Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '06

 
Kategori
Pazarlama
 

Zenginlere nasıl pazarlama yapılır?

Zenginlere nasıl pazarlama yapılır?
 

Paris Hilton’un yaşadığı dünyaya pazarlama yapmak istemez misiniz? Eğer böyle bir amacınız varsa ilk önce “hepsine aynı” ve “herkese aynı” mantığını terketmeniz gerekir.

Sosyetenin veya zenginlerin kendine has ihtiyaçları ve istekleri vardır. Ve alışveriş kararlarını çok farklı şeylerin tetiklediği bu insanlar büyük ve lüks evlerininin kapıları ardında yaşarlar. Onlara pazarlama yapmak gerçekten çok zordur.

Sizce sosyetenin ilgisini çekmek için nasıl bir strateji izlenmelidir?

Öncelikle zenginlerin yaşadıkları hayatı bilmelisiniz. Böylelikle onlara para harcatan yada para harcamaya motive eden şeyleri yakalayabilirsiniz. Ör. Oracle CEO’su Larry Ellison’un Mig savaş uçağı var, yada Sn. Rahmi Koç tekne ile dünya turuna çıkıyor.

Zenginlerin yaşam stillerine göz atalım. Ben yabancı örnekler vereceğim ama Türkiye’de de hemen hemen aynı.

Stil 1 – Paris Hilton, Donald Trump gibi kişiler uzun vadeli yada dursun diye elbise, aksesuar, tatil, emlak yada mobilyaya sadece onları diğerlerinden farklılaştırması için ödeme yaparlar. Ve zaman içerisinde bu farkı büyütmeye gayret ederler.

Stil 2 – Bazıları ise özel uçakları, yatları, lüks şatları olmaına rağmen kendilerini asla göstermemeye çalışırlar. Ve hatta bazıları çok mütevazi olurlar. IKEA’nın kurucusu olan Ingvar Kamprad çift basamaklı dolar milyarderi olmasına karşın şu anda 13 yaşında Volvo 240 GL kullanmakta.

Stil 3 – Bazıları sadece kendilerinde olup başkalarında olmayan şeylere sahip olduklarında mutlu olurlar.

Stil 4 – Bazıları alacakları şeylerdeki sanatçılık gücünden etkilenirler. Yeni bir ferrariye biniyor olabilirler ama garajlarında el yapımı eski ferrari koleksiyonu vardır.

Stil 5 – Bazıları normal mağazalardan alışveriş yapıp üye oldukları kulüplerde vakit geçirirler. Ekonomik bir tip çizerler.

Stil 6 – Buna Amerikalılar “milyoner komşu” diyorlar. Çok zengin değil ama zengin. Pratik yaşamayı seviyorlar. İşlerine yakın şehir içinde oturup şoförsüz araba kullanıyorlar. Aileleri ile iyi vakit geçirmek için gidebilecekleri şehir dışında keyifli evler alıyorlar.

Diğer Özellikler

- Zenginler genellikle maaşla çalışmazlar ama yıllık gelirleri üç aşağı beş yukarı bellidir.

-Çok zenginler internet kullanmazlar ama danışmanları, arkadaşları ve sekreterleri kullanırlar. (Kızım sana söylüyorum gelinim sen alma taktiği unutulmamalı.)

-Hemen hemen hepsi email kullanıyor. Çoğunluğu asistan filtresinden geçmek kaydı ile.

-Herhangi bir şey ilgilerini çektiğinde satın alması için ya danışmanlarını yada güvendikleri birilerini kullanıyorlar.

-Zenginler yeni ve popüler mekanlarla ilgili reklamlara dikkat ediyorlar.

Bazı zorluklar

Hedeflemek zordur

Küçük bir grup ama medya araçları pek işe yaramaz. Direkt adreslerini kullanabilirsiniz ama sekreter filtresini geçebilmeniz size bağlı.

