Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '10

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
3957
 

Zeka Açan Besinler

Zeka Açan Besinler
 

Zeka açan besinler ve önemi


Çocuğun zeka gelişimini çevresel ,genetik ve beslenme faktörlerinin etkilediği ıspatlanmıştır.Çocuğun beslenmedeki etkı eden besinlere değineceğim.Çocuklarda hızlı büyüme ve gelişmenin olduğu okul çağlarında yeterli ve dengeli beslenme sağlıklı gelişim ve büyümenin devamlılığı,artan enerji ve besin öğelerinin gereksiniminin karşılanması yanında ,beslenmeye bağlı olumlu gelişimler olur.Çocuk kahvaltı yaparak okula giderse eneji gereksinimini karşılar ve yapılan araştırmalar kahvaltı yaparak okula giden çocuklarda

-Sınıf içerisinde başarısının daha fazla olduğu

-Kavrama yeteneğinin fazla olduğu

-Problem çözme gibi konularda daha başarılı olduğu

-Beslenme bozukluklarından kaynaklanan hastalıklara daha az yakalandıkları

-kilo kontrolünü daha iyi sağladıkları gözlenmiştir.

Derste başarılı olmanın bir çok etkenı vardır.Ancak düzenli yaşam ve dengeli beslenme ilk sırada önem taşımaktadır.Yazımda başarıya etken olan zekayı etkileyen besin maddelerinı ve etkılerini ele aldım.

BALIK=Beynin gelişiminde ve büyümesinde önemli olan omega3 ve omega6 iermektedir.Yağ asiti kaynağıdır.Beslenmelerinde balık kullanan çocukların genel yetenek testlerinde başarılı oldukları gözlenmiştir.Kızarmış balıkta omega-3 mıktarı azalmaktadır.

YAĞLI TOHUM=Fındık,fıstık,ceviz,badem gibi omega3-omega6 içeren,mağnezyum ve çinko çocuğun beyin gelişiminde,hafızanın güçlenmesinde etkilidir.

YUMURTA=Protein kaynağıdır.Çocuğun bellek gelişimini sağlar.Yumurta sarısında bulunan kolin çok faydalıdır.Çocukların ve gençlerin zihinsel gelişimleri için büyümelerini tamamlayıncaya kadar günde 1-2 adet yumurta tüketmesi gerektiği uzmanlarca söylenmektedir.İleri yaşlarda protein bu yaşlardaki kadar etkili ve faydalı olmayacaktır.Yumurtada kaliteli protein olduğu bilnmektedir.Hayvansal gıdaların düzenlı ve sağlıklı beslenmede çok önemli olduğu bilnmektedir.

ÇİLEK,FRENK ÜZÜMÜ,YABAN MERSİNİ,BÖĞÜRTLEN,AHUDUDU=Bu meyveler antioksidan içerir.diş eti ve genel sağlık için gerekli A vitamini ve C vitamini içerir.Çalışmalar belleği güçlendirdiğini göstermiştir.

BAKLAGİLLER=Protein ve kompleks karbonhidrat,artı lif deposu olan baklagiller bol miktarda vitamin ve mineral içerir.Özellikle öğlen yemeğinde yenmesi tavsiye edilir.Öğleden sonra zihinsel faaliyetlerinin yüksek düzeyde kalmasını sağlar.

SEBZELER=Domates ,bal kabağı, havuç, ıspanak beyin hücrelerine güç ve sağlık veren antioksidan kaynaklarıdır.

SÜT-YOĞURT=Süt ürünleri güçlü kemik ve dişler için gerekli Dvitamini vekalsiyum içermelerinin yanı sıra enzim yapımında gerekli protein, karbonhidrat, ve B vitamini ile doludur.Çok fazla süt içmek demir anemisine neden olur.Ancak az veya hiç içmemek kalsiyum eksikliğine neden olur.Kalsiyum eksikliği vücutta kurşun miktarını arttırır.Kanda kurşun artarsa zeka seviyesini düşürür.Yani çocuğunuzun yaşına uygun günlük süt ihtiyacını öğrenmelisiniz.

DOYMUŞ YAĞ ASİTİ=Beyin gelişiminde gereklıdır.Kızartma türü ürünlerde yüksek enrji vardır.Çocuk beslenmesinde önerilmeyen kızartma türü besinlerde vitamin ve mineral kayıpları yoğundur.

ZEYTİNYAĞI=İçerdiği E, A, K Vitaminleri sayesinde her yaştaki çocuğun gerekli ihtiyaçlarına cevap verir.Bu vitaminler kemiklerin doğal gelişimini ve mineralleşmeye yardımcı olup güçlenmesini sağlar.

ET=Ette bulunan demir çocuğunuzun okuldaki enerjileri için çok önemlidir.Ayrıca mineral içerir.Yağsız et en iyi emilebilir demir kaynağıdır.Ette ayrıca belleğe yardımcı olan çinko ve bazı B vitaminleri bulunur.

Çocukluk döneminde kazanılan alışkanlıklar yetişkinlik döneminde alışkanlıkların temelini oluşturmaktadır.Kahvaltı yapma, yeme biçimini edinmiş çocuk hayatı boyunca bu alışkanlığı devam ettirme eğiliminde olacağından gelecekte sağlıklı bir yetişkin olarak hayatını devam ettirecektir.Ayrıca zeka gelişimini ve gereksinmelerini karşıladığından daha başarılı olacaktır.

Sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmak için ailenın sağlıklı beslenmesi gerekır.Düzenlı yemek saatleri ve kahvaltı gereklılığı evde benımsenmış olmalıdır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 286
Toplam yorum
: 189
Toplam mesaj
: 66
Ort. okunma sayısı
: 3088
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster