Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '07

 
Kategori
Müzik
 

Zeki Müren şarkıları konseri

Zeki Müren şarkıları konseri
 

Bu akşam ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezinde bir konser var. ODTÜ Mezunları Türk Sanat Müziği korosu Zeki Müren’ in bestelediği şarkılardan oluşan bir konser verecek. Konseri Kanuni Tahir Aydoğdu yönetecek. Benim de, kısa bir Zeki Müren biyografik sunumum konserin ilk bölümünde gösterilecek. 2004 yılında aynı salonda TRT sanatçılarının katıldığı bir Zeki Müren şarkıları konseri olmuştu, konserin adı “Bir demet yasemen”di. O konser için hazırladığım klibi bu akşam için güncelledim. Bu akşamki konserin adı “Şimdi uzaklardasın”. Tahir Aydoğdu geçen hafta bu şarkıyı kanunuyla çaldı, ben de bu kaydı Zeki Müren fotoğraflarından, filmlerinden kısa görüntüler ve gazete kupürlerinden oluşan klibin müziği olarak kullandım. Bu sunum 8 dakika sürecek. Ardında konser başlayacak.

İlk şarkı konserin adı olan Zeki Müren şarkısı: Şimdi uzaklardasın. Ne güzel şarkıdır ve hep söylenecek bir zaman olur:

Şimdi uzaklardasın gönül hicranla doldu
Hiç ayrılamam derken kavuşmak hayal oldu
Sevda bahçelerinin çiçekleri hep soldu
Hiç ayrılamam derken kavuşmak hayal oldu

Konser Zeki Müren’in diğer şarkılarıyla sürecek:

Bir demet yasemen aşkımın tek hatırası

Bir tatlı yalan olsa bile sevmeyi vad et

Bülbül aşıkmış güle

Geçti artık güzel günler

Yoksun bu gece yine zehroldu şarabım

Bu hazan yine kalbim maziden daha kırık

Deva bulmayacak mı kalbimdeki bu yara

Bir yaz yağmuru gibi geçiverdi aşkımız

Aldattın beni seviyorum diye

Gözlerinin içine başka hayal girmesin

Uzun yıllar bekledim hakikat oldu rüyam

Uzat dudaklarını öpeyim

Tekrar bana dönsen, yine beni sevsen

Yaşamak zevki verir

Hayat bazen tatlıdır

Zehretme hayatı bana cananım

Bir yaz sabahı gözlerimin ufkuna erken

Bu aşkın ıztırabı bilmem ne zaman biter

Rüzgarlara kapılmış kuru yaprak misali

Bir gönül hikayesi anlatırdı gözlerin

Bir tatlı tebessümün bin vuslata bedeldir

Nazlı bir çiçek gibi

Siz bu satırları okurken biz bir sanat müziği şöleni içinde olacağız. Biraz önce sahnede hazırlıklarını yapan sanatçıları izledim. Sahnenin çeşitli yerlerinde sanatçılar enstrümanların akortları yapıyorlar, konserde bir şarkıya katılacak çocuklar koltuklarda oturmuş şarkıyı söyleyerek bekliyorlardı. Herkeste bir heyecan gözleniyordu.

Ankara’da son zamanlarda alışkın olmadığımız bir yağmur yağdı ki, hepimiz çok sevindik. Akşam konserde güzel şarkılarla bu yağmuru kutlayacağız.

Konserden sonra izlenimlerimi yazacağım.

Ankara, 1 Haziran 2007

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..