Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '15

 
Kategori
Müzik
 

Zeki Müren Sanat Müzesi

Zeki Müren Sanat Müzesi
 

Tarihi, doğası, koyları, su altı arkeoloji müzesi, evleri, mutfağı, sanatçısı, yazarı, müzik festivali, eğlencesi, barlar sokağı, pazarı, mandalinası ile Dünyaca ünlü kıyı ilçemiz Bodrum’a Zeki Müren Sanat Müzesi ayrı bir güzellik vermiş..

“Türkiye’de halk ile bütünleşmiş bir sanatçının ismini verebilir misiniz?” diye sorsalar ilk sıralarda Zeki Müren, yani Mesut Bahtiyar gelir.

24.09.1996 tarihinde TRT İzmir Televizyonunda kendisi için düzenlenen törende kalp krizi sonucu hayata gözlerini yuman ünlü sanatçının Bodrum'daki evi Kültür Bakanlığı'yla yapılan protokol sonucunda, 08.06.2000 tarihinde Zeki Müren Sanat Müzesi'ne dönüştürülmüş ve halkın/sevenlerinin ziyaretine açılmış.

Eğer Bodrum’a yolunuz düşerse ve buradaki ziyaretiniz de ne kadar kısa olursa olsun, Barlar Sokağından Halikarnas The Club’ün giriş kapısına doğru ilerleyin, Zeki Müren Caddesine dönün ve caddenin sol kenarındaki evinin misafiri olun, şarkılarını hissedin.. Zeki Müren’in mütevazi evinin odalarında yükselen sevgi, aşk, mutluluk dolu yorumlarını dinleyin.. Çileli, dertli gönüllere nasıl girdiğini görün..

Ben, Zeki Müren’i ilk kez ve son kez 1979 yılının Anneler Günü’nde İstanbul'da Bebek’de bir gazinoda canlı izlemiştim. Rahmetli, Sevgili Amcam (İsmail Karakulak) yengemi ve beni “Anneler Günü” sürprizi olarak Zeki Müren Konserine götürmüştü.

2014’ün son gününde, O’nu Bodrum’da son yıllarını geçirdiği evinde anıları arasında ziyaret ettim.

Zeki Müren ne kadar anlatılmaya çalışılsa yetersiz kalır.

Gerçek anlatım kişinin kendi kendisini anlatımıdır.

Ve Zeki Müren bunu sanatıyla başarmış bir kişidir.

Nitekim O, bir şarkısında kendini anlatır; “İşte benim Zeki Müren” diyerek..

"Sevgi dolu bir dünyam var dört yanımda tüm insanlar

dünya malı neye yarar dostluklarla yaşıyorum

şiirlerde romanlarda 

gelmiş geçmiş zamanlarda 

tamburlarda kemanlarda şarkılarla yaşıyorum 

sevgilerden nakışlarla mutlu mutsuz bakışlarla

kalpten kalbe akışlarla alkışlarla yaşıyorum
 

Ben de sevdim bir zamanlar içimde bin hatıra var

herkes hayatını yaşar anılarla yaşıyorum

ne köşklerde ne sarayda

ne dünyada ne de ayda

benim yerim çok uzakta dualarla yaşıyorum

şarkılara duygu seren çilelere göğüs geren

dertli gönüllere giren işte benim zeki müren
 

Kimsesizlerin kimsesiziyim kimsesizim

yalnızların yalnızıyım yalnızım

dertlilerin dertlisiyim dertliyim

aşıkların aşkıyım aşıkım

ismim mesut göbek adım bahtiyar

yıllarca hep böyle bildiniz siz

mesut bahtiyardan şarkılar dinlediniz" 

 
Toplam blog
: 15
: 532
Kayıt tarihi
: 13.11.13
 
 

1969-1970 yılında Ankara Ticaret Lisesine (Opera/Gündüz) kaydolarak 1972-1973 yılında mezun olara..