Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '10

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
431
 

Zaten satılacaktı!

Zaten satılacaktı!
 

Yandı mı?


Haydarpaşa Garı yandı ! 

Yandı bitti kül oldu. 

Haydarpaşa Garı, 28 Kasım 2010 yılında saat 15.15'i gösterirken çatısından yükselen alevlerle İMDAT dediyse de fayda etmedi. 

İstanbulun en önemli simgelerinden tarihimizden biri daha yok olma yolunda! Ya da yok edilme çabası var. Bir asırdır tüm heybeti güzelliği ile duragelen Haydarpaşa Garı zaten satılacaktı ise... Denecek söylenecek bişey yok. 

Bundan bir yada iki yıl önce, "Demiryolları bölünüp satılmaya çıkarılacak" söylentileri çıkmadı mı? 

Hükümet; hazırladığı iki yasa taslağıyla Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'nı (TCDD) ikiye bölmeyi ve iki bağımsız kurul oluşturmayı planlamıyor muydu? Taslaklar yasalaşırsa, "TCDD'nın karlı iş ve hatları özelleştirilirken, istenmeyen hatlar kapatılacak. Gar ve arsa gibi taşınmazların da önü açılacak" denmedi mi ? 

E ee... Bu şaşkınlık bu üzüntü niye? Satılmadı, yıkılmadı yandı şimdilik... 

Hemde, (dam, çatı, tamir, araştırma, soruşturma) gibi üç beş demeçle yangın söndürüldü bitti ha? Siz öyle sanın. Çoktan allaha havale edildiniz bunu böyle bilin. 

Tarihine gözü gibi bakan, o'na toz konduğunda içi yanan kaç kişi kaldı ki? Kimin umrunda Haydarpaşa Garı. Anıları... Buluşmalar, ayrılıklar, adına yakılan şarkılar şiirler. 

Sahi, vara yoğa ağlayan birileri nerde? İşte ağlanacak zaman! Haydarpaşa Garı yandı Heyy! 

*TCDD'nin ana istasyonu olma özelliği taşıyan Haydarpaşa Garı, 1908'de, İstanbul - Bağdat Demiryolu hattının başlangıç istasyonu olarak inşa edildi. Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinde, Bağdat Demiryolu yanında, İstanbul – Şam - Medine (Hicaz Demiryolu) seferleri de yapılmaya başlandı. 

Gar’ın yapımına, II. Abdülhamit döneminde, 30 Mayıs 1906 tarihinde başlandı. Gar, 1908 yılında hizmete girdi. Binanın bulunduğu sahaya III. Selim'in paşalarından Haydar Paşa'nın adı verildi. Binanın inşaatını, Anadolu Bağdat adı altında bir Alman şirketi gerçekleştirdi. Ayrıca bir Alman'ın teşebbüsüyle garın önünde mendirek inşa edilerek, Anadolu'dan gelecek veya Anadolu'ya gidecek vagonların ticari eşyasını yükleme ve boşaltma işlevi için tesisler yapıldı. 

Otto Ritter ve Helmuth Conu adlı iki Alman mimar tarafından hazırlanan projenin yapımında, Alman ustalarla İtalyan taş ustaları birlikte çalıştı. Birinci Dünya Savaşı sırasında gar deposunda bulunan cephanelere yapılan bir sabotajla çıkan yangın sonucu, binanın büyük bir bölümü hasar gördü. Yeniden onarılan bina, daha sonra bugünkü şeklini aldı. Haydarpaşa açıklarında, 1979 yılında Independente adlı tankerin bir gemiyle çarpışması sonucu meydana gelen patlama nedeniyle ortaya çıkan sıcaklık, O Linneman adlı ustanın yaptığı kurşun vitrayları hasara uğrattı. Gar, 1976'da aslına uygun olarak yeniden onarıldı ve 1983'ün sonunda dört dış cepheyle iki kulenin restorasyonu tamamlandı.* 

Kaynak: wikipedia.org 

Gülriz Yiğit 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 260
Toplam yorum
: 701
Toplam mesaj
: 109
Ort. okunma sayısı
: 1014
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster