaya devam eder.

* Cep telefonu gibi cihazları şarj ettikten sonra sakın prizde bırakmayın. Hem patlama riski de var.

* Düşük enerji ampulleri kullanın. Bu ampuller 3 kat daha az enerji harcar.

Doğalgazda tasarrufun yolları:

* Camların ısıcam olması kışın yüzde 40-50, yazın yüzde 15 tasarruf sağlar.

* Radyatörlerin üzerinin estetik nedenlerle kapatılmaması gerekir.

* Pencere ve kapı izolasyonunun yapılmasının bütçeye katkısı en az yüzde 15.

* Konutlarda kalın ve pencereyi tamamen kapatan perdeler kullanılması ısı kaybını azaltır.

* Termostatların kapı, pencere ve ısıveren aletlerin uzağına monte edilmesine dikkat edin.

* Bina izolasyonunun tam olması halinde yüzde 10-20 arasında tasarruf pekâlâ mümkün.

* Doğalgaz sobasının filtrelerinin ayda bir kez temizlenmesi yakıt ve ısı tasarrufu sağlar.

* Bacalı cihazların dolap içerisine yerleştirilmesi cihazın verimini düşürür.

* Kuru havada soğuk daha çok hissedileceği için odaların nemlendirilmesi lazım.

Arabası olanlar, benzinden nasıl tasarruf edeceklerini zaten biliyorlardır. Benzinden ve motorinden tasarruf etmenin en güzel yollarından birisi araç kullanmayıp, bisiklete binmek veya tabanvay’la gitmek(!)

Son bir şey; bu kadar zam olmaz deyip, iktidarı desteklemekten sakın vazgeçmeyin. Durmak yok, yolmaya, pardon yola devam…

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

KARDEŞCİM O KADAR GÜZEL YAZMIŞSINDA..KİME.?..EVVELDEN NEYLERSE RABBİM GÜZEL EYLER DİYENLER ŞİMDİ NEYLERSE BAŞBAKANIM GÜZEL EYLER DEDİKTEN SONRA ......

mustafa turgay iriz 
 04.04.2012 14:58
Cevap :
Merhaba Mustafa Bey. Yorum ve katkı için teşekkürler. Selamlar, saygılar...  05.04.2012 11:20
 

Tam da yerinde ve zamanında yapılmış bir bilgilendirme yazısı olmuş Mesut Bey...Zamlara itiraz edecek gücümüz yok, bari enerjimizi tasarrufa yönlendirelim...:))) Selamlar, mutlu kalın...

Ayşegül HAYVAR 
 03.04.2012 13:22
Cevap :
Merhaba Ayşegül Hanım. Yorum ve katkı için teşekkürler. Selamlar, saygılar...  05.04.2012 11:19
 

Merhaba Mesut bey, Devlet- i aliye -i Recebiye bir şey yapıyorsa kesin doğrudur. aslında bu kadar sık zammın sebebi de biz kullarız. Önlem alıp tasarruf etmesek devleti bilmemnenin sövüşlemesine karşı çıkmasak hiç bu kadar zamma gerek kalmayacak. Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi 
 02.04.2012 18:14
Cevap :
Merhaba Osman Bey. Haklısınız! Yorum ve katkı için teşekkürler. Selamlar, saygılar...  03.04.2012 10:44
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3842
Toplam yorum
: 6442
Toplam mesaj
: 310
Ort. okunma sayısı
: 3038
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster