Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Zeki Müren ve Hatırlattıkları

Zeki Müren ve Hatırlattıkları
 

Zeki Müren'in evini ziyaretimde, çektiğim bir fotoğraf...


Geniş ve seyirliydi yaşadığımız ev. 4 katlı binanın en üst katında oturuyorduk. Üç tarafı camdı ve yaşadığımız şehirdeki en büyük camiyi en güzel gören manzaralardan birine sahiptik.

Yakınlarımız, akrabalarımız, bazen de arkadaşlarım, özellikle caminin bu olağanüstü manzarasını seyretmek için gelirlerdi. Hatta bazı arkadaşlarım, "caminin içindeki ev" diye tarif ederlerdi evimizi anlatırken.

Akşam olunca caminin ışıkları evimizi aydınlatırdı. Bazen ışıkları açmazdık, camiden evimize vuran ışıklar aydınlatırdı evimizi ve ruhumuzu.

Ergenlik dönemimdi ve mutluluğun benden çok uzaklarda olduğuna düşünür, hiç mutlu olamayacağıma inanırdım. Oldukça sıkıntılı ve buhranlı atlatıyordum. Ailem dahil herkesi kendime düşman görmekle kalmıyor, kendimden ve dışımdaki herkesten de nefret ediyordum.

Buna rağmen yaşadığımız, güzel manzaralı bu şirin evin, buhranlı ergenlik dönemimi atlatmamda katkısı olduğunu düşünürüm hep. Ve müziğin tabi ki...

Müzik çok önemliydi ailem için, annem ve babam, kadife sesine hayran oldukları, sanat güneşimiz Zeki Müren'i dinlerlerdi devamlı.

Benim de o buhran zamanlarında ruhuma ilaç gibi gelirdi bu şahane kadife ses. Ara ara odama girip, dönemin hit parçalarını dinlesem de bir süre sonra sıkılır, yine anne ve babamın yanına gidip, o muhteşem sesi ve yorumuyla sanat güneşini dinlemeyi tercih ederdim.

Yıllar su gibi aktı gitti. Biz o evden taşındık. Cami manzaramız bitti ve ne yazık ki Zeki Müren'de dinlemiyoruz artık.

Özellikle babamı kaybettikten sonra hiç dinlemedik. Kimbilir belki de bize babamı hatırlatıp, hüzünlendirdiği için. Zaman içinde sıcacık, ruha ilaç gibi gelen yatıştırıcı Türk Sanat Müziği parçalarını hiç dinlemez olduk.

Bütün bunlar sabah bir vesileyle karşıma çıkan bir sitede Zeki Müren'in bir şarkısını dinlerken aklıma geldi.

Yıllar sonra sanat güneşimizi tekrar dinlemek çocukluk anılarıma götürdü beni. Ruhuma yine ilaç gibi geldi o kadife sesi ve muhteşem yorumu.

Sanat güneşimizin, geçen sene Bodrum'daki evini ziyaret edip, kendisini saygıyla andım, giydiği elbiselere dokundum, yaşarken kendisini görmek kısmet olmasa da, ölümünden sonra bir şekilde kendisiyle temas kurarak, vefa borcumu ödediğimi düşünüyorum.

Evet bir eski Zeki Müren şarkısı nerelere götürdü beni.

Sizi o muhteşem kadife ses ve mükemmel yorumla baş başa bırakmak istiyorum.

http://fizy.com/s/1agryn#
 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..