Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Mustafa Orhan Ertuğruloğlu

http://blog.milliyet.com.tr/oertugruloglu

10 Mayıs '15

 
Kategori
Tiyatro
 

Zeki Alasya'nın ardından

Zeki Alasya'nın ardından
 

Zeki Alasya


Komedi için en zor oyun türüdür derler.
Türkiye en iyi komediyenlerinden birini kaybetti.
Basında Zeki Alasya'nın vefatı sonrası bir yığın yazı çıktı. Söylenecek her şey söylendi. Bunun üzerine benim söyleyeceklerim ancak kendime göre olur.
TRT'de çalışıyorum. Gürol Gökçe'nin prodüktörlüğünü ve reji asistanlığını yapıyorum. Amerika o sene ya Aya gidecek veya uzayda yürünecek. Uzay Yolculuğu TRT'nin siyah beyaz TV'sinden naklen verilecek. TRT TV'si henüz emekleme aşamasında .Akşamları yayın yapılıyor. Oysa uzay yayını gündüze rastlıyor. Naklen yayın sırasında arada 45 dakikalık falan bir boşluk var. Yayın yönetim bu boşluğu nasıl dolduralım diye kara kara düşünüyor. Fatoş Sevengil miydi? Kimdi? Bilemiyorum. Birinin aklına geldi. O sıralar Devekuşu Kabare Astronot Niyazi'yi oynuyor.Onu arada yayınlayalım dediler. Ama nasıl? İmkanlar o kadar sınırlı ki. Naklen Yayın Aracı bile Yok. Dekor Dairesi Başkanı Artanç Köksal ile konuştuk. Ya Yaşar Yeniceli veya Kayhan Keskinoğlu bize şipşak basit bir dekor hazırladı. Metin ve rahmetli Zeki para konusunu falan konuşmadan derhal atlayıp geldiler. Oyun galiba kuliste kısaltılıp 45 dakikaya indi. Tek prova alındı ve yayına girildi. Oyun hiç aksamadan yayınlandı. Astronot Niyazi'nin  siyah beyaz kaseti acaba TRT arşivinde durur mu? Bilemem. Bildiğim o ki, Sanat dünyamz "Adam gibi bir adam" ı kaybetti. Başımız sağ olsun.

 
Toplam blog
: 36
: 122
Kayıt tarihi
: 19.05.14
 
 

1964 Yılında Ankara ODTU ve 1971 yılında Birmingham Universitesi'nden mezun oldum..4 yıl TRT'de r..