Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

27 Ağustos '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Zavallı helva

Zavallı helva
 

Önce Kandiliniz Mübarek olsun arkadaşlar. Sizlere zavallı helvamın hikayesini anlattıktan sonra ikramda bulunmak isterim, ama bakın önceden uyarıyorum ona göre.. Çünkü helva, helva olduğuna pişman oldu..

Sabah Kaanımı okula bırakıp geldim. Malum sabah olduğu zaman belirli kanallar dışında seyredecek pek bir şey yok. Biraz bloglara baktım, biraz haberlere. Bir de ne göreyim kandilmiş. Burnumun direği sızladı. Anneciğim İzmirde değil de burada olsa nasıl telaş yapardı. 'Türkiyede akrabalar aranacak, ay bi helva bari yapsaydık. Koş bakayım irmik kaldı mı?' Sanki bütün Danimarka irmik helvası yapacak gibi.. Yakınımda değil diye bunları yazıyorum yoksa nerde ben o cesarett :)) ( annee seni çok özledim yaaa)
Neyse, Hadi kalkıp helva yapayım dedim. Yattıkça sanki daha kötü oluyor insan. Allahtan Anıl'ım evdeydi un aldı geldi. İnternetten de helva tarifi bulduk. 'AA ne kolay' demişim. Yağ ile unu kavur suyu dök işine işte sana helva. Amaaaa ne yazık ki bu iş göründüğü kadar kolay değilmiş. Önce olmayan kol kaslarım isyan etti bu helva işine. Sonra zaten var olan sancılarım, ve de ağrılarım. Bıraksam olmazz, devam etsem olmuyoo. Neyse 'fazla kavrulmasın zaten sağlıklı değil' diyerek kendimi avuttum ve döktüm suyu içine. Çıkan ses sonucu yerimden bi 15 cm zıpladıktan sonra yanan parmağımı ağzıma mı götüreyim hala yanmakta olan diğer elimin parmağını tencereden mi çekeyim bilemeden bir hayli hoplayıp zıpladım. Tencerenin içinde top top duran şey de helvam olmalıydı. Neyse ocağı sileriz bi şey olmaz ...
Ama beni bu top toplar bile yıldıramaz yaşasın teknoloji diyerek dolaptan ezme aletini aldım. Bızt bızzzt diye çalışan makinam bile buzzzz filan demeye başladı. Sanki çok zor geldi. EE çalışmaya çalışmaya unutmuş bızztlamayı belli.

Neyse biraz daha helva kıvamını aldı ama ben daha fazla ayakta duramıyacağımı anlayıp şu yazıyı yazayım da yatayım derdindeyken, ilk kurbanımı bekliyorum. Birileri gelse de helvamdan yese :))

Görüntüsü belki güzel değil ama tadı harika olmuş, gerçekten.

Tüm hayatınız helva tadında olsun..

NOT: Canım babam yazıyı okuyunca mutlaka şunu diyecek' evladım'neyse'lerde ucuzluk mu vardı da bu kadar çok kullandın :))) Ama ne yapayım içimden geldiği gibi yazdım babacım. Siz bir daha dikkat ederim.

 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..