Etkileneni Etkilemek

Zenginler sahip oldukları şeylere sıkı sıkıya bağlıdırlar. Yanlış anlaşılmaktan, yanlış reklamdan sakınırlar. Bu yüzden herhangi bir alım yapacaklar ızaman 2 kere düşünürler. Malı satanın onların adını kullanacağı riskini hesaba katarlar.

Bütünsel bir kampanya yapmak

Onlara ulaşmak için birden fazla mecraya açılmak şart. Biraz sponsorluk, biraz dergi reklamı, halkla ilişkiler, biraz ürün konumlandırma, ve tabiki en önemlisi sempatik kanallar.

Sadece onlara has deneyimler ve servisler sunmak

Aslında satın alamayacakları servis ve hizmetleri sunmak önemlidir. Bazen lüks bir araba yerine sıcacık bir köy ekmeği çok daha fazla işe yarayabilir.

Onlara nasıl erişiriz?

-> Strateji 1. Zengin kişilerin güvendikleri kişiler ve danışmanlarla iletişime geçin

Bunlar kimlerdir: finansal danışmanlar, mimarlar, terziler, kuaförler vb. Uzun dönemli ve kalıcı ilişkiler kurun. Çünkü bu kişiler zenginlerin birbirlerine önerdikleri kişilerdir bir yandan. Yani bu kişiler ile yakın olmanız birden fazla zengine ulaşma şansı verir size.

-> Srateji 2. Sadece size özel bir toplantı, parti vb. ayarlayın

Yukarıda bahsettiğim kişileri yada bizzat zenginleri bir araya getirebileceğiniz bir toplantı düzenlemeye çalışın. Bu “mimaride yeni tasarımlar” toplantısıda olabilir “antika araba kolleksiyoncuları tavla şampiyonası” da olabilir.

-> Strateji 3. Onları gittikleri özel yerlerde yakalayın

Spor kulüpleri, masaj salonları, kuaför yada havaalanı VIP salonu vb. yerlerde yaklaayıp konuşmayı deneyebilirsiniz.

-> Strateji 4. Bilgece bir yaklaşım sergileyin

Eğer müşteri listenize bir zengin ekleyebilmişseniz bu referans ile çeşitli seminerlerde konuşma yapmanız için sizi arayacaklardır. Böylelikle sektörün gözdelerinden biri olursunuz. Bu yüzden bilgece ve akıllıca davranarak zengini müşterinz yaptıktan sonrasınıda iyi yönetebilmeniz gerekir.

-> Strateji 5. Kişiselleştirilmiş servisler sunun

Zenginler “crème de la crème” yani kaymak tabaka için çok özel sadakat programları geliştirmek gerekir. Özellikle zengin bayanlar mağaza mağaza dolaşıp alışeriş yapmaktansa verilen hizmeti ve ürünleri beğendikleri iyi markaların mağazalarına giderler. Eğer siz işletmenizde bu kişilere yönelik özel sevisler yada ürünler sunamıyorsanız küçük bir ipucu daha: bu kişilerin gittikleri bu tip mağazaların çevresi dikkat çekmek için iyidir.

Birde “sürprizle yeni ürünlerin sunulması” kavramını ve yüksek meblağlı alışveriş yapanlara mutlaka çam sakızı çoban armağanı vermeyi düşünün.

-> Strateji 6. Sadece onlar için olan şeyler

Sadece özel müşteriler için sunduğunuz bir takım şeyler olabilmeli. Belki sadece onlar için yapılacak defile, dünyada az yerde bulunan bir içkinin ikramı vb.

-> Strateji 7. Süsülü ve iyi tasarlanmış yazılı posta ile iletişim kurun

Buna açıklama yazmaya gerek duymuyorum.

-> Strateji 8. Halkla ilişkiler ve ürün konumlandırma

Zengin insanlara birçok alandan yaklaşmaya çalışmanız gerekir. Birinden biri tutacaktır.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..