Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '06

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Zayıf olmak mı, saglıklı olmak mı?

Hepimiz aynı hataya düşüyoruz. Güzel görünmenin sadece zayıflıkla mümkün olduğunu düşünüyoruz. Ne kadar okumuşta olsak kendimizi kültür de görsek aynı hataları yapıyoruz. Kilo alınca tek hedefimiz hızlı kilo verdiren diyetler oluyor. Bunların zararlarını bilsekte uyguluyoruz.

Daha önce bende zayıftım. Sonra kilo almaya başladım. Vereceğime inanıyordum. Aldığım bu kiloları rejim yapmadan içinde bulunduğum şartlar yüzünden verdim. Hemde nasıl vermek... Bir ay içerisinde on kilodan fazla verdim. Bu çok hoşuma gitti. Sonrası ne oldu biliyor musunuz. Bir iki sene sonra birden kilo almaya başladım. Verdiğim hızla ve daha fazla kilo aldım. Ne yapacağımı şaşırdım. Şok diyetlere başladım. Ama hiç birini uygulayamadım. Açlığa dayanamıyordum. En sonunda diyetisyene gitmeye karar verdim. Yapılan tahliller sonucu hipoglisemi olduğum ortaya çıktı. Şeker hastalığının bir türüymüş. Açlık kan şekerinin aşırı düşmesi sonucu yeme isteği ve kilo problemleri ortaya çıkıyormuş. Ailemizde şeker hastası olmadığı için doktor bunu dengesiz beslenme ve şok diyetlerin sonucu olduğunu söyledi. Evet şimdi bir şeker hastası adayıyım ve sürekli doktor kontrolünde diyet yapmalıyım. Hipoglisemi de insanı komaya kadar götüren bir hastalıkmış. Ayrıca ilaç tedavisi yokmuş. Tek şey günde altı öğün yiyerek insülün seviyesini düşürmemek gerekiyor.

Şimdi sizcede zayıf olmak mı sağlıklı olmak mı önemli? Tabi ki kilolu olmakta sağlık sorunları oluşturmaktadır. Önemli olan öncelikle bir doktor ile görüşürek kilonuzun neden kaynaklandığını öğrenmek. Daha sonra problem ne ise ona uygun ve size uygun kişisel bir diyet ile idael kiloya ulaşmanız.

Bunun için illaki özel bir kliniğe gitmenize gerek yok. Fakülte hastanelerinde diyetisyenler bulunmaktadır. Bunlardan yararlanabilirsiniz.

Bende burada diyet örneği verecek değilim. Hele ki zararlarını öğrendikten sonra kesinlikle böyle bir şey yapmam. Ama yinede sağlık sorunuz yok ve kilolu iseniz yemek kültürünüzü değiştirmeniz gerekiyor. Dengeli beslenme kurallarını öğrenerek kilonuzdan kurtulabilirsiniz. Doktorumun dediği kesinlikle altı öğün yemek yemek gerekiyor. Ama öğünlerinizin miktarı az ve her çeşitten olmalı. Özellikle sebze ve meyva, yoğurt vücudumuz için gerekli. Kilo yapan besinleri hepimiz biliriz ama vazgeçemeyiz. Tatlılar, hamur işleri vazgeçilmezlerimizdir. Sağlıklı olmak için bunlardan vazgeçmeliyiz.

Başta sğlığımıza önem vermeliyiz. Zayıflamak isteğimiz sağlımız ile doğru orantılı olmalıdır. Sağlıklı ve güzel günler dileğiyle....

 
Toplam blog
: 60
: 2933
Kayıt tarihi
: 30.06.06
 
 

Memur olduğum için Türkiyenin çeşitli illerini gezmekteyim. Yaşamı seven, hayatını daima daha iyi ya..