Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
556
 

Zengin mi, Fakir mi?:))

Zengin mi, Fakir mi?:))
 

Blog


Milliyet blog üretenleri; biliyorsunuz bu dünya çapındaki bu mali kriz, hemen hemen bir çok insanın mal varlıklarını sıfırladı. Bir çok işyerleri battı ve ya kapanmak üzere. Çoğumuzun birikimleri eridi gitti. Aramızda bundan zarar gören bir çok arkadaşımız vardır.

Parası olan büyük sermayeler güçlerine güç kattılar! Şimdi piyasa krizin ilk günlerine oranla daha iyi gibi görünüyor ama küçük sermayeler tamamen silindi desek yalan söylemiş olmayız kanımca.

Geçen gün bir yerde gözüme şöyle bir yorum ilişti ve bir hata yapmamak için, kendi kendime bu konuda MB arkadaşlarımın uzman görüşlerinden faydalanayım dedim.

Toplanan Kutsal Vergi için şöyle yazıyordu, aynen aktarıyorum: “İcad edildiği günden bugüne kadar kimsenin vergiyi gönüllü ödediğini sanmıyorum; sadece mecbur olduğu kadar öder. Zaten vergide iktisadi yaşamdaki kamu maliyeti olduğundan kamu yükü fazla olan az olana karşı rekabet edemeyeceği için batar, özetle bir piyasada vergiden kaçınma söz konusuysa çoğunluk buna uymak zorunda kalır. VERGİ kavramı ve uygulamalarıyla çok boyutlu incelenmeye açıktır.

Ben Gerçek şahıs bir vergi mükellefiyim emekliliğime 4 yıl daha vardır ve birikmiş borcum yoktur (aksine her yıl devlete 70 bin tl den fazla ödeme yapan biriyim).

Beni yakından tanıyanlar benim yalın natürel bir yapıda olduğumu görürler… Buna rağmen beni kibirli ve zengin algılayıp yorumunu veya yorumuma cevabı bu doğrultuda agresif ve düzeysizce yazana ne denir?”

Şimdi ben ortada kaldım; Yukarıda “gönüllü vergi “ üzerine söylediklerinden sonra bu kişinin beyanı doğru mudur? Bu mantıkla zorunlu ödediği miktar senede 70 bin TL ise; bunun gerçekten ödemesi gerekenin, (kendi söylediğine göre) daha fazlası olmaz mı? Şimdi ben bu yoruma ne yazmalıyım ki yorumum düzeysiz olmasın?

Hadi söyleyin:) Sıradan bir maaşa göre; Zengin mi, fakir mi? :)))

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yılda 70.000 tl. vergi vermek için ayda en az 10.000 tl. kazanmak gerekir diye düşünüyorum. Orta ölçekli bir işletme sahibi olduğunu kendisi açıklayan bu kişi, kuşkusuz ki yoksul değil varsıl demektir. Yani bana göre... Öte yandan, insanların bılog yazarken geyik olsun diye değil ülkeye ve insanlığa kültürel katkı sağlamak için yazmaları gerektiğini anlamaları için böyle konuların da örtbas edilmemesi gerektiği kanısındayım. Herkes ne yazdığını, ne dediğini bilmeli, hesabını verebilmeli. Bılogları gönül eğlendirilen önemsiz yerler olarak algılamak ve algılatmak çok yanlış.Hoşçakal.

Necdet  
 15.06.2010 21:01
 

Yukarıdaki blogunuzu okudum, MB olarak hepimiz burada çok büyük bir aileyiz. Dün yaşanmıştır, bitmiştir. Bizler olgun kişiler olarak (olgun olduğumuzu sanıyorum) geçmişi kaşımanın hiç bir fayda getirmiyeceğinin bilincindeyiz. Dahası, germekten başka bir işe yaramaz. Değerli kardeşim, empati yaptım, affına sığınarak, ben Talip Girgin olsaydım, bu blogumu yayından alırdım ve bu hareketimle de daha çok takdir kazanır, gönüllere girerdim. Selamlar gönderiyorum Antalya'dan...

Yurdagül Alkan 
 14.06.2010 11:56
Cevap :
Elimdeki beni haklı çıkaracak belgeleri silmemi istiyorsunuz; fakat sizin mağdur olduğunuzu düşünen insanlarım yazdıkları blogları ve ona gelen yorumları nasıl sildireceksiniz? Muhatap ben olduğuma göre bu oyunu sonuna kadar oynamaktan başka çarem yok! Rakibim sürekli aynı sakızı çiğniyor. Kendisine yapılan “hakaret ve agresiflik” varmış! Bu yolu daha önce başkaları da izlemişti ama sonları hüsranla bitti! Bunun adı iftira ve zayıflıktır. Tek yapabilecekleri bu; “çabuk hırsız ev sahibini şaşırtır mantığı.” Ama ben elimdeki belgeler ile konuşurum. Başka kimlikler ile yazılanlar silinebilir belki ama başkasına yazılan yorumlar silinmez! Daha sizin bilmediğiniz çok şey var hanımefendi. Bu yazımın bir başlangıç olduğunu verilecek her türlü cevabın muhatabımı zor durumda bırakacağını biliyorsunuz! O zaman bir özür bloğu istemek hakkım. Yoksa sonuna kadar devam! Yazılanları ve yapılan yorumları iyi izleyin. Her şeyden habersiz destek blog ve yorumları; gülünç ve komikler! Selam ve saygılar.  14.06.2010 14:09
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 439
Toplam yorum
: 1049
Toplam mesaj
: 121
Ort. okunma sayısı
: 792
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog’a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster