Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '19

 
Kategori
Güncel
 

Zenginleşmek

Tamam anladık küresel ekonomi ve kapitalizm süreci başlayalıberi yaklaşık otuz kırk yıldır ülkenin mozayığı değişti ve insanların çoğu çıkar ilişkilerden dolayı bireysel yaşam tarzını benimsemeye başladı ama tüm bu değişimin tek müsebbibinin vahşi kapitalizm olduğunu fark edenler hayatı da farklı algılamaya başlayarak kendi doğruları üzerinde yaşamlarını sürdürmeye çalışıyorlar.

Mesela vahşi kapitalizmin kurallarını hiçe saymaktır..

´Kapitalizmin vahşi kuralları varsa (-ki, var) benim de o kurallara uymamak özgürlüğüne sahibim. Kapitalizm, vahşi kurallarıyla gücü varsa, benim de kapitalizmin o kurallarına uymama gücüne sahibim´ demektir.

Tüm bunlar bir sistemdir ve sistemin getirdikleridir.

Kendinizi bulur ve farkındalıkları algılamaya başladığınızda doğru yolu da bulmuş olur ve kendinizi daha güçlü hissederek doğrularınız doğrultusunda yürümeye başlarsınız.

İşte bu başlangıcınız sizi mutluluğa götürecektir.

Buraya kadar tamam.

Bir de tüm bunlardan farklı bir durum söz konusu ki, bana göre bir hastalık. Hatta tedavisi mümkün olamayan bir hastalık.

Hastalığın adı, ´Bencillik´..

Sürekli olarak sadece kendini düşünen, başkasına hiç bir hak tanımayan, sadece herşey benim olsun başkalarının olmasın düşüncesinde olan kimselerden bahsediyorum.

Bencil insanlardan bahsediyorum.

Peki bencil neden bencil..

Neden bencil oluyorlar bazı kişiler..

Söyleyeyim, korktukları için.

Neden korkuyorlar..

Kendilerine güvenmedikleri için. Kendilerine ´ben´merkezli bir set oluştururlar ve o merkezlerine kimseyi yaklaştırmazlar. Kendi çıkarlarından başka kimseyi umursamazlar bu tipler. Bencillikleri devam ettikçe başkaların yaşama haklarını bile çiğnemeye kalkışırlar ama daha sonra özledikleri amaçlarına ulaşamadıklarını gördüklerinde sudan çıkmış balık misali çırpınır dururlar. Daha doğrusu sudan çıkmış balığa dönerler.

Dedim ya tedavisi yoktur bencilliğin.

Aslında en çok kendilerini yıpratanlar bencil olanlardır. Her davranışlarıyla kendilerini yıpratmakla kalmayıp, iç dünyalarını karartırlar farkında olmadan. Daha doğrusu özlerini bozarlar.

Oysa insan sadece kendisiyle değil başkalarıyla birlikte zenginleşir.

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..