Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '08

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Zaturre

Zaturre
 

Çocukluğumuzun en korkulan hastalıklarındandı zaturre. Yetişkinlik, gençlik, orta yaşlılık yıllarımızda da korkulası hastalık olarak bildik.

Başıma hiç gelmemişti, hiç bu kadar da yaklaşmamıştım. Sonunda sanırım “ramak” kaldı.

Bir önceki yazımda Türkkuşu’nun Kuruluş Yıl Dönümünü yazmıştım. Yazıyı okuyanlar anımsayacaklardır. Bir açıp bir kapatan gökyüzü kutlamalara; Devlet Tiyatroları Sanatçısı Sayın Orkun Gülşen’in, Atatürk’ün 1935 yılında Türkkuşun’u Açış Konuşması’nı okurken, ince ince başlayıp ardından sağanağa dönüştürdüğü yağmurla katılmıştı.

Birkaç kare fotoğraf fazladan çekebilmek için, korunmasız olarak yağmur altında kaldığım kısacık süre bile üzerimdeki giysileri ıslatmaya yetti.

Kutlamaların resmi bölümünün bitmesinin ardından da, yıllar önce Türkkuşunda Okul Müdürlüğü, öğretmenlik yapmış büyüklerimiz, Türkkuşu’ndan eğitim almış ablalarımız–ağabeylerimiz, dönem arkadaşlarımız, bizden sonra eğitim almış kardeşlerimizle birlikte yemeğe gidilmesi nedeni ile üzerimi değiştirme olanağım da olmadı.
Yemek o kadar sıcak bir ortamda ve anlatılan anıların tatlı hüznü ile geçti ki, üzerimdekilerin ıslaklığını bile umursamadan uzun saatler oturmaktan büyük keyif aldım.

Kimi anılarla güldük, kimi anılarla hüzünlendik. Kaybettiklerimiz için, birbirimize göstermemeye çalışsak da gözlerimizin nemlendiği anlar da oldu.

Birbirimizle vedalaşıp, eve doğru hareketlendiğim anda; önce arabada başlayan küçük titremelerim o gece sabaha kadar artarak sürdü.

Sonuç: “şiddetli soğuk algınlığı” tanısı ve “zaturre” (Pnömoni) şüphesi…

İyileşmek uzun zaman alacak.

Şu anda, en azından ateşim çıkmıyor ve titreme nöbetlerinden kurtuldum.
Cuma günü yazmayı çok istememe karşın yazamamaktan mutsuz oldum. Bu gün birkaç satır yazıp, hiç değilse içinde bulunduğum durumu sizinle paylaşayım istedim.

Umarım, cuma gününe kadar tamamen iyileşir ve "pazartesi – cuma yazılarımı" yazmayı sürdürürüm.

Unutmayın1: THK Yangın Uçağı alım kampanyası için, tüm operatörlerden yangın yazıp, 3919’a gönderin. Bedeli 6 YTL’dir. Ülkemize katkısı, yemyeşil ormanlar.

Unutmayın2: Bir Cumhuriyet Kurumu olan THK’na üye olun. Rejime ve Cumhuriyet kazanımlarına sahip çıkmanın bir yolu da, rejimin ve Cumhuriyetin kurumlarına sahip çıkmaktır.

 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..