Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Efsane FB 1907 Baterist Metin

http://blog.milliyet.com.tr/efsanefb1907

15 Haziran '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
1956
 

Zayıflamak İçin Badem Dopingi

Kalbe dost gıdalardan bademin, kilo vermek isteyenlerin de dostu olduğu biliniyor.

Kaliteli bir protein kaynağı ve sağlıklı yağlardan zengin olan badem, uzun müddet insanı tok tutuyor.

Bademde demir, çinko, kalsiyum, potasyum, E vitamini gibi mineraller ve vitamin bulunuyor.

Ayrıca içerdiği amigdalin maddesinin de kansere karşı koruyucu olabileceği düşünülüyor.

Bununla beraber koenzim Q10 ve Omega3 seviyesi çok yüksek...

Bu enzim ve yağ asidi, kalp-damar hastalıklarından koruyor ve yaşlanmaya gidiş sürecini yavaşlatarak adeta gençlik aşılıyor.

Bademi düzenli tüketmek kötü kolesterol olan LDL'yi % 6-15 oranında düşürüyor.

Bu bilgileri ifade eden uzmanlar, sözlerine şöyle devam ediyor:

Uzun yıllardır, yağlı tohumlar denilen fındık, ceviz, badem, fıstık, çekirdek gibi yiyeceklerin içerdikleri yağ asitleri sayesinde kalp-damar hastalıklarına karşı koruyucu oldukları, doktorlar tarafından zaten biliniyordu...

Lâkin bahsi geçen bu yiyecekler yağlı ve kalori değerleri de yüksek olduğundan, kilo aldırır endişesiyle hastalara dikkatli tavsiye ediliyordu...

Artık biliniyor ki, badem diyet yapmak isteyenlerin de yardımcısıdır.

Badem sert bir yiyecek olduğu için çiğnenmesi zor oluyor; bu da kişinin çiğneme duygusunu tatmin ediyor.

Lif oranı yüksek, dolayısıyla bağırsak hareketlerini artırıyor.


Hazırlama güçlüğü olmadığı için her yerde kolaylıkla bulunabiliyor ve her yere kolayca taşınabiliyor.

Zayıflamak amacıyla badem desteği alacaklara, uzmanlar şu tavsiyelerde bulunuyor:

* Çiğ, kavrulmamış ve tuzsuz olanını tercih etmelisiniz.

* Mümkünse kabuklu olanı ve kabuğu kolay kırılabilir olanları tercih edin.

* Bir defada 15 adetten fazla yemeyin; bunun için de küçük bir kâseye sayarak koyun. İş yerinizdeki çekmecenizde ve/veya çantanızda 15 adetlik küçük paketler şeklinde de bulundurabilirsiniz.

* Bilhassa ara öğünlerde tüketin. Az yağlı süt ve ayranla beraber mükemmel bir birliktelik oluşturur.

* Meyveleri tek başına yemek yerine bademle birlikte tükettiğinizde, glisemik indeksi düşürmüş olursunuz. Yani kana geç karışmış olur ki, bu da sizin daha tok kalmanızı sağlar.

* Yiyecek bir şey bulamadığınızda da 50 adet bademi bir öğün karşılığı olarak tüketebilirsiniz.

 

ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1907
Toplam yorum
: 4304
Toplam mesaj
: 437
Ort. okunma sayısı
: 2900
Kayıt tarihi
: 28.07.07
 
 

03 Şubat 1967 İstanbul doğumlu, romantik bir müzisyenim işte... Müzik, bateri, spor, Fenerbahçe, ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster