Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '12

 
Kategori
Dostluk
 

Zeynep ve Tan Oral'la ılık bir anmalık

Bugünlerin habercisi, 12 Mart sonralarıydı. Sevgi abla, Zeynep'lere yemeğe gideceğiz, sende geleceksin Ekrem, dedi. Zeynep??? Zeynep'in kim olduğunu kendime sorarken Sevgi abla, Tan'lara, diye açıklık getirdi. Vay canına... Tan Oral'ın evine yemeğe resmen davet ediliyordum! Henüz lise son sınıfta bir çocuktum.

Sevgi abla dediğim- ki bana çok emeği geçmiştir- Gözlem yayınları Abdullah Özkan'ın eşidir. Birbirinden değerli bu iki insan ve okul arkadaşım Mehmet Emin Sert' le birlikte davete yürek yokduk diyelim.

Evde Tan Oral'ı göremeyince, kendime göre bir keşif yaparak odanın birinde kendisini karikatür çalışır buldum. Sessiz ve sinsice arka planda yerimi aldım. Yarınki Cumhuriyet Gazetesi'nde yayınlanacak karikatürü ilk ben görecektim! Neden dindar olup dualar etmediğime hayıflandım.

Işık içinde uyansın; Ecevit'in Karaoğlan seçimleri sonrası affa dair kanunu çıktı, çıkacak dönemleriydi. Bu nedenle karikatür; bir masa, masanın üstünde bir seçim sandığı (kapağı açık) ve havalanan güvercinler...

Salona geçip, yemeğe oturduk. Sevgili Zeynep o nefis çorbasını kaselere doldurdu; televizyon açık, kulağımız, gözümüz haberlerde... Ecevit, Erbakan'la ( Huriler, gılmanlar içinde olsun) ortak iktidar. Yani, Erbakan "ıhhh" derse, af yok, kanun taslağı çöpe. Ki, Erbakan, af yok, dedi. Tam o anda ağzımdaki çorbayı tabağa püskürdüm. Tan Oral hariç, masadakiler hayretle yüzüme baktı; kafamı eğdim, yüzüm kırmızıya boyanmış olmalıdır. Çok utandım.

Biraz sonra, Tan Oral masadan kalktı. Ben de peşinden parmak uçlarımla yürüdüm.

Çalışma odasındaki masaya oturdu; hiç tereddüt etmeden, aynı karikatüre bir ek yaptı:

Erbakan, elindeki tüfekle, pusuya yatmış uçan güvervinlere ateş ediyor...

İşi bitince dönüp yüzüme baktı, kafamı yere eğdim. O akşam anladım ki, sanat rastlantısal değildir. Olağan dışı bir zeka, olağan dışı sezgiler ve çabayla besleniyor.

O akşam yemekte olan gönül dostlarım; sevgili Tan Oral, Zeynep Oral, Abdullah Özkan, Sevgi Özkan ve Mehmet Ali Sert'e, bana dokundukları için şiir borçluyum.

.

 
Toplam blog
: 23
: 703
Kayıt tarihi
: 03.07.10
 
 

Eski adıyla İ.İ.T.İ.A, yeni adıyla Marmara Üniversitesi İşletme mezunuyum. Çeşitli ulusal dergile